sync thru box

Eevar

Stamgast
ik ben eigenlijk op zoek naar een sync thru box. gewoon 1 sync in en bv. 3 of 4 sync out. nu zag ik bij http://www.engineersatwork.nl dat ze ze daar nieuw verkopen. ik heb er een tijd geleden 1 besteld maar nooit binnen gehad. zijn er ergens anders nog andere sync thru boxen te krijgen? ik kan in ieder geval niks vinden met meerdere uitgangen.

grtz.

sync signalen kan je zonder problemen zelf splitten

heb hier een paar eurotjes aan onderdelen een 1->3 syncsplitter gemaakt (moet je wel solderen natuurlijk)

maar heb ook al in crisis-situaties midi kabels beginnen kapot snijden en de kleurtjes verbinden en dan dichtplakken met veel tape.; grappig *D

als je heeeeeeeel veel geluk hebt is er een oude audio zaak in het dorp die een din5- splitter verkoopt
zijn moeilijk te vinden maar sommige zaken hebben ze nog liggen.

en wat heb ik ervoor nodig om dit zelf te maken? heb je er ook een schema ofzo van? is een gewone midi thru box trouwens ook geschikt voor din sync thru?

als ik zeg dat het gewoon dezelfde kleurtjes verbinden is, heb je dan nog een schema nodig? :confused:

hierzo:
syncable.gif

`

en nee

een midi thru box is iets helemaal anders als een sync thru box

ik vermoed zelfs dat een sync thru box niet bestaat (toch niet actief naar mijn weten)

als je wil weten hoe ik het gedaan heb:
- 1,5 m 3-aderig+afscherming kabel in 3 geknipt (had beter iets langer genomen ;) )
- vrouwelijk DIN5 pluggetje voor inbouw in de onderzijde van een fotorolletje gemonteerd..
- kabels verbonden door gaatje in het deksel, deksel erop

maar als je gewoon 2 midi kabels (zorg wel dat er 4 draden zijn, midi is maar met 3 normaal) in stukken knipt en wat tape gebruikt kan/zal het ook werken ;)

wat dit betreft ben ik a-technisch dus ik weet niet of het gaat lukken. zoals jij het beschrijft heb je volgens mij maar 1 uitgang? als je hier kijkt: http://www.engineersatwork.nl/catalog/product_info.php/cPath/58/products_id/540 dan zie je dat deze midi thru box ook geschikt is als sync thru box. het lijkt me zowiezo niet echt logisch dat iemand met bv 3 dinsync apperaten 3 verschillende midi 2 sync convertors nodig heeft. dus er zal toch iets voor moeten zijn denk ik.

ach jezus :bekdicht: :stupid sorry :)

me laatst ook zotgemaakt op een kennis die het maar niet wilde begrijpen :confused:

nee, ik heb dus 1 ingang, waar ik me sync bakkie insteek, en 3 uitgang, waar 303 en 606 aanhangen (1 laat ik over voor als een vriendje komt spelen met zijn tb ;))

PLUG1 (ingang)
- - - - (4 kabels)
hang je respectievelijk aan X-aantal pluggen

niets technisch aan... bovenstaan prentje bekijken, dan weet je welke pinnen gebruikt worden, en gewoon rechtuit kleur aaan kleur verbinden aan het aantal pluggen naar voorkeur (heb enkel getest met 3 overigens)`

zoals ik al zei, als je gewoon wat kabels kapot knipt en met tape sukkel ben je na een uurtje al klaar.. of het dan een stevige oplossing is ga ik nu ook niet beweren :)

iedereen dat ik ken heeft een DIY syncsplitter...

Back