Ik kan geen Prophet betalen dus neem ik.... als vervanger.

Bericht door een moderator:
ik heb deze thread opgeschoond. Ontopic blijven aub! Geen wars over prijzen e.d. Hou ´t netjes graag.

Origineel geplaatst door HEXAGON
[B)Blijkbaar heb je geen recht hier om een boodshap te sprijden van eventueele goede raad voor (jonge) beginnende amateurs, oplettend te zijn wat betreft de vintage dure prijzen hype,terwijl je zelf dure dingen verkoopt.[/B]

over 'hogere prijsklasse'.. als mensen daar s mee zouden kappen zouden veel bakken wat toegankelijker en wat minder overpriced worden. dan ben je veel constructiever bezig voor de 'amateurs' die je kennelijk zo'n warm hart toedraagt(1750 voor een 303??). hypocriet geouwehoer altijd..
maakt verder niet uit ook

maar goed, wat zijn de alternatieven voor een sunsyn en een future retro xs?

[edit]pardon ik lees t opschoonbericht nu pas[/edit]

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
Ach, zolang mensen het ervoor neer willen tellen wens ik de heren handelaars veel geluk. Maar goed, die discussie is natuurlijk al vele malen gevoerd, en daar gaat deze thread niet over!

Daar heeft U volkomen gelijk in, iedereen is daar vrij in.

Maar ik vind niet dat je een waarde-oordeel mag plakken op mensen die een andere afweging maken om bijv een iets goedkoper model uit te kiezen op het grote aanbod van 2e hands gear.

En daar reageerde ik op...

Ik vind het echt prima als je 5000+ of meer wilt uitgevn, hey its a free world...Maar laat andere mensen die dit niet willen ook in hun waarde denk ik dan maar.

PS dit is niet op jouw gericht hoor, maaar meer een verduidelijking van mijn motivatie om te reageren op bepaalde Herrenvolk opmerkingen hier.

Een ASB vind ik bijv een leuk alternatief voor de Moog, Odyssey en Prophet5....haalt het niet bij het orgineel, boeind, maar werkt wel net zo lekker, ik heb er veel plezier van

Een yamaha Sy22

Prima vectorsynth als vervanging voor de prophet VS. ohja ik heb er nog eentje te koop :duivels:

Origineel geplaatst door Septic

PS dit is niet op jouw gericht hoor, maaar meer een verduidelijking van mijn motivatie om te reageren op bepaalde Herrenvolk opmerkingen hier.

Met dat standpunt ben ik het ook geheel eens :D

Maar goed, ontopic.

Wil je een CS6x? Probeer ook eens een S30, als je de sampler niet nodig hebt. Exact dezelfde engine, en soms 150€ goedkoper.

Ik kan geen Wavestation betalen dus ik koop een TG-33 :)

Met geen van beide apparaten heb ik nog mogen spelen maar die laatste lijkt me wel wat hebben.

Natuurlijk vind ik klassieke (lees: prijzige) synths erg mooi, maar ik ben van mening dat je absuluut geen dure bakken nodig hebt om goede muziek te maken die lekker klinkt. Vaak kan je met low budget en lo-fi spullen juist heerlijke tracks maken, als het met de inspiratie maar gewoon goed zit.

Op de een of andere manier denk ik dat het voor randapparatuur en recording spullen net even iets anders ligt, aangezien slechte spullen op dat vlak je sound kunnen vernaggelen. Maar een slechte synth sound op zichzelf bestaat volgens mij niet, omdat dat gewoon van de context afhangt. Met andere woorden: elk geluid is bruikbaar.

Nou ja, dat is natuurlijk 1 manier om er tegen aan te kijken.

Ik denk dat het verschil tussen een wavestation en TG33 niet eens zo erg groot is
TG33 is een erg leuke synth met een verassende klank voor zo een klein prijsje

Origineel geplaatst door Hooihuis

Natuurlijk vind ik klassieke (lees: prijzige) synths erg mooi, maar ik ben van mening dat je absuluut geen dure bakken nodig hebt om goede muziek te maken die lekker klinkt. Vaak kan je met low budget en lo-fi spullen juist heerlijke tracks maken, als het met de inspiratie maar gewoon goed zit.

Sterker nog, ik heb wel eens op mooie klassieke en dure bakken mogen spelen, en toen was het nóg niks! :D
Dan kan ik net zo goed budget gaan :engel:

Als je de DX-1 te duur vindt, kun je altijd nog 5 dx-7's kopen en geld overhouden :D

Dit is wel een goede:

Ik kan geen Roland Space Echo betalen, dus koop ik een Line 6 Echo Park.

Is een absolute aanrader. Ik ben niet zo tuk op digitale pedalen maar deze klinkt erg lekker en authentiek, voor weinig :halleluja

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum

Als je de DX-1 te duur vindt, kun je altijd nog 5 dx-7's kopen en geld overhouden :D

of 1 TX 816

Ik kan geen MS-20, VC-10 én SQ-10 betalen dus ik koop een MS2000. Ik kan geen MS2000 betalen dus ik koop een microkorg. Ik kan geen microkorg betalen duseuh ja dan wordt het toch sparen denk ik :).

Ik kan geen Fender Rhodes betalen, dus koop ik een hohner pianet
Ik kan geen cp80 betalen, dus koop ik een kawai ep608
Ik kan geen Solina String Ensemlbe betalen, dus ik koop een yamaha sk10 string ensemble
Ik kan geen jupiter8 betalen, dus koop ik een jx10
Ik kan geen computer betalen, dus koop ik een fostex 8tracks
Ik kan geen vermona dmx betalen, dus ik koop een mam adx (identieke hardware)
IK kan geen dx7 betalen, dus ik koop een tx7
Ik kan geen juno106 betalen, dus ik koop een jx3p
Ik kan geen PPG wave betalen, dus ik koop een waldorf wave XT
Ik kan geen rs7000 betalen, dus ik koop een yamaha rm1x

:engel: :koffie:

Origineel geplaatst door maxdox
Ik kan geen Solina String Ensemlbe betalen, dus ik koop een yamaha sk10 string ensemble

... dus haal ik ergens een Eminent 310 Unique voor 2 kratjes Grolsch en een vingerplant.

Ik kan geen PPG wave betalen, dus ik koop een waldorf wave XT

Neeej man... da's nou echt vragen om spijt. Een Microwave I of anders helemaal niets.

Ik kan geen TR909 betalen dus neem ik een: Novation Drumstation v2 of Jomox
Ik kan geen hoer betalen dus neem ik een: vriendin :biertje:

Origineel geplaatst door HEXAGON
:dubbel:

Ik hoop maar voor jouw dat je vriendin geen hoer wordt.8o)

Hoezo, is dat slecht bevallen? 8o)

[lol broek aan]zou graag een synthforum willen waar men wat serieuzer op een topic in gaat

maar kan dat zelf niet oprichten dus dan maar dit forum[lol broek uit]

zo dat was grappig he :P in welke klasse valt deze mop nou???

kom maar haten kom maar haten

ik bash jij bashed wij bashen of zoeits :D

:slotje:

Back