Makkelijk te Overvallen Bankkantoor

Dit soort dingen moet je gewoon wegklikken man, 9500e startbod.....

Een Virus A kan bijna net zoveel als je maar muzikaal bent, je kan wel 300 van die houten kasten neerzetten, maar wat voegt dat toe, behalve een hoop geld in de zakken van de verkoper......

Sjonge jonge 9500 voor zon ouwe kutdoos.....(ik vermoed dat Leo op deze zinsnede gaat reageren hehe)

Wie hier serieus op gaat bieden heeft mijn inziens toh echt alle realiteitszin verloren en is wat mij betreft nog gekker dan Ted Bundy......

Maar ja Gino Vannelli heeft hem gebruikt zie ik in de add dussss....?? Al heeft potverdikkie Guiseppe Straciatelli dat ding gebruikt lekker belangrijk zeg...zucht....

P.S. mischien heb je hier wat aan::::
fort-knox.gif

Ach als je serieus geld hebt en je wil dat ding hebben prima toch.
Ik kan hem niet kwijt dus ja dan gaat het over ;)

Origineel geplaatst door Septic
Sjonge jonge 9500 voor zon ouwe kutdoos.....

dat is (bijna) pLEOnasme, toch??

Een Virus A kan bijna net zoveel als je maar muzikaal bent, je kan wel 300 van die houten kasten neerzetten, maar wat voegt dat toe, behalve een hoop geld in de zakken van de verkoper......
Sjonge jonge 9500 voor zon ouwe kutdoos.....(ik vermoed dat Leo op deze zinsnede gaat reageren hehe)

Met zulke uitspraken haal je jezelf idd de woede van alle kutdozen-adepten-verzamelaars over je heen.
Daar kan ik van meespreken.
Maar je hebt wel 100% gelijk.

Is er trouwens al een VST te vinden van die Korg kutdoos ? }:|

(ik vermoed dat Leo op deze zinsnede gaat reageren hehe)

LEEEEEOOOOOO ??

verzamelaartjes pesten... dat vinden jullie leuk hè? ;)

laat die lui toch... ze doen toch geen kwaad?
of zijn jullie zelf misschien een beetje gefrustreerd :D

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Met zulke uitspraken haal je jezelf idd de woede van alle kutdozen-adepten-verzamelaars over je heen.
Daar kan ik van meespreken.

een fransman die het engels behoorlijk beheerst zou ik sowieso niet vertrouwen.
ik wil wel even reageren hoor, geen probleem.
ik ken niet eens het verschil tussen de korg 3100 en 3300 en heb ook geen idee wat zoiets waard is, maar dit lijkt me wel heel erg veel geld. veel synths hebben om de een of andere manier nooit mijn interesse gehad. voor korg loop ik sowieso niet erg warm. ik hou ook niet zo van mammoeten van synths, meer van kleine kekke synths als de pro-one of micromoog. een dergelijk bedrag uitgeven aan een apparaat zou in mij niet opkomen, maar dat hoeft een ander er niet van te weerhouden.

en skele, de ene uitspraak is de andere niet. niet dat ik ooit boos geweest ben over iets dat jij hebt geschreven, maar ik heb wel enorm domme uitspraken van je gezien en als ik het me goed herinner is de algemene teneur bij jou een beetje blasé, zo van: ik heb alles gehad aan analoge synths en echt het is helemaal niks, doe mij maar een plug-in. en dat je dan zelf niet ziet dat er in de motivatie om dergelijke uitspraken te doen een grote spijt/weemoed-component zit, waardoor je jezelf een beetje te kijk zet, tja, daar kan ik niks aan doen. daarnaast heb je zoals zovelen hier (ikzelf soms ook) de neiging je eigen mening wat op te blazen, zo stellig te poneren, dat ie maar voor iedereen zou moeten gelden.
en daar geloof ik niet in. sterker nog, ik weet dat het gelul is. als ik hier thuis sta te spelen, bevalt wat ik hoor me veel beter, als de toetsen van een oude analoge synth zijn, dan wanneer ze aangesloten zijn op een va-synth, pc met plugin, of zelfs een nieuwe synth als evolver of voyager. en dat allemaal nog los van alle karakteristieken buiten het geluid dat mijn oren bereikt. ik heb het net over gevoel, houten zijpanelen of wat. gewoon een oscillator die door een filter en versterker gaat, gevormd door een envelope.
en een ander mag het anders beleven, maar zeg alsjeblieft niet dat ik dat ook moet doen.

