sync over kawai mav 8

MonoTron

Initiating Sequence..
Misschien een beetje een stomme vraag, maar....:

Ik ben aan het rondkijken voor een Kawai Mav8 voor het betere midipatchwerk. Met name om felxibel te blijven in het gebruik met meerdere sequencers, samen of apart.

Nou wil ik graag mijn sync gear ook zo flexibel mogelijk gebruiken in deze setup, maar ik vraag me af of ik wel een sync signaal door de MAV8 kan gooien en vervolgens routen naar een andere sync ingang. Ik heb niet bijster veel verstand van hoe sync precies werkt, maar het lukt iig met de meeste midi kabels (in mijn geval tot nu toe alle midikabels).

Kan dit kwaad? Heeft iemand het wel eens geprobeerd en is dat gelukt/mislukt??

Ik neem aan dat je gewoon een midi clock signaal bedoelt? Dat werkt prima.

Heb zelf een mav8 en ding is heerlijk flexibel. Ik stuur met mijn masterkeyboard (xp80) modules aan, maar sync ook via mijn korg esx terug naar bijv. delays in de TC M300 of de arpeggiator in de xp80 (die vervolgens dus ook week bijv. een module kunnen triggeren, dat vind ik wel leuk, dan kan ik via de arpeggiator van xp80, op klok van de esx een analoge module aansturen).

Kortom, mogelijkheden zijn prima!

Ok Ok, waarschijnlijk een stomme vraag dus :D, maar laat ik wat duidelijker zijn:

Het gaat hier dus over het syncen van bijv. 303, 202 etc. Aangezien je hiervoor de meeste midikabels kunt gebruiken (sync heeft geloof ik 4 aders, midi 5!?), vroeg ik me af of dit signaal ook door een midipatchbay kan gaan. Ik ga er daabrij even vanuit dat midipatchbay niets anders doet dan het signaal doorgeven naar een of meerdere uitgangen.
Je zou dus kunnen denken dat je een sync signaal ook door een midipatchbay kan halen, of zie ik dit verkeerd?

Er gebeurt in een patchbay toch verder niets met het signaal, het wordt toch niet versterkt of wat dan ook? Vandaar mijn vraag. wellicht dat iemand het wel eens heeft geprobeerd ofzo!?

Of raad men het af in verband met .....??

Peter, bedankt voor je reply, maar dat was niet helemaal wat ik bedoelde :D

Origineel geplaatst door dsil
Ok Ok, waarschijnlijk een stomme vraag dus :D, maar laat ik wat duidelijker zijn:

Het gaat hier dus over het syncen van bijv. 303, 202 etc. Aangezien je hiervoor de meeste midikabels kunt gebruiken (sync heeft geloof ik 4 aders, midi 5!?), vroeg ik me af of dit signaal ook door een midipatchbay kan gaan. Ik ga er daabrij even vanuit dat midipatchbay niets anders doet dan het signaal doorgeven naar een of meerdere uitgangen.
Je zou dus kunnen denken dat je een sync signaal ook door een midipatchbay kan halen, of zie ik dit verkeerd?

Er gebeurt in een patchbay toch verder niets met het signaal, het wordt toch niet versterkt of wat dan ook? Vandaar mijn vraag. wellicht dat iemand het wel eens heeft geprobeerd ofzo!?

Of raad men het af in verband met .....??

Peter, bedankt voor je reply, maar dat was niet helemaal wat ik bedoelde :D

ik heb het wel eens geprobeerd met een midi thrubox van philip rhees , deze heeft geen eens een adapter maar het werkte niet, ik heb die mav8 ook maar niet geprobeerd ik wil wel ff een keer kijken de mav8 heeft wel een adapter.

In sommige gebeurt er inderdaad niks mee, anderen doen (of beter: kunnen) er heel wat mee.

Het grootste probleem is dat alle patchbays aan de midi-standaard voldoen en dus een optocoupler op de ingang(en) hebben op pennen 3 en 5 van de DIN plug. Op dat punt komt er dus al geen DINSync meer doorheen. En ja, MIDI is dus maar twee aders op de ingang. Op de uitgangen sluiten ze ook de massa nog aan (op pin 2), maar dus niet op de ingang (== geen aardlussen).

Behalve dat ze dezelfde stekker gebruiken is er geen enkele overeenkomst tussen MIDI en DINSync.

Wil het ook wel ff voor je proberen, werk zelf ook met de MAV-8.
Wel eens aan een Korg KMS-30 sync box gedacht ? Kan je niet mee patchen maar wel met een schakelaar bepalen of je je muziek via midi of din-sync wil laten synchroniseren.Het bakkie heeft 1 midi in, 2 midi uit(midi clock sygnalen dus) en 1 din-sync in en 2 din uit. Heb hem zelf ook, handig bakkie.

Origineel geplaatst door MARCO2
Wil het ook wel ff voor je proberen, werk zelf ook met de MAV-8.
Wel eens aan een Korg KMS-30 sync box gedacht ? Kan je niet mee patchen maar wel met een schakelaar bepalen of je je muziek via midi of din-sync wil laten synchroniseren.Het bakkie heeft 1 midi in, 2 midi uit(midi clock sygnalen dus) en 1 din-sync in en 2 din uit. Heb hem zelf ook, handig bakkie.

Ik heb er inderdaad wel eens naar gekeken, maar hoopte op een alles-in-een oplossingen, maar dat zal dus niet lukken.

@etaoin: Grapig dat mijn sync op dit moment prima werkt met (naar zover ik weet) normale midikabels!

@etaoin: Grapig dat mijn sync op dit moment prima werkt met (naar zover ik weet) normale midikabels!

Sommige midi-kabels zijn vijf-aderig bedraad. Daarmee werkt het prima, dat heb ik zelf ook wel eens gedaan.

Back