Reparatie Supernova II

The Unholy

Hard lid
Ik wil mijn Novation Supernova II verkopen, omdat ik hem eigenlijk niet zo vaak gebruik en wel weer eens toe ben aan iets nieuws. Nu is ie in de loop der tijd wat gebreken gaan vertonen en die zou ik wel graag (laten) repareren voordat ik hem te koop zet. Het gaat om de volgende punten:

- Sommige outputs vallen soms weg(te verhelpen door de jacks wat te draaien, maar wel vervelend) en de jacks gaan er een beetje stroef in en uit.

- Als ik de Supernova aanzet, blijft de display af en toe uit of blijft ie hangen bij de opstart tekst. Als ik hem dan nogmaals uit en aan zet start ie wel op.

Niet echt grote problemen, maar het zou niet echt netjes zijn om hem zo te verkopen denk ik...

Weet iemand waar ik dit het beste kan laten fixen en wat dat moet gaan kosten? Als iemand hem zo wil kopen en het zelf wil repareren kan dat natuurlijk ook, scheelt me weer de moeite, doe maar een bod. Ik hoor het wel.

Het gaat trouwens om de Supernova II Pro-X, de meest uitgebreide versie met 48 stemmen.

Speel al jaren met de II (rack)en regelmatig en nooit problemen.Je moet wel weten hoe te handelen met een unit.
Het is zoals bij een auto,bij sommigen is de auto na een jaar versleten en bij anderen pas na 30 jaar!

Origineel geplaatst door sinew1958
Speel al jaren met de II (rack)en regelmatig en nooit problemen.Je moet wel weten hoe te handelen met een unit.
Het is zoals bij een auto,bij sommigen is de auto na een jaar versleten en bij anderen pas na 30 jaar!

Wat een blaaskakerige opmerking, wat weet jij van hoe The Unholy met z'n spullen omgaat?

Van de Supernova's (en K-Stations etc.) is bekend dat de outputs, draaiknoppen e.a. het nogal eens voortijdig begeven. Eens kijken hoe -ie er van jou over 25 jaar aan toe is.

Ja, ben ik helemaal mee eens, en gelukkig komen productie fouten ook nooit voor ;)

Re: Reparatie Supernova II

Origineel geplaatst door The Unholy
Ik wil mijn Novation Supernova II verkopen, omdat ik hem eigenlijk niet zo vaak gebruik en wel weer eens toe ben aan iets nieuws. Nu is ie in de loop der tijd wat gebreken gaan vertonen en die zou ik wel graag (laten) repareren voordat ik hem te koop zet. Het gaat om de volgende punten:

- Sommige outputs vallen soms weg(te verhelpen door de jacks wat te draaien, maar wel vervelend) en de jacks gaan er een beetje stroef in en uit.

- Als ik de Supernova aanzet, blijft de display af en toe uit of blijft ie hangen bij de opstart tekst. Als ik hem dan nogmaals uit en aan zet start ie wel op.

Niet echt grote problemen, maar het zou niet echt netjes zijn om hem zo te verkopen denk ik...

Weet iemand waar ik dit het beste kan laten fixen en wat dat moet gaan kosten? Als iemand hem zo wil kopen en het zelf wil repareren kan dat natuurlijk ook, scheelt me weer de moeite, doe maar een bod. Ik hoor het wel.

Het gaat trouwens om de Supernova II Pro-X, de meest uitgebreide versie met 48 stemmen.

Dit probleem had ik allebei ook met mijn SN2 ProX, is een bekend probleem, outputs weet ik geen oplossing voor, maar dat was bij mij enkel out1+2 dus ik gebruikte 3-8. Het bootprobleem heeft met je voedings-gedeelte te maken, degene die hem kocht heeft dit voor weinig laten fixen bij een tech (in Italiƫ). Gezien de prijzen die je tegenwoordig nog krijgt voor een SN2 zou ik hem gewoon zo verkopen en het er gewoon bij vermelden. Ik zou het niet de moeite vinden iig....(al dat wachen en heen en weer verzenden etc)

Weet iemand waar ik dit het beste kan laten fixen en wat dat moet gaan kosten?

Stuur mij anders maar een PM kan het denk ik wel herstellen voor jou.

Greetz

Ehhh... Bedankt voor je nuttige opmerking. Ik dacht dat je synthesizers wel als frisbee kon gebruiken, maar dankzij jou weet ik nu dat ik er iets voorzichtiger mee moet zijn. Top man.

Origineel geplaatst door Shadow Child
Stuur mij anders maar een PM kan het denk ik wel herstellen voor jou.

Daar heb ik wel wat aan, je hoort van me!

Origineel geplaatst door conso
Wat een blaaskakerige opmerking, wat weet jij van hoe The Unholy met z'n spullen omgaat?

Heb jij een supernova?!
En had ik het specifiek over Unholy?

Ehhh... Bedankt voor je nuttige opmerking. Ik dacht dat je synthesizers wel als frisbee kon gebruiken, maar dankzij jou weet ik nu dat ik er iets voorzichtiger mee moet zijn. Top man.

Daar heb ik wel wat aan, je hoort van me!

:z

Als ik de Supernova aanzet, blijft de display af en toe uit of blijft ie hangen bij de opstart tekst. Als ik hem dan nogmaals uit en aan zet start ie wel op.

Het bootprobleem heeft met je voedings-gedeelte te maken

Tja dit heb ik dus ook al een tijdje... alleen wordt het steeds gekker en gaat ie na een power cycle ook niet meer aan.
Gisteren heb ik eens aan de binnenkant gekeken en wat geduwd en geblazen, en zag wel een klein stukje tin tussen 2 pinnen van een duizendpoot IC liggen. Dacht dat het aardig opgelost was en kon weer een paar uurtjes vooruit, totdat het probleem weer terugkwam... :(

Als het aan het voedingsgedeelte ligt kan ik het waarschijnlijk zelf wel maken, maar dan zou ik graag willen weten in welke richting te zoeken.

Ik hoop dat iemand me kan helpen... :halleluja

Cheers!

Back