Mackie C4 en Cubase/Nuendo

Special K

Stamgast
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Mackie C4 in combinatie met Cubase of Neundo? Ik las ergens op internet dat de C4 niet werkt met steinberg producten, maar dat kan ik me haast niet voorstellen.

op de messe in frankfurt vertelde mij een mackie medewerker precies hetzelfde. de c4 werkt nie met steinberg. hij had geen idee of dit in de toekomst zou gaan veranderen.

Ik las op een forum, dat de de steinberg ondersteuning al 2 jaar in ontwikkeling is en dat ze er niet echt haast bij hebben. Maar op de website van mackie staat dat de C4 ook gebruikt kan worden om hardware synths en softsynths zoals de Z3ta+ aan te sturen. Zolang ze maar met SysEx info om kunnen gaan. Als dat het geval is, maakt het volgens mij niet uit welke sequencer je gebruikt. Effect plugins zullen waarschijnlijk niet ondersteunt worden en verder vraag ik me af hoe het zit met automation.

Ik zou die control C4 mijden als ik jouw was. Mooie hardware maar de software kant is grote bagger. Ondersteund zowat niks. De knoppen kunnen niet eens CC's uitzenden. Hardware synths aansturen gaat alleen via de software, als er al een template van is. Als je zelf een template wilt maken moet je dat in XML gaan coden, niks Midi-Learn ofzoiets.

En reken er maar niet op dat er ooit support komt voor cubase, daar zijn ze zogenaamd al mee bezig sinds de introductie in 2003. Volgens hen ligt de schuld bij steinberg, de publishers moeten het supporten niet zij. Ik geloof een half jaar terug werd nog gevraagd of mensen die cubase-support wilden om zich te melden, als er genoeg animo voor was zou het bij de directie worden aangekaart.:r

Ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar FX-Max, het bedrijf dat ook Fx Teleport etc heeft gemaakt, of het misschien een idee voor hun is om Vst wrapper te schrijven zodat de C4 gebruikt kan worden om plugins aan te sturen in Cubase/Nuendo. Met een vst wrapper bouw je eigenlijk een schil om een plugin heen. Dit zelfde trucje deden ze ook met Fx Teleport, dus ik vermoed dat zij wel de kennis hebben om zoiets te maken. En geheel onverwacht kreeg ik vandaag al een mailtje terug waarin ze vertelde dat ze niet wisten dat C4 niet samen werkt met Steinberg producten en het een heel goed idee vinden. Dus misschien zien we binnenkort wel een oplossing van deze jongens.

Mackie C4 Cubase support

Mackie C4 Cubase support

Ik ben heel internet aan t afstruinen op zoek naar een sprankje hoop dat er ooit toch cubase support gaat komen voor de mackie c4 (pro, voor zover dat uitmaakt) en het enige dat nog een beetje hoopvol lijkt, is dat alle threads (op alle fora) al redelijk tot zeer gedateerd zijn!
Is er iemand die al wat meer actuele informatie heeft over dit al eeuwig durende onderwerp?

Ik las ook dat iemand FX MAX gemaild had die vervolgens erg enthousiast hadden gereageerd, dus ik zal er ook eens een mailtje naar hun aan wagen en wie weet kunnen zij voor een oplossing zorgen!

Grtz

Back