Ik kan geen Prophet betalen dus neem ik.... als vervanger.

Ich verstehe nicht? Was sagen Sie?

Planken? Ach so....

Origineel geplaatst door HEXAGON
klinkt een Roland dan fuzzy :confused: een JP-8 in elk geval niet hoor.

JA FUZZY..dat is helemaal de beschrijving voor de 106 en jx 3 en 8> Jupiter klinkt ook wel fuzzy maar iets ronder

fuzzy woolllll

Roland is helemaal schaap

sheep1.jpg

Als je geen SID station kan betalen koop je een vintage C=64

Leuke treath dit :)

Als je geen Roland SH-101 kan betalen koop je een Siel Mono
Als je geen ARP Quartet kan betalen koop je een Siel Orchestra
Als je ze allebij wil hebben maar niet kan betalen koop je een Siel Cruise:z
Als je geen moog prodigy kan betalen koop je toch een vermona synthesizer
Als je geen zin heb om geld uit te geven aan je hobby download je toch VST“s

Oh en koop gewoon een Spectral Audio Neptune, kost geen drol en supper vet:okdan:

ik doe me best maar ik kan eigenlijk helemaal niks bedenken, dus gewoon sparen of af en toe eens bukken met je blik op oneindig en je verstand op nul

Origineel geplaatst door HEXAGON
Onbeleefderik zeg..

wat is woolyness dan :confused:

hard van buiten ...zacht van binne
smelt niet in de hand....om t maar effekes wooly-complex te maken...

ontopic ; ...Ik kan geen Prophet betalen dus neem ik.... als vervanger.
ipv tr808 geef ik af en toe een slinger aan de shuffle van cr8000
[met de juiste mod,s aardig electro sommige klanken..oa byna idem clap / conga / cowbell
hats zijn zekeres anders zat te modden iig
en met de huidige inflatie praktijken ,..geef ik graag af en toe wat gas bij op de cr ,...ipv tr808...okokok kweet t ,
die maracess & sitestick doe ik met de hand los erby ,........

Origineel geplaatst door xpanded stereo
JA FUZZY..dat is helemaal de beschrijving voor de 106 en jx 3 en 8> Jupiter klinkt ook wel fuzzy maar iets ronder

en de vst jp8 zijn daar de "sharp edge,s"al af?
[moest ff...asje idd geen jp8/arp2600prophet 5/v kan betalen ga je by arturia shoppen ,....]

Re: Re: Ik kan geen Prophet betalen dus neem ik.... als vervanger.

Re: Re: Ik kan geen Prophet betalen dus neem ik.... als vervanger.

Origineel geplaatst door The Q
Probeer je de investering in je museum veilig te stellen? :D

Nee, maar door bijvoorbeeld een Juno106 zo goedkoop te maken overlijden er veel omdat het niet loont ze te repareren.
Op den duur blijft er zo geen juno106 meer over en moeten we er uiteindelijk 1000 euro voor betalen.

Mijn museum is geen museum, maar een studio die levert wat ik echt wil, compromisloos.

Ik weet echter ook dat ik fijne tracks heb gemaakt op goedkoper spul, die ook netjes op maxi's en cd's zijn uitgebracht.
Ik weet dat een KORG EX8000 nagenoeg perfecte synth strings geeft, waar je tot Jarre sounds mee maken kan, maar ik heb daarvoor een Synthex bijvoorbeeld.

Als ik geen Synthex had, zou ik net als 10 jaar geleden die EX8000 in mijn mix trekken zonder te denken dat het "minder" is.

Het is dus mijn gemixte frustratie dat er apparaten gesloopt worden omdat ze te goedkoop zijn om te repareren, en de misschien overdreven zoektocht naar "Classics" die ook wel eens de plank mis slaat....
Met daarbij een handleiding willen geven aan mensen met weinig geld die toch goed genoeg willen klinken.

Zo is de CRUMAR BIT serie synths gewoon net zo goed als analogen die in 1985 rond 8000,- gulden werden verkocht.

Mijn BIT01 rackmodule verdient in mijn studio evenveel respect als mijn MKS80's, DAAR gaat het om.

Maar zo zijn er ook "classics" die niet te vergelijken zijn... Zoals de Memorymoog, of de Jupiter 8, of de Emulator 2 die erg vette drums kan maken met de SSM filters die je niet op een MPC2000 maakt bijvoorbeeld... enz....

Jammer dat deze thread eigenlijk niks oplevert, ik zie enkele serieuze reacties maar die gaan door het gezwam en geneuzel in het niets verloren.

Waarschijnlijk zijn er niet veel mensen die echt iets te melden hebben, maar erg veel die geen kloot te doen hebben.

VOEL JE DUS VOORAL NIET AANGESPROKEN...

Bedankt voor de tomeloze inzet, het waren 2 fantastische dagen.....

Deze thread mag de eeuwige jachtvelden in....

:maffia:

Laatst gewijzigd:
Een Marion prosynth/msr2 ipv. een matrix12/expander.
Zo heb ik m'n mengtafel ook gekocht, is zoals een Euphonix, maar dan met 3 bands EQ en ongekender.

Die Crumar bit's kom je precies iets minder tegen als vroeger.

Origineel geplaatst door Toon
Een Marion prosynth/msr2 ipv. een matrix12/expander.
Zo heb ik m'n mengtafel ook gekocht, is zoals een Euphonix, maar dan met 3 bands EQ en ongekender.

Die Crumar bit's kom je precies iets minder tegen als vroeger.

uhhh demijne is 4 sale bit99
140.- eu
en idd is een lekker bakk
moet nog proberen controlleraan te sturen ,..dan blijftie miischien wel
lekkere routing met 2lfo,s
en erg bright karrakter avn synth

wei ig geldvoor een analoge poly

Ik kan geen Prophet betalen dus neem ik...

Ik kan geen Prophet betalen dus neem ik...

... een lening :D

(of was die al geweest)

Back