Schlager muziek

Ensemble

Ouwe rot
Hallo allen,

Ik loop hier nu al een tijdje rond en moet zeggen dat ik hier heel veel heb geleerd.
Ik vind het nu dan ook tijd worden om mijn vleugels uit te slaan en de uitdaging van schlagermuziek aan te gaan. Het componeren van Franssie Bouer achtige muziek lukt me wel maar Schlager blijft toch verdomde lastig, vooral de overstuurde stemvervormingen krijg ik maar niet voor elkaar.

Als iemand mij zou kunnen helpen dan zou ik dat erg op prijs stellen. Voor reacties kunnen jullie me bereiken op AOisimmergeil@msn.com

Dank allen alvast voor jullie bijdragen!:halleluja

Moffen gebruiken exciters in die schlagers en vooral BANDCOMPRESSIE.

Het in de zeik jagen van vocals en daarna opfrissen met een exciter geeft dat vette sompige schlager soundje.
Ook zijn die duitse zangers vaak erg -LUID-, dus hebben ze het ook in de persoon zelf zitten.

Luister naar eerste generatie "Dieter Bohlen" sound, die man maakt van stront goud met zijn Linndrum, Prophet 5 en Emulator 2. :halleluja

Modern Talking vind ik de top der schlagers... meer dan 200 miljoen platen verkochten die boy's...
In Turkije stonden ze met meerdere nummers in 1 top 10...

Hoe kan dat nou "fout" zijn... Nederlanders moeten eens luisteren naar wat in Nederland "niet fout" is...
Is Borsato zo authentiek?........pffffff.......

Kom maar op met die "foute" muziek! Ik word er vrolijk van....!*D
:dj:

Laatst gewijzigd:
Toevoeging....

Wat ook on-ontbeerlijk is voor die Schlagersounds:

-TR909
-Jupiter8
-Juno(10)6(0)
-D50
-Kawai romplers

Tevens heeft ELKA diverse Schlagergear op de markt gezet.

Wil je voor nieuw spul gaan, dan vind ik een Tyros 2 of 3 verdomd makkelijk

Maar het allerbelangrijkste is je reverb, dat moet echt een supermodel zijn ala Lexicon topsegment, of Eventide spul.
Zo voorkomen dat het opvalt als ze vals zingen, want door de lange reverbtails lijkt het net of het loepzuiver is.

Ow....en voor de insiders...de Parkito is ook hier goed inzetbaar....

Succes...

Origineel geplaatst door Septic

Maar het allerbelangrijkste is je reverb, dat moet echt een supermodel zijn ala Lexicon topsegment, of Eventide spul.
Zo voorkomen dat het opvalt als ze vals zingen, want door de lange reverbtails lijkt het net of het loepzuiver is.

Ow....en voor de insiders...de Parkito is ook hier goed inzetbaar....

Succes...

Om maar te zwijgen over "SOLTON", op youtube staan gigantisch mooie SOLTON demo's.

Die galm is overigens erg vaak YAMAHA REV7 of 5...

D50 inderdaad!

Zo is Enigma ook bij toeval ontstaan...

en je moet de schlagerfeel hebben natuurlijk

dit is typisch weer zoiets dat mensen denken.. ow dat doe ik wel even.. een schlager maken
maar pas op, de echte schlagerfeel komt met de jaren
apparaten zijn leuk, maar zonder schlagerziel ben je nergens

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door machine
huh? schlager... dat is toch die bejaardenhuis crap van oa. danny christian :confused:
al doe ik mijn uiterste best... ik vind het niet om aan te horen.
plaatsvervangende schaamte dat zulk soort muziek deels tot het cultuurgoed van nederland hoort.

cultuurbarbaar :dubbel:

@Ensemble:
ik heb je een paar van mijn schlager nummers gemaild (de midi files) zodat je die kan analyseren (en je mag ze ook we gebruiken hoor). Het zingen moet je zelf doen. Galm is daar inderdaad de truuk voor, ikzelf gebruik altijd Heinoverb hiervoor. Daarmee heb je die instant sound direct te pakken.

