verkoopt tegenwoordig iedereen zijn hardware sampler?

verkoopt tegenwoordig iedereen zijn hardware sampler?

• ja

Stemmen: 35 56,5%
  • nee

Stemmen: 27 43,5%

• Totaal aantal stemmers
    62
Een sampler als hardware/module,

Vind ik voor me zelf een stuk fijner werken als met de muis (zowieso). Ik gebruik E4 tevens ook software-based spul waarbij ik hardware op (moet) aansluit(en) om maar een klein beetje sneller en fijner te kunnen werken.

Ik zou willen dat er ooit nog een betaalbare hardware sampler gaat uitkomen met echte analoge filters en modulators.

G

Misschien iets meer offtopic. Maar vind wel als je een hardware sampler je maximale outputs en geheugen wel erg makkelijk is. Je betaalt er wel voor maar het gaat wel tot aan het gaatje. En een HD/Zip of zo erbij is ook lekker makkelijk. Gewoon snel laden/saven en gaan.

En tsja het samplegeheugen wat ik gebruik is schandalig weinig. Vind het makkelijker om bijv soundscapes of drones gewoon soft te gebruiken. En drumkits al helemaal. En loops werkt alleen maar als je een beetje makkelijk loops kunt maken en niet zit te knooien met een tik eruit te vissen omdat hij geen 0 doorgang zelf kan vinden.
En tjsa, ik kan sample CD's lezen en gebruiken met m'n hardware en die optie zou ik niet willen missen. Soms werkt het gewoon lekker.

Ik ga voor de S2000 en dus hardware (wat heet). Ondanks de :( user interface die werkelijk nergens op slaat. 1 knop load, 1 knop save en een edit knop met 1000 pages erachter. Lekker gebalanceerd. Zit heel diep onder water een MIDI player in! Wie doet dat nou weer.

Eh sorry. Hardware dus. Software is eng.

Origineel geplaatst door wesko
Ik ga voor de S2000 en dus hardware (wat heet). Ondanks de :( user interface die werkelijk nergens op slaat. 1 knop load, 1 knop save en een edit knop met 1000 pages erachter. Lekker gebalanceerd. Zit heel diep onder water een MIDI player in! Wie doet dat nou weer.

Eh sorry. Hardware dus. Software is eng.

En juist voor de S2000 heb je hele handige software (MESA/Millennium). 8P

Het gerucht gaat dat Akai misschien binnekort failliet gaat................dat geeft wel aan dat het niet zo goed gaat met de hardware samplers.................

Volgens mij worden zulke geruchten alleen maar gevoed door het idee dat iedereen op software overstapt, verder hoeft dat nergens op gebaseert te zijn, eerst zien dan geloven wat mij betreft dus. Daarnaast zou ik het gewoon zonde vinden.
En van de andere kant, ze maken natuurlijk niet alléén maar samplers...

Akai maakt wel meer dan alleen samplers en MPC's hoor.

Denk wel dat de hele synthindustrie een knauw krijgt door software hoor.
En dan samplers wel in het bijzonder. En eigenlijk is het ook wel logisch. Eigenlijk is een sampler ook gewoon een computer met een klein kloteschermpje.

Origineel geplaatst door Mangina
Einde discussie!

sorry, nog niet helemaal... ;)

ik zit er nu zelf ook over te denken om een hardware sampler te kopen. terwijl ik toch een redelijk leuke compu heb. maar eigenlijk komt het omdat ik gewoon toch nog een hekel aan die computers heb. die dingen crashen en misschien komt het omdat ik nog van de commodore 64 generatie ben (en niet van de nintendo generatie) dat ik het idee heb dat als ik een aantal softsynts, weet ik hoeveel sporen cubase, reason en andere plug-ins draai ik het idee heb dat die compu van me elk moment kan ontploffen. een gevoelskwestie dus. ook als ik de discussie hierboven lees, lees ik eigenlijk geen rationele argumenten om een hardware bak te houden. de enige rationele argumenten die ik ken zijn om je computer te ontlasten en om niet voor lul te staan als je live gaat... (en een voorkeur voor de 'sound' van bepaalde hardware)

maar neem aan dat dit nog steeds niet het einde van de discussie is :)

Origineel geplaatst door Gunhed
Ik zou willen dat er ooit nog een betaalbare hardware sampler gaat uitkomen met echte analoge filters en modulators.

G

helemaal mee eens ! ik vind zowiezo dat al dat vitueel analoge gedoe voor een belangrijk deel ook door compu's gedaan kan worden en dus is het enige waarmee hardware zich nog echt kan onderscheiden de user interface en inderdaad het gebruik van analoge elementen.

Nee... ik zou niet snel mijn sampler wegdoen! Fuse heeft gelijk dat een sampler "ook maar een computer met een prutdisplaytje is". Besef wel dat dit computertje blijkbaar maar een 8mhz processor met nog geen 1mb werkgeheugen nodig heeft om simultaan minstens 16tracks, met perfecte miditiming zonder haperen of crashen kan laten afspelen!