een bank beroven, hoewel een stuk abstracter, en meer anoniem, blijft stelen trouwens.
en daar ben ik ook geen voorstander van.

Alsof banken zelf niet stelen. Wat die gasten uitspoken gaat al heel lang nergens meer over.

Bij mij op de bank valt er niet veel meer te halen dan koekkruimels en chips-resten....

Origineel geplaatst door fuse
Alsof banken zelf niet stelen. Wat die gasten uitspoken gaat al heel lang nergens meer over.

precies, en wie bepaalt tegenwoordig nog wat wel-en-niet mag...
het gerechtshof in den haag?
je mag ook niet zomaar een land binnenvallen omdat er olie zit en dat gebeurt ook gewoon
dus ga gerust je gang en overval een bank :D

kan je ook een hypotheek krijgen voor een synth?

haast wel nodig zo

Dit soort dingen moet je gewoon wegklikken man, 9500e startbod.....

Wie hier serieus op gaat bieden heeft mijn inziens toh echt alle realiteitszin verloren en is wat mij betreft nog gekker dan Ted Bundy......

Maar ja Gino Vannelli heeft hem gebruikt zie ik in de add dussss....?? Al heeft potverdikkie Guiseppe Straciatelli dat ding gebruikt lekker belangrijk zeg...zucht....

P.S. mischien heb je hier wat aan::::
fort-knox.gif

er is wel een groot verschil hier hoor.

ik heb het een paar jaar gedaan enkel en alleen met 1 pc en allemaal plugins (warez) en heb tal van nummers gemaakt,ik heb dus geen behoefte aan een bepaalt instrument om mijn creativiteit te stimuleren,dus wat je zegt is helemaal waar,maar zelfs een virus kon ik dus best missen,ik heb trouwens enkele jaren ook tal van nummers gemaakt enkel met 1 mpc2000 en niets anders.

het zou wel best kunnen zijn indien ik een ps3300 heb dat ik deze niets eens gebruik,omdat ik mischien niet kan klavier spelen of omdat tenslote die plugins makkelijker zijn kwestie presets,alles in 1 workstation etc...

Het komt er op neer gewoon het toestel te bezitten (en af en toe natuurlijk is mee te prutsen) naar de prijs VS gebruik wordt er geen rekening gehouden in dat geval .

ik heb nu bijna 1 jaar een minimoog,en als die al bij al hoogstens 2 uur heeft opgestaan om er mee te spelen zal het veel zijn,enfin mijn modulars gebruik ik daarentegen wel dagelijks..:D

Paar jaar geleden was er in Eindhoven een gast die op z'n fiets een bank had berooft en hem al fietsend smeerde. Het mocht niet baten, auto's zijn toch sneller.
Wel vriendelijk voor het milieu maar niet zo slim dus.

Origineel geplaatst door HEXAGON
ik heb nu bijna 1 jaar een minimoog,en als die al bij al hoogstens 2 uur heeft opgestaan om er mee te spelen zal het veel zijn,enfin mijn modulars gebruik ik daarentegen wel dagelijks..:D

En dat terwijl de minimoog zo'n uitnodigend apparaatje is.. Maar als kunstobject doet ie t misschien ook wel goed ;)

