Wat doet een gate?

goran

1984
Kheb paar dagen geleden wat nieuwe spullen gekocht voor toch wel een redelijk lage prijs en kon dus ook een Gate meenemen voor 25 euro ( Behringer autoquad XR2400 ) dus vond het voor die prijs wel de moeite waard om em te kopen en ermee te gaan klooien, maar om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee wat dat ding precies doet :bekdicht:
Heb gehoord dat je je hihats b.v. wat korter kan maken en ruis weg kan halen ...
thats it???

in het kort , de deur open en de deur weer dicht doen , dat doet een Gate :)

haha, sorry, dat is me te kort om in 1 keer te begrijpen

Het is gewoon een soort aan en uit schakelaar die reageert op geluids niveau. Oftewel als het volume onder een X aantal dB's zakt gaat het deurtje automatisch dicht. Handig bij ruis van een gitaar bijv. want die ruis komt niet boven X dB dus het kanaal slaat dicht maar als ik de snaren aanslaat gaat de dB's dusdanig omhoog dat het kanaal weer open gaat zodat ik de gitaar weer hoor.

:) :peukie:

Juiist 6 track, je hebt het goed gelezen , kijk weetje hoe ik het bekijk, als een product meer waard is dan 25 euro ( zoals in mijn geval ) , en die gate ook echt stukke meer waard is dan dat, en het verhaal klinkt aannemelijk, namelijk ; je kunt er dingen korter mee maken en ruis weghalen, en zelfs als ik daarna nog niet begrijp wat er bedoelt word zou ik het juist kopen!!
ik bedoel laten we eerlijk zijn, wat is 25 euro nou voor zo`n ding? wat is 25 euro nou uberhaupt als je de meeste studio`s bekijkt van al de gasten hier op synthforum ( ik zeg de meeste! niet allemaal )en buiten dat om alle andere studio`s ( en daar doel ik op het geld, niet op de apparatuur want dit is natuurlijk slechts budget wat ik heb), enne , mocht ik er al bij al niet tevreden mee zijn dan zijn er genoeg mensen die ik er wel mee blij kan maken !

je moet af en toe ook wat durven en risico`s nemen, niet altijd, maar soms wel, en voor 25 euro is mij die risico dubbel en dwars waard want uiteindelijk word je daar wijzer van, en daar gaat het om! ( kwalitatief gezien he)

Origineel geplaatst door goran
Juiist 6 track, je hebt het goed gelezen , kijk weetje hoe ik het bekijk, als een product meer waard is dan 25 euro ( zoals in mijn geval )

Een behringer is toch niet meer waard dan 25 euro???

ach .. of dat ding nou meer of minder waard is dan 25 euro, het is me het expirimenteren waard

Back