Wat me wel van je tegenvalt is dat ik je niet hoor over de Party Polka. Die stijl is nog veel gezelliger dan de schlager hits die toch enigzins gedateerd zijn kwa stijl. De Party Polka is de Jumpstyle van de schlagers.

succes met de midi files!

Origineel geplaatst door quifster
ikzelf gebruik altijd Heinoverb hiervoor. Daarmee heb je die instant sound direct te pakken.

:D

ik zal niet snel zeggen dat iets slecht is, maar schlager staat wel echt onder aan de voedselketen der musik, wat mij betreft.

elke keer wanneer ik weer zo'n commercial voor " sterrenstunden der volksmusic" zie, krijg ik toch altijd weer de nijging om een fles bleekwater op te drinken of alle pijnstillers in een keer op te eten die ik in huis heb.

nee het is maar goed dat oom adolf zijn dritte reich nooit van de grond heeft kunnen krijgen anders zou misschien niet het nederlanstalige ala marco borsato en andere nationale produkten nu in de hitlijsten staan, maar van die waffen-ss hoempapa muziek in der niederlandischere top 40.

ik zal niet snel zeggen dat iets slecht is, maar schlager staat wel echt onder aan de voedselketen der musik, wat mij betreft.
elke keer wanneer ik weer zo'n commercial voor " sterrenstunden der volksmusic" zie

Hoho, Schlager en Volksmusik zijn niet hetzelfde. Dus welke staat er nou het meest onderaan? :D

De 'look' is ook zéééér belangrijk:
Koop een té net pak waarvan het boordje nét te strak om je nét te dikke net zit, strijk het nét te strak, net té gebleekte tanden, doe nét te veel gel/haarlak in je nét gekapte haardos, verberg grijze haren met hoogglans pikzwarte verf, dito verf te gebruiken voor alle lederwaren (schoenen, riemen, lederhosen), bij TV optredens mogen er geen kabels in de instrumenten zitten en je mag de -playback- tekst absoluut vergeten! Kijk vervolgens of je al je neefjes, nichtjes, buurtkinderen op alle intieme plekjes gevoeld hebt :maffia: ...

De muziek is vervolgens geen probleem meer:
neem een oude schlager hit, zet er een foute MC303 kick onder, vocals opnieuw opnemen met veel te veel reverb en backings: klaar!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door fjoesz
en je moet de schlagerfeel hebben natuurlijk

dit is typisch weer zoiets dat mensen denken.. ow dat doe ik wel even.. een schlager maken
maar pas op, de echte schlagerfeel komt met de jaren
apparaten zijn leuk, maar zonder schlagerziel ben je nergens

Schlagerfeel...... was dat niet zoiets als SARS???

Origineel geplaatst door EDP

elke keer wanneer ik weer zo'n commercial voor " sterrenstunden der volksmusic" zie, krijg ik toch altijd weer de nijging om een fles bleekwater op te drinken of alle pijnstillers in een keer op te eten die ik in huis heb.

nee het is maar goed dat oom adolf zijn dritte reich nooit van de grond heeft kunnen krijgen anders zou misschien niet het nederlanstalige ala marco borsato en andere nationale produkten nu in de hitlijsten staan, maar van die waffen-ss hoempapa muziek in der niederlandischere top 40.

Ja dat kan wel wezen, maar Schalger is verdamnt noch mal heiß!!

En het lijkt simpel, maar probeer het maar eens na te maken.....Jump, Hardstyle, Gabber, Acid...das pas makkelijke muziek..

Sterren der Volksmuzik is zon beetje het summun van wat de muziek-evolutie ons heeft gebracht.

Zur Befehl!

Zur Befehl!

Ja dat kan wel wezen, maar Schalger is verdamnt noch mal heiß!!

En het lijkt simpel, maar probeer het maar eens na te maken.....Jump, Hardstyle, Gabber, Acid...das pas makkelijke muziek..

