Experimenteren met muziek: hoedoetgijda?

spookkoops

Gemeneraadslid
Af en toe hoor je wel eens verhalen van vreemde wijzen waarop muziek tot stand kan komen. Men experimenteerd er lustig op los af en toe! Men neme bvb een Herbert die voor zn "Plat du jour" album alle geluiden van dagelijkse gebruiksartikelen heeft gesampled (staat mij zo bij dus hou me ten goede).

Heb jij wel eens iets geks/experimenteels gedaan (met muziek dan, laten we wel ff on-topic blijven :p )? Vage dingen gesampled, je hond een melodie laten inspelen, stomdronken vocals opgenomen etc etc? Ik ben benieuw wat voor buitensporigs men komt aandragen!

EDIT: Oeps.. verkeerde reactie...

Nja.. of ik wel eens iets geks heb gedaan.. Hebben we dat niet allemaal? Vlak voordat ik m'n grote boodschap moest doen nog snel een liedje finishen.. Dat is leuk.. 8o) Maar t moet wel helemaal af zijn hè ;)

Ik heb ooit eens voor de muziek die ik moest maken voor een musical, een kind van een jaar of vier vanalles laten pingelen dat gebruikt werd in een onderdeel waar spoken gingen verschijnen.
Ik had dat zelf ook wel kunnen doen, maar toch gaf het iets speciaals en die kleine kon toch maar lekker vertellen dat hij meegecomponeerd had voor een musical. :D

Ik heb eens een nummer gemaakt met alleen (zwaar vervormde) samples van een munt die ik op een schoenendoos liet vallen. :D

bovenste track:

schoenendoosnummertje

voor de gearfreaks:

type munt: 2 euro

type schoendoos: Nke air max storm 1b atmos

Origineel geplaatst door synthiaks
Ik heb eens een nummer gemaakt met alleen (zwaar vervormde) samples van een munt die ik op een schoenendoos liet vallen. :D

bovenste track:

schoenendoosnummertje

voor de gearfreaks:

type munt: 2 euro

type schoendoos: Nke air max storm 1b atmos

Welke maat nike's?

45.

helaas ben ik het type microfoon wat ik gebruikt heb vergeten en hoe hard de munt op de doos viel weet ik ook niet meer. Ik denk dat je hem er een halve meter boven moet houden en dan moet laten vallen op de doos.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

@synthiaks: klinkt best cool :D

Maarre: persoonlijk vind ik oude guldens beter klinken dan die nieuwewetse euro´s ;)

Back