step sequencer voor wave files vst

• Thread starter Deleted member 17376
  • Start date
D

Deleted member 17376

Guest
Hallo allen,

Ik heb een vst nodig die wavefiles in een stepsequencer afspeelt en waarbij ik de waves dus ook actaafjes hoger en lager kan laten spelen.
Eigenlijk een matrix en nn-xt uit Reason ineen.
Weten jullie zo'n vst?

Alvast bedankt!

Probeer FL Studio eens. Dat is een step sequencer, die je makkelijk kan rewiren met bijvoorbeeld Ableton, Cubase, of een andere sequencer.

Origineel geplaatst door Chinetti
Misschien begrijp ik je doel niet helemaal, maar je zou 'ns naar een tracker als bijvoorbeeld Renoise kunnen proberen... Die kan samples als noten spelen, en 't is een soort stepsequencer (alleen van onder naar boven in plaats van links naar rechts).
van boven naar onder! :D die versie die jij bedoelt is enkel in Japan verkrijgbaar

Ik gebruik Cubase en ik wil eigenlijk niet rewiren om verschillende redenen. Ik gebruikte Reason eerst als rewire applicatie maar Reason neemt teveel ruimte in beslag.

Ik heb aan Fruity loops gedacht maar ik wil gewoon een eenvoudig vst'tje waarin ik gewoon waves kan afspelen.
In Cubase zit wel een stepdesigner voor midi maar die werkt dus niet op een audiotrack.

Wat jij zoekt is gewoon een vst sampler, zijn er genoeg.

Kontakt 1/2, Compact, Halion om er zo eens een paar te noemen, zoek google of dit forum eens af staat al een hoop over.

succes

Ja Kontakt zou wel kunnen maar dat programma kan gewoon echt veel teveel voor wat ik ermee wil..
Ik hoef verder geen waves te bewerken ofzo, alleen in te laden en af te spelen op verschillende octaven...
Nou ja, ik zoek zelf nog wel es wat rond. Misschien is er een freak die zo'n vst zelf heeft gemaakt ofzo. Ik ben al van alles tegen gekomen aan vst creaties :-)

Sonicbytes EST misschien?

Ik heb zelf de ERA, dat is alleen de stepsequencer zonder sampler, en die is echt te gek. (de ontwikkelaar is wel al een tijdje van de aardbodem verdwenen dus het is momenteel een beetje vaag qua support en zo)

Hey King of snake!

Underworld aan de macht!
Hee hoe gebruik je die stepsequencer? Je maakt een miditrack aan wijst de era als vst toe? En daarin kun je dan een wave laden?

Era is strak :halleluja

1. Create a new project
2. Open the VST instruments window
3. Load a synth e.g. a1 and ERA2
4. Create a new midi track
5. Select in: ERA2, out: a1
6. Open the ERA2 editor window
7. Enter some steps (left button to set, right button to erase)
8. Press Play in Cubase or ERA2 (don't forget to turn on the monitor
[speaker] of the midi track)
9. Now you should hear the phrase and see ERA2 in action…

zoiets dus...

en met de maker ervan heb ik afgelopen weekend nog contact gehad...

Origineel geplaatst door Cecil
en met de maker ervan heb ik afgelopen weekend nog contact gehad...

oh echt waar?
Op zijn support forum op KVR denkt namelijk iedereen dat ie dood is of zo aangezien ie daar nooit meer post en zijn website ook een tijdlang uit de lucht was.
Niet echt lekkere service naar je klanten toe.

Origineel geplaatst door King of Snake
oh echt waar?
Op zijn support forum op KVR denkt namelijk iedereen dat ie dood is of zo aangezien ie daar nooit meer post en zijn website ook een tijdlang uit de lucht was.
Niet echt lekkere service naar je klanten toe.

ja daar ben ik mee bekend, maar toevallig heb ik ERA zaterdag j.l. gekocht, vond een bug, vroeg om support en na een uurtje had ik een (goede) workaround -en excuses. Daarbij nog de aankondiging dat hij de bug spoedig zou oplossen.

De handleiding is een nachtmerrie, want is alleen maar een beschrijving van functies, maar daardoor leer ik deze software echter wel grondig kennen. Ik ben nu al heel happy met ERA. :luv:

Ik denk dat een supportforum ook bedoeld is om gebruikerservaring uit te wisselen. Wie een gerichte vraag aan support stelt krijgt gewoon een gericht antwoord. Ik hoop dat de ontwikkelaar zijn tijd besteed aan het oplossen van bugs en uitbreiden van zijn producten. Dat het een getalenteerde ontwikkelaar is, daar ben ik van overtuigd...

Hmm, ik wacht nochtans al een paar weken op antwoord ivm met mijn licentie voor ERA. Ach ja, zal wel in orde komen zeker :confused:

:confused:

hoe bedoel je?? Er zit geen serienummer op ERA...
Na betaling krijg je een link te zien èn opgestuurd waarmee je een maand lang je software kunt downloaden...

'k zou het nog eens nakijken...succes!

Even back to topic :)

Ik heb die demo even gecheckt maar ik snap echt niet hoe ik waves kan inladen en gebruiken met die era stepsequencer.
Voor midi is het een geweldig ding maar vooralsnog heb ik geen voordeel kunnen vinden boven de stepdesigner die als midi effect in cubase meegeleverd wordt.

Hoe dan ook, ik zal de andere vst opties die anderen geopperd hadden ook eens proberen.

Origineel geplaatst door King of Snake
Sonicbytes EST misschien?

je zou bovenstaande kunnen proberen, volgens de koning van de slangen.

ik zit te denken..als ik nu die highlife gebruik als sampler en daar die era op aansluit als stepsequencer zou dat werken?
En dan, zou ik dan octaven hoger en lager kunnen afspelen..?
Ik zal d'r es mee gaan kloten in het weekend..

Origineel geplaatst door phonapi
Even back to topic :)

Ik heb die demo even gecheckt maar ik snap echt niet hoe ik waves kan inladen en gebruiken met die era stepsequencer.
Voor midi is het een geweldig ding maar vooralsnog heb ik geen voordeel kunnen vinden boven de stepdesigner die als midi effect in cubase meegeleverd wordt.

Hoe dan ook, ik zal de andere vst opties die anderen geopperd hadden ook eens proberen.

lees mijn post nog eens door. De EST is de stepsequencer + sampler, ERA is alleen een stepsequencer. (en vele malen uitgebreider als de stepdesigner). Uiteraard kun je ERA gebruiken in combinatie met een standalone softsampler.

Back