Wie kan me nu eens proberen uit te leggen waarom men voor een modular zou kiezen? Wat kan een modular nou meer dan een niet-modular? Ik heb wat filmpjes bekeken op youtube over modulars en tot nu toe heb ik nog niets gehoord van een geluid dat ook niet op een niet-modular gemaakt kan worden.
Ja, OK ik weet dat ze modulair zijn en dat je zelf kan bepalen waar bv het filter geschakeld kan worden, maar als je op youtube iemand bezig ziet met een modular en met zijn patchkabels.... Ligt ie een minuut te klooien met omprikken van kabels en dan wat aan knopjes draaien... Resultaat: Wéér een geluid dat ik zo namaak op een niet-modular. Dus dat modulaire concept: leuk maar nodig, nou nee?

je moet weten dat oorspronkelijk modulaire systemen bedoelt waren om polyphonisch te gebruiken want er waren nog niet echt polysynths ,toen enkel orgels...

inderdaad basic patches zijn makelijk(er) na te maken met een zeg maar 'gewone' synth,alhoewel modernere modulaire synth concepten en,zelfs enkele oude zoals serge bvb zullen sneller andere complexere klankpaletten opleveren als de 'gewone' synth,en als je sofwarematisch synth-based algorithmes gebruikt (reaktor of ....)heb je mischien een complexer resultaat maar daarom niet beter...

alle modulars op youtube zijn bediend door prutsers,kijk die met de Emu,wat een knoeier,dit ding kan fenomenaal klinken en die anus gebruikt hem als een kraakdoos,daarbovenop loopt die altijd met zen lompe kont voor de camera..

en de synth is zelfs nog ni van hem...(gelukkig)

wat je niet kan met je gewone synth is live real time patches wijzigen op een zodanige manier sounds te morphen terwijl je volledig overzicht heb van ALLE parameters en meteen kan inspringen om het wijzigen ervan doormiddel van een voor elk desbetreffende funktie knop of schakelaar,je kan zelf je funkties creeren door middel van combinaties van andere funkties. Ongebruikelijke patches die niet beschikbaar zijn op je gewone synth kunnen 'brute forced' toch uitgevoert worden op een modulaire,waardoor die zich 'eigenaardig gaat gedragen' en andere ongekende klankbronnen gaat genereren.

Laatst gewijzigd:
Ik ben sinds een paar dagen ook (semi)modulair in de vorm van een ARP2600. Ik vind het toch wel een leuke toevoeging aan mijn assortiment (niet modulaire) polysynths. Op zich geef ik niets om geluidseffecten en bliepjes, maar het maken van wat effecten uit het bijbehorende patchboek is toch erg leuk en vooral heel leerzaam. Eindelijk een synth die je niet binnen een paar uur helemaal doorhebt.

Gisteren een patch gemaakt met een zaag en blokgolf in unison (uit dezelfde oscillator). Resultaat was dun (fase-gevalletje), totdat ik de blokgolf eerst inverteerde. Ik was natuurlijk het geluid van Jarre's oxygene 4 aan het namaken ;)
Of de waterdruppels uit equinoxe, de zeemeeuwen etc etc, alleen maar mogelijk met een modulaire synth.

Bedankt voor de uitleg. Ik denk dat inderdaad op youtube alleen maar filmpjes staan die niet het onderste uit de kan halen uit een modulaire synt. Maar... even voortbordurend op het modulaire concept: Als je dan (na lang draaien) een patch hebt gemaakt waarvan je wil dat die achter 3 weken ook nog te maken is, zijn er dan bv ook geheugenplaatsen in een modular. Mij lijkt van niet, want bv hoe je je modules gepatcht hebt met kabel, is toch niet op te slaan in een geheugen? Met andere woorden: Hoe gebruik je een modular eigenlijk?

Origineel geplaatst door Rollie
. . . zijn er dan bv ook geheugenplaatsen in een modular. Mij lijkt van niet, want bv hoe je je modules gepatcht hebt met kabel, is toch niet op te slaan in een geheugen? Met andere woorden: Hoe gebruik je een modular eigenlijk?

Waneer je een preset wilt bewaren omdat je een andere wilt maken . . . pak je foto camera en doe click tenzij je van tekenen houd en het geheel even na schetst . . . :geslaagd:

Back