verkoopt tegenwoordig iedereen zijn hardware sampler?

verkoopt tegenwoordig iedereen zijn hardware sampler?

• ja

Stemmen: 35 56,5%
  • nee

Stemmen: 27 43,5%

• Totaal aantal stemmers
    62

SpaceAgent202

Sinds 2001
zomaar een polletje hoor, niet om een discussie tussen hard en software opnieuw te ontketenen...

maar het valt me op dat er tegenwoordig veeel samplers te koop staan, en slechts weinig worden gevraagd.

wie gebruikt er hier nog steeds zijn (of haar) hardware sampler en is voor de verandering Niet van plan om m weg te doen? (enkel ja + hele korte motivatie mag)

is nee nu niet of wel wegdoen?

Ik heb zelf een vrij oude sampler, maar doe deze zeker niet weg. Misschien als ik voor een leuke prijs iets anders tegenkom dat ik een andere koop, maar de overstap naar software is wel een mogelijkheid.
Maar dan moet ik toch eerst een andere computer kopen.

S2000 met 10 outputs die ik voorlopig nog wel een tijd zal gebruiken. Waarom ?
1. Ik werk nog op de semi-conventionele manier, dwz. alles op de analoge mengtafel en vandaar verder afmixen
2. Moest ik virtueel gaan, zou ik het meteen op een deftige manier doen en de hele rotzooi buitengooien, en alles op m'n pc doen, ook afmixen en masteren, maar daar heb ik het budget en de zin voorlopig niet voor.

Ik zit er over te denken om ooit nog eens een EMU sampler aan te schaffen. Akai is prima... (heb nu een S3000XL).. maar ik hoor veel goede verhalen over de mogelijkheden.. en vooral de filters van de EMU's. Ook het hebben van 128MB (of meer ?!) geheugen staat me wel aan. Dus.. wie weet.

ik heb gewoon graag veel knopjes voor mijn neus, dus die s3000xl blijft, bovendien doet ie wat ie moet doen (erg goed ook nog es), en is ie bij mij nog nooit gecrashed.

Zolang er nog geen goed alternatief voor is blijft ie !
(PC/laptop vind ik geen goed alternatief, als je je spullen ook voor live gigs
wilt gebruiken).

equate

ik heb de mijne al een hele tijd geleden weggedaan eigenlijk helemaal geen spijt van gehad.

Heb pas een Akai S5000 gekocht, en die doe ik voorlopig niet meer weg. De mensen die de sampler wegdoen zijn of schijnbaar tevreden over wat de pc aan softsynths/softsamplers te bieden heeft, of hebben een betere sampler.
Het is wel toevallig ja, ik zie ze ook erg veel.
Een sampler is zo verrekte handig, het ontlast m'n pc van sample/audio- geneuzel.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Samplen doe ik op mijn sampler.........typen op mijn computer.

huh waar zijn type machines dan voor :)

Wat wel vaag is is dat alleen akai nog hardware samplers verkoopt ...
En ik vraag mij af of dat wel slim van ze is geweest .... ik ken ook niemand met een z4 of 8

moet er eigenlijk bijzeggen dat ik mijn samplers niet zoveel gebruik omdat softsamplers sample accurate timing hebben...in klank hoor ik niet echt veel verschil...de timing wel dus(retestrak)

Een hoop ouwe beats heb ik nog met m'n Akai S2000 gemaakt. Als besloten wordt om die beats nu weer te gebruiken, dan maak ik ze opnieuw in Cubase SX met HALion en Reason, maar de S2000 heb ik nog steeds nodig als referentie. Trouwens, ook al is 'ie in goeie staat, uitgevoerd met 16 MB extra geheugen, outputboard en FX board, zelfs dan is 'ie nog niks meer waard op de tweedehandsmarkt. Dus ik houd 'em gewoon lekker. Maar nieuwe beats maak ik er niet meer mee...

ik gebruik een ESI4000 turbo sampler, en ik kan natuurlijk niet onbeperkt de toekomst inkijken, maar zolang er niet iets in me 180 graden omknikt zal ik die nooit wegdoen voor n softsampler. Houd er gewoon van punt. En da hoef ik naar niemand toe te verantwoorden ;)

Ik zou je zeggen! Ik zweer bij Hardware samplers, en dan voornamelijk E-mu! Heb ooit een E-6400 gehad, verkocht. Zit nou op een Akai te kutten! (Mpc, dan...) Maar moet gewoon snel weer een E-mu monster hebben! Die bakken killen gewoon! Einde discussie!

Peace...

Back