Origineel geplaatst door maxdox
Nee... ik zou niet snel mijn sampler wegdoen! Fuse heeft gelijk dat een sampler "ook maar een computer met een prutdisplaytje is". Besef wel dat dit computertje blijkbaar maar een 8mhz processor met nog geen 1mb werkgeheugen nodig heeft om simultaan minstens 16tracks, met perfecte miditiming zonder haperen of crashen kan laten afspelen!

inderdaad, en wat je ook zeker niet over het hoofd mag zien, is het feit dat een hardwaresampler ook alleen maar gebouwd is voor die specifieke taak en dat merk je ook als je hem openschroeft : goed geïsolleerde voeding, deftige in/outputs (geen speelgoed mini jacks), geen bijgeluiden door de koeling enz...

Nog steeds mijn S-3000XL met EB-16 in combinatie met
MESA op de mac.
vind ik nog steeds onovertroffen.

Samples editten en bewerken met MESA.
Bewaar mijn progr. op een aparte schijf in mijn mac en
dump die progr. via MESA en SCSI in de S-3000XL.

Oke, qua klank niet de allerbeste (wel heel ok) maar wel
een waar je een flinke progr. kan laden en op kan wachten (snel!).
En dat kunnen niet alle samplers zeggen (Yamaha)!

Het is voor mij HET no-nonsens concept.

Ben met een vriend op zijn computer met een soft sampler
bezig geweest (Emagic) , tja not my cup of tea.
:confused:

Never

Never

Origineel geplaatst door sh101
heb 2 hardware samplers een emu en een akai s3000xl

gebruik ze niet veel maar zal ze ook nooit wegdoen

Ik krijg de indruk dat mensen verdomd goed weten dat ook een sampler een gimick-tool is. Research and development van bedrijven zoals EMU, Fairlight, NED/synclavier hadden toen der tijd erg hard moeten werken om met een dynamisch goed klinkende sampler te kunnen komen. Tegenwoordig komen er steeds meer goede geluidskaarten op de markt, dat is goed. Het wordt daardoor ook steeds goedkoper. Let op de kwaliteit met die kaarten bij aanschaf, vergelijk de sound bijvoorbeeld eens met een EMU. Een E4 met zijn 16bits & 48khz klinkt stukken beter dan een Kaartje met specs van 32bit 96khz of zoiets.

RME, Echo vind ik goed. Hebben we het nog steeds niet over de interactie gehad. Waarschijnlijk ook een erg lang verhaal wat voor een groot deel dan ook persoonlijk is.

Heb pas mijn a4000 ingeruild. Erg mooie sampler, maar Kontakt deed mij de ogen openen. Als je 'm nog nooit gehoord heb, check 'm en vorm dan je mening. Ik was volledig hardware freak qua sampling, maar Kontakt is gewoon echt onwijs vet. Hardware blijft voor mij wel altijd. Alleen niet in de vorm van een sampler.

Kontakt

Kontakt

Zeker een gaaf software programma, -'Heb hem zelf ook wat ik daar mee maak beland uiteindelijk via allerlei omwegen zoals protools weer in mijn EMU. Isn't that odd?

Ik heb er geen meer. Ik had een s3000 en zou er graag weer 1 terug willen.
Maar er komt wel weer een sampler, dus...ik ga toch ook voor de hardware sampler.

Origineel geplaatst door 20hz
Ik heb er geen meer. Ik had een s3000 en zou er graag weer 1 terug willen.
Maar er komt wel weer een sampler, dus...ik ga toch ook voor de hardware sampler.

Vraag er anders een aan Sint Nikolaas!!

Origineel geplaatst door olaf
sorry, nog niet helemaal... ;)

ik zit er nu zelf ook over te denken om een hardware sampler te kopen. terwijl ik toch een redelijk leuke compu heb. maar eigenlijk komt het omdat ik gewoon toch nog een hekel aan die computers heb. die dingen crashen en misschien komt het omdat ik nog van de commodore 64 generatie ben (en niet van de nintendo generatie) dat ik het idee heb dat als ik een aantal softsynts, weet ik hoeveel sporen cubase, reason en andere plug-ins draai ik het idee heb dat die compu van me elk moment kan ontploffen. een gevoelskwestie dus. ook als ik de discussie hierboven lees, lees ik eigenlijk geen rationele argumenten om een hardware bak te houden. de enige rationele argumenten die ik ken zijn om je computer te ontlasten en om niet voor lul te staan als je live gaat... (en een voorkeur voor de 'sound' van bepaalde hardware)

maar neem aan dat dit nog steeds niet het einde van de discussie is :)

Ik zweer nou eenmaal bij een hardware (EMU) sampler, omdat ik gewoon niet z'on compu-freak
ben! Ik bedoel, heb niks tegen PC's en Mac's, maar heb met al de ingewikkelde programma's van tegenwoordig
gewoon niet de kennis! Voor mij is een hardware sampler helemaal op z'n plaats! In mijn geval draait deze er
niet om heen wat ik wil bereiken! (op een eenvoudige en snelle manier!) Met de tegenwoordige software-sequencers
kan je absoluut meer! Maar voordat ik z'on programma door heb, ben ik drie jaar verder!!!

:D ;) :) :biertje: :peukie:

Peace...

Back