Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Zover ben ik nog niet, maar wie weet...Origineel geplaatst door Formant
is dat niet in principe gewoon je hi and lo outputs van een analoog iets terug je tafel in sturen?
Origineel geplaatst door SCD
.
De manual suggereert dat het wel eens spannend zou kunnen zijn zowel de final output als de direct output in je mengpaneel te pluggen voor "driedimensionale" geluiden...Zover ben ik nog niet, maar wie weet...

48 oscillators, 48 filters, 48 vca's, 48 envelopes.... Dus.

Nee, want daarbij zijn de signalen hetzelfde toch (behalve de sterkte). Bij de 3100 gaat het ene signaal door de hele synth (dus inclusief de modulators, resonators, ensemble effect etc) terwijl het andere signaal ongemoduleerd het apparaat verlaat.
Origineel geplaatst door mono-poly
Ik weet niet of alles 48 keer uitgevoerd is hoor
De vco word toch zoals een orgel dmv dividers vervulvoudigd?
Volgens mij is het zo:
Uhm 12 master vco's die divide worden.
De vcf en vca's wel 48 keer.
![]()
Ik had moeten zeggen, 48 stemmig polyfoon, met gebruikmaking van 12 oscillators. Zoiets...
Er is ook een vervanger te krijgen: http://home.intergga.ch/wmarkl/MM5824de.htm#AnkerPS3100Origineel geplaatst door Mike Philco
De deler-ic's die gebruikt zijn in de PS-3100 zijn heel erg moeilijk te krijgen (MM5824N)![]()
Origineel geplaatst door jgeers01
Leuk om te lezen Boele! Hoe was de staat van de connectors aan de binnenzijde trouwens?
Er is ook een vervanger te krijgen: http://home.intergga.ch/wmarkl/MM5824de.htm#AnkerPS3100
Tussen twee haakjes Mike, maar ik vroeg me zo af waarom je al je post in BOLD typt? Dat leest zo irritant...Origineel geplaatst door Mike Philco
Er zitten 12 onafhankelijke oscillatoren in die je elk moet tunen.
Met een "kleine" ingreep kun je er ook een top-oktaaf-synthesizer in bouwen. Dan kan de PS-3100 onderling niet meer ontstemmen maar dan gaat de warmte er er wel uit.
En er zitten dan 11 potmeters op die geen functie meer hebben. (Je hebt er ééntje nodig om de top-oktaaf-synthesizer te tunen).
De deler-ic's die gebruikt zijn in de PS-3100 zijn heel erg moeilijk te krijgen (MM5824N)
Maar ik heb ze op voorraad,...![]()
..........Zo. Maar nu moet ik aan de slag om morgen 21 hongerige monden te gaan voeden met barbequevlees, stokbrook etc................
Origineel geplaatst door Bass
Uit SOS :
the PS synths are pretty straightforward to use, but though the 3100 has the ability to generate some good sounds it's not as sonically versatile as you might think.