Cubase studio geeft foutmelding

VWpolo94

Lid
Ik heb cubase studio 4, heb de laatste update, maar..... hij loopt regelmatig vast, waarbij er een schermpje te zien is dat het een serieus probleem is. Muziek maken moet wel leuk blijven en hierdoor is het een stuk minder leuk door geworden. Vooral omdat ik een gedeelte steeds kwijt ben. Ik save wel regelmatig maar dat moet niet de enige oplossing zijn.
Overigens heb ik soms ook last van de geluidskaart die vastloopt en er constant een hoge frequentie geluid te horen is. Het kan zijn dat het aan de geluidskaart ligt waarbij ik ook de laatste driver van heb geinstalleerd. Weet iemand een oplossing zodat ik weer met plezier muziek kan maken of is het een idee om het hele windows systeem opnieuw te installeren.

als die weer crashed, moet je even in je cubase.log file kijken (in de cubase directory).

de laatste regels geven aan waar het probleem zit (meestal asio drivers of vsti's). Dat helpt je om het probleem nader te bepalen en daar actie op te ondernemen.

Goed dat je het zegt, er staan wel meer foutmeldingen in, en allemaal van de korg legacy collection.
Dit lijkt mij toch een kwestie van opnieuw installeren neem ik aan.
groeten :)

Back