Sterren der Volksmuzik is zon beetje het summun van wat de muziek-evolutie ons heeft gebracht.

Hallo! het is "Sternstunden der Volksmusik" toch? (even abstraherend van hoe je zoiets feitelijk spelt)

O mann das ist ja affengeil

O mann das ist ja affengeil

Disk: 1
1. Viel Spaß und Freude Reinhören
2. Aber i find's guat Reinhören
3. Mitt'n auf'm Tanzboden Reinhören
4. Weil I A Zillertaler Bin Reinhören
5. Ich Sag Jetzt Oder Nie Reinhören
6. Zeltfeststimmung Reinhören
7. Musikantenstolz Reinhören
8. Lasst sie's umma Reinhören
9. Ich Spiel' So Gerne Polka Reinhören
10. I brauch Musik zum Leb'n Reinhören
Alle 15 Titel auf dieser CD.

Disk: 2
1. Verliebt In Volksmusik Reinhören
2. Geh in die Berg Bua Reinhören
3. Goiserer Und Stöckelschuh Reinhören
4. Weil I Di So Mag Reinhören
5. Freunde, Seid Mit Uns Beschwingt Reinhören
6. Tiroler Heimatlandpolka Reinhören
7. Ja, Ja Die Volksmusik Reinhören
8. Lass Mi Heute Nacht Bei Dir Schlafen Reinhören
9. Juche auf der hohen Alm Reinhören
10. Fuhrmannslied Reinhören
Alle 15 Titel auf dieser CD.

Re: Zur Befehl!

Re: Zur Befehl!

Origineel geplaatst door dremmet
Hallo! het is "Sternstunden der Volksmusik" toch? (even abstraherend van hoe je zoiets feitelijk spelt)

Ja feitelijk gezien hab du es Recht, aber fur mij zijn het richtiges sterren hoor. De ene wat bruyner dan de andere maar toch...

Grüss Gott..

Re: Re: Zur Befehl!

Re: Re: Zur Befehl!

Ja feitelijk gezien hab du es Recht, aber fur mij zijn het richtiges sterren hoor. De ene wat bruyner dan de andere maar toch...

Grüss Gott..

Ik voel een nieuwe Schlager aankomen.

"An die schöne blaue Donau, lecktest du mich stundenlang an meinem Braunen Stern"

:dj:

volksmuziek in het algemeen is over het algemeen erg interresant, maar het lijkt wel hoe dichterbij duitsland, en daar reken ik nederland is ook bij, hoe platter het allemaal wordt.

schlager is voor mij volsmuziek uit duitsland, heeft nou niet echt iets waarvan ik kan zeggen dat maakt het interessant . het zijn overgeproduceerde muziekstukken waarbij de doelgroep ligt bij de onder en de onderkant van de middenklasse van de sociale bevolking. ik houd nu geen betoog dat domme mensen naar domme muziek luisteren.

maar persoonlijk kan ik in elke stijl wel iets horen waardoor ik het kan waarderen ook al is het helemaal niet mijn ding. voorbeeldje ik walg echt van ska en reggea, maar het is mogelijk voor mij om daar goede dingen uit te destilleren: produktie technisch, harmonie of anderzijds.

in west-europese volksmuziek en dan met name de germaanse landen kan ik dat niet zowel duistland als belgie nederland als oosterijk en ook zwitserland hebben een volksmuziek cultuur(lees op schlager/wals geinspireerde muziek) waarvan ik bij het horen,en ik zeg alvast ik ben een heel positief persoon die bijna niet depressief te krijgen is,enorm depressief wordt.

Aan de andere kant is er volgens mij een enorm grote markt voor. ik denk zelf zelf dat het hem ligt in de toegangkelijkheid van deze muziek, ofwel hoog carnavals gehalte lekker makkelijk mee bleren en meeswingen(3kwartsmaat). nou ik zo mijn betoog ff teruglees is dat dan ook wel de kracht van deze stroming de laagdrempelligheid van deze muziek en moet de kracht daar worden gevonden en niet in harmonie of productie technische aspecten.

Back