Origineel geplaatst door EDP
volksmuziek in het algemeen is over het algemeen erg interresant, maar het lijkt wel hoe dichterbij duitsland, en daar reken ik nederland is ook bij, hoe platter het allemaal wordt.
schlager is voor mij volsmuziek uit duitsland, heeft nou niet echt iets waarvan ik kan zeggen dat maakt het interessant . het zijn overgeproduceerde muziekstukken waarbij de doelgroep ligt bij de onder en de onderkant van de middenklasse van de sociale bevolking. ik houd nu geen betoog dat domme mensen naar domme muziek luisteren.
maar persoonlijk kan ik in elke stijl wel iets horen waardoor ik het kan waarderen ook al is het helemaal niet mijn ding. voorbeeldje ik walg echt van ska en reggea, maar het is mogelijk voor mij om daar goede dingen uit te destilleren: produktie technisch, harmonie of anderzijds.
in west-europese volksmuziek en dan met name de germaanse landen kan ik dat niet zowel duistland als belgie nederland als oosterijk en ook zwitserland hebben een volksmuziek cultuur(lees op schlager/wals geinspireerde muziek) waarvan ik bij het horen,en ik zeg alvast ik ben een heel positief persoon die bijna niet depressief te krijgen is,enorm depressief wordt.
Aan de andere kant is er volgens mij een enorm grote markt voor. ik denk zelf zelf dat het hem ligt in de toegangkelijkheid van deze muziek, ofwel hoog carnavals gehalte lekker makkelijk mee bleren en meeswingen(3kwartsmaat). nou ik zo mijn betoog ff teruglees is dat dan ook wel de kracht van deze stroming de laagdrempelligheid van deze muziek en moet de kracht daar worden gevonden en niet in harmonie of productie technische aspecten.
Was sagen Sie?
Rex Gildo war auch immer super..
Schau mal an, diesen war eine großhartiger Muziker...danke Rex für dis schöne muzik.
(hiiiieja hieja hoooo)