Emu-xl7 en Pearl Drum-X Trigger probleem!

ElektracidZ

Ouwe rot
Hé allemaal,

Ik heb net een Pearl Drum-x aangeschaft. Er komen mooie toms, snares en kicks uit, maar
ik heb een probleem met deze geluiden goed te triggeren.

Als sequencer gebruik ik een Emu xl-7. Enkele seperate uitgangen op de xl-7 gebruik ik
om een tom, snare en kick uit de pearl te triggeren. Er gebeurt alleen iets heel vreemds.

Wanneer ik de sequencer op record (realtime) zet in een geluid opneem (wat de pearl triggert)
dan gaat het triggeren goed en krijg ik dus geluid uit de pearl. Zet ik dan vervolgens record uit en speel ik het opgenomen stukje af, krijg ik geen geluid uit de pearl (terwijl de emu wel iets heeft opgenomen, dat kan ik terug zien in het grid).

Ik heb geen idee wat er mis gaat. Natuurlijk staat er over triggeren niets in de manual van de xl-7, de manual van de pearl heb ik niet, maar het lijkt toch aan de emu te liggen.

Iemand een idee?

Geluid komt er wel uit, uit de uitgangen van de Emu.

Ik maak bijvoorbeeld een opname van een geluid op de 1e en 2e tel binnen een (1 bar)
vierkwartsmaat. Terwijl record mode (real time) nog aan staat loopt ie deze opgenomen
sequence gewoon en triggert de Emu netjes de Pearl. Zet ik record mode uit en gaat
de Emu over op gewoon play mode, dan speelt ie wel de opgenomen noten af, maar
triggert ie daarmee niet meer de Pearl!

erg vaag. ik trigger weleens m'n ms20 met de emu maar heb daar geen last van. kan er verder ook weinig over zeggen. als er geluid uit die uitgangen komt moettie toch triggeren???

Kan jij ook een sequence maken in grid mode en zo je ms20 triggeren?
Dat doet ie bij mij namelijk niet, alleen in realtime mode.

Het is inderdaad erg vaag, zie er de logica ook niet van in!

Hé bedankt voor het aanbod, maar het hoeft inmiddels al niet meer.
Het werkt het nu wel!

Waarom nu wel, weet ik niet, maar ik kan weer verder.

Bedankt koediman voor je antwoorden in ieder geval!

:slotje:

Back