Hoe verder ?

Shadow Child

Ingeburgerd
Mensen ik vraag mij af hoe ik nu verder moet !
En ik bedoel hiermee mijn set up, ik heb tot nu toe dit staazn onthoud ik ben een beginner wat produceren betreft,

2 x KRK Studio Monitoren
1 x M-Audio Audiophile 2496
1 x Evolution Midi Clavier MK249C
1 x Roland MC-505

Wat software betreft heb ik eigenlijk liggen reason 3.0 en fruity loops studio 6 allebij met licentie natuurlijk.

Nou is mijn vraag zijn hier al goede produkties mee te maken ?
En wat raden jullie nog meer aan om als eerst aan te schaffen mocht het zover zijn ?

Ik wil me v oornamelijk op de hardere house typen richten.

Greetz:doei:

Een Access Virus is een goede investering voor elke dance producer, net als een goede software sampler(hoewel ik niet weet wat je met Reason en Fruity Loops kan wat dat betreft, ben zelf meer fan van Cubase). Die MC-505 zou ik wegdoen.

Als je wilt gaan uitbreiden lijkt het mij logisch dat je eerst een Synthesizer neemt...
In fl studio zit al een goede software sampler, dus dat is niet heel erg nodig.

Ok dus die MC-505 is compleet nutteloos zoals ik begrijp ?
En wat voor synth kunnen jullie mij aanraden ?

Dan zal ik die 505 maar te koop zetten, zonde want dit is er teminste een die geen problemen heeft en ook geen LCD troubles heeft.

Ik dacht een goede zet te hebben gedaan met die 505 :(

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de 505 nooit geprobeerd heb, maar ik heb wel een idee van wat je er ongeveer mee kunt en ik denk dat je veel meer hebt aan een leuke synthesizer. Die MC-505 dr'uit, Virus B(400,- euro?) dr'in zou ik zeggen.

En een Virus-A is die niet toepassend voor wat ik wil want die zijn een stuk goedkoper zie ik !

Ook een leuk ding. Je begint net, dus probeer het daar eens mee dan. 2e hands apparatuur kun je altijd weer voor ongeveer dezelfde prijs verkopen, daar moet je je niet te druk om maken. Later kun je altijd nog overstappen naar een B of C ofzo.

Origineel geplaatst door Shadow Child
En een Virus-A is die niet toepassend voor wat ik wil want die zijn een stuk goedkoper zie ik !
jawel maar een B en C kunnen meer en kosten niet veel meer

Maar wat ik mij afvraag dan is zo een virus makkelijker in gebruik dan een MC-505 ?
Want uit zo een MC-505 kan je ook wel lekkere scheurgeluiden halen.

Meerdere meningen zeker welkom dan word ik in ieder geval wat wijzer erdoor :D

een virus is meer synth dan een mc505 (kuch)

een mc505 is een groovebox. drums en synth
de access is een synth alleen

Als ik jou was zou ik helemaal niets kopen en gewoon eens muziek gaan maken met de dingen die je hebt. Je hebt prima tools (ja, het kan natuurlijk altijd beter en meer, maar dat houd je altijd).

Ja dat is ook wel zo, maar ik vraag mij af is het mogenlijk een waardige nummer met deze spullen al te maken, want wat ik belangrijk vind is dat ik zeg maar ook dat midi enz enz goed doorkrijg.

Ja dat is ook wel zo, maar ik vraag mij af is het mogenlijk een waardige nummer met deze spullen al te maken, want wat ik belangrijk vind is dat ik zeg maar ook dat midi enz enz goed doorkrijg.

ja, prima mogelijk. Gewoon tijd instoppen en je apparatuur en software onder de knie krijgen. :)

Ok dan toppie bedankt allemaal voor de hulp,

Een vraagje nog welke sequencer raden jullie mij aan

Cubase
Fruity wat is beter

Origineel geplaatst door Hazes
Als ik jou was zou ik helemaal niets kopen en gewoon eens muziek gaan maken met de dingen die je hebt. Je hebt prima tools (ja, het kan natuurlijk altijd beter en meer, maar dat houd je altijd).

Helemaal mee eens, gewoon aan de slag met die hap! Je hebt zo meer dan genoeg om coole sounds te maken en lekker te sequencen. Ik ben niet zo bekend met Fruity, maar als je Reason er bijvoorbeeld aan zou kunnen rewiren heb je gelijk de voordelen van beide te pakken.8)

Een vraagje nog welke sequencer raden jullie mij aan

Cubase
Fruity wat is beter

Wat is beter? Een Porsche of een Lexus?

Zowel FL als Cubase laten je muziek niet beter klinken, dat moet je zelf doen. Pak degene waar jij het makkelijkste mee vooruit kunt. Voor de rest werken ze allebei met VSTs, dus of die plugin nu in FL zit of in Cubase, dat maakt niks uit.

Re: Hoe verder ?

Mensen ik vraag mij af hoe ik nu verder moet ! ... Nou is mijn vraag zijn hier al goede produkties mee te maken? En wat raden jullie nog meer aan om als eerst aan te schaffen mocht het zover zijn ? Ik wil me v oornamelijk op de hardere house typen richten.

Het draait allemaal om de kok, niet de keuken!

Als jij tevreden bent met je MC505, Reason3 & FL6 is er geen enkele reden waarom je die vd hand zou moeten doen.
Voor hardere house zou ik wel een analoge synth aanschaffen die wat ruiger klinkt.
Bvb de DSI Evolver heb je al vanaf 499€. Ook een sampler mag niet ontbreken in je set. Waarschijnlijk zit er wel ergens eentje in Reason3 of FL6.

Er zijn een aantal grotere/bekendere sequencers: Steinberg (Yamaha) Cubase, Emagic (Apple) Logic, Cakewalk (Roland) Sonar, MOTU Digital Performer. Daarbuiten heb je nog Abbleton Live, Protools (is meer audio gericht), Mackie Tracktion, ... en nog veel meer...
Persoonlijk werk ik het liefst Logic maar dat is louter smaak.

Ik zag dat je je MC-505 te koop aanbied. Goede keus, want ik weet zeker dat een Virus heel wat meer toevoegd aan je setup.

Het belangrijkste is - denk ik - dat je een programma echt kent en zo de handen vrij hebt voor waar het om gaat: muziek maken. Daarom zou mijn tip zijn: download de demo's, check een paar YouTube instructievideo's en ontdek al klooiend wat je het fijnst vindt. Heb ik gedaan met FL Studio en ik kan nu heel snel ideeën omzetten in nummers, en dat is ideaal. Bovendien kun je je dan concentreren op de dingen die je muziek echt beter maken: de beats, compressie, mix, productietricks etc. Staat zoveel op internet, daar kun je jaren mee vooruit :biertje:

ps,

Over de MC-505: ik gebruik 'em regelmatig als schetsboek, en dat is prettig als je vast zit. Gewoon op de bank met koptelefoontje en de ideetjes komen boven borrelen, overbodig is 'ie wat mij betreft dus niet.

Prijs heeft IMHO niet veel te maken of een synth bruikbaar is of niet. Het is gewoon een ouder model maar nog steeds een goede VA synth en vanwege de prijs juist interessant voor een beginner.

Back