vraag omtrent synths en drumcomps

ger

Ingeburgerd
Ik heb geprobeerd eea al enigzins te filteren, maar kom er niet echt ui. dus ik hoop dat u mij kunt helpen.

Ben op zoek naar een drumcomputer en synth, maar beats zijn het belangrijkste. Wil hem als additie bij een live (dance/rock) band gaan gebruiken, waar de hardware in principe de beats volleidg voor z'n rekening moet kunnen nemen. Heb gespeeld met een MC 505, beviel in principe goed, maar was maar zeer kortstondig dus eventuelee tekortkomingen (die ik heir al ben tegengekomen in de draadjes) heb ik niet kunenn merken. Belangrijk is dat ie standalone zowel live als in de studio z'n mannetje moet staan, gebruiksvriendelijk op het simpele af moet zijn en robuust. Budget is vrij breed. Belangrijk is tevens dat ie verschillende tempo's en maatsoorten (binnen een nummer) aan moet kunnen.

Ik ben ontzettend nieuw met deze apparaatuur dus heb geen flauw idee. Heb wel eens een Virus (C meen ik) gehoord, klonk erg aantrekkelijk. Speel thuis met reason en fruity loops, maar dat si me veel te omslachtig en ik gebruik liever geen muis. Vandaar dat ik aan die roland grooveboxen dacht.

Hoop dat u me wat aanwijzingen en dergelijke kan geven, realiseer me datr ik uiteindelijk uit moet proberen.

dank!

Mischien een Roland mc909, de korg electribe serie, of een goed workstation.

ik zou tweedehands dingen checken.

om maar even bij drumcomputers alleen te blijven (zonder synthsounds dus): de roland R8.

qua grooveboxen heb je nog de Yamaha RMX1. Ik ken het ding niet al te best dus weet niet precies wat die in petto heeft qua tempowisselingen/maatsoorten.

als je betere geluiden wil op synthgebied + een volwaardige sequencer heb je nog de EMU Commandstation (XL7/MP7)... probeer wel de producer-ROM erbij te regelen om lekker uit de voeten te kunnen qua synthsounds.

ga er echter niet vanuit dat met jouw eisenpakket je een supermakkelijk bedienbare drumcomputer gaat krijgen. maat/tempowisselingen in songs blijft een kwestie van programmeren en dan krijg je toch weer die ellende van menuutjes doorlopen etc.

Ik zou ook zeggen:

Electribe EMX of de Electrbe ESX

De eene heeft vaste geluiden in zich en in de andere kan je zelf samples inladen.
Een ontzettende Pro van die dingen is de gebruikersinterface.

emx1_center.jpg

esx1_center.jpg

Kijk ff op www.korg.com en dan bij DJ-gear

suc6

:doei:

Korg ESX.

hartstikke handig, makkelijk, en klinkt gewoon goed. zelf samples inladen, bewerken, heel goed te doen :)

mogelijk wat naief, maar zo moeilijk horen tempo en maatsoort wisselingen toch niet te zijn?als ik zo kijk naar bijv. die electribe, dan zou je toch, analoog aan reason, gewoon het aantal beats per measure (bijv; 7/8 tov 44 word dan 14 ipv 16 per maat) moeten kunenn instellen en vervolgens toetsen rammen? of denk ik nu te simpel? Zo'n pattern zou dan een x aantal maten moeten lopen, en vervolgens manueel naar een volgend opattern geschakeld moeten kunnen worden. Pf zeg ik nu iets raars?

Iig bedankt voor de tips, ik zal eea eens gaan bekeijken, de elctribe word dus over het algemeen het meest gewaardeerd gezien mijn toepassingen?

Synths zijn leuk, maar zoudne meer voor sfeer een opvulling zijn,. ritmes zijn belangrijkst.

klopt.,

als je een beetje handig met het apparqaatje (electribe) bent geworden., ken je der eigenlijks alles mee.,(qua ritmes), alles is wel intestellen, maat soort/maat lengte/
je ken t dan opslaan en ook manueel paterns mekaar laten opvolgen, of je programeert t in de song modus, en je hoeft dan eigenlijks nog maar op play te drukken, tuurlijk ken je er dan nog voor kiezen om een beetje mee tedrukken op de andere knopjes enzo.,

groetjes

geweldig! dank voor de info. In hoeverre is er ook nog sprake van synth mogelijkheden (let op; wat hardware synths betreft weet ik echt niks!)

Probeer eens op de Korg site zelf wat info erover te zoeken :eureka:
wordt wel gewardeerd.

Maar om ff op je vraag terug te komen.
Zowel de EMX als de ESX uit de Electribe-serie bevatten synth-parts de een wat meer dan de ander etc etc.

maar nogmaals, kijk ff op www.korg.com onder de rubriek gear>dj-gear

De Virus C voor rock-achtige drums kan ik niet aanraden, alleen leuk voor dance-kicks.

Ik zou voor een hardware sampler met midi-keyboard gaan, ideaal voor live optredens en ook leuk voor in de studio.

natuurlijk de Korg site even geraadpleegd, maar ik weet neit echt wat eea betekend. binnenkort egrens aantal modellen gaan demoén. Ik weet dat het lui overkomt, maar ben gewoon een regelrechte noob op synth gebied. Dus vandaar. maar iig bedankt! Ik zal ook wel even laten weten wat het si geworden en waarom. Het meot zowel extreem industrieel via dance naar rock drums kunnen. maar ngomaals, hartelijk dank!

Back