Dag mensen,
Even een vraag: ik ben op zoek naar een mixer. De volgende gear wil ik er op aansluiten:
- Yamaha Rm1x (dus 2 x mono input nodig)
- DJ mengpaneel (dus nog eens 2 x mono input nodig)
- Akai S3200xl (met 10 outs)
Totaal dus 14 outputs. Dus ook 14 inputs nodig op mijn mixer. Welke mixer is een slimme koop? Onderzoek op dit forum en verschillende andere sites zorgden voor onderstaand lijstje:
- Yamaha MG16/6 (eventueel met de effectprocessor, de 16/6fx)
- Samson MDR 1688
- Tapco Blend 16
- Mackie 1402 VLZ Pro
Meteen nog even een noob-vraag: de Mackie heeft 6 mono-lijn ingangen. Betekent dit dan 3 stereo ingangen? Bijvoorbeeld kanaal 1 en 2 voor links en rechts van de RM1x?
Het budget is wat beperkt, zoals je aan het lijstje kunt zien. Wat zouden jullie kiezen of welke andere tafel kunnen jullie aanraden?
Jelle
Even een vraag: ik ben op zoek naar een mixer. De volgende gear wil ik er op aansluiten:
- Yamaha Rm1x (dus 2 x mono input nodig)
- DJ mengpaneel (dus nog eens 2 x mono input nodig)
- Akai S3200xl (met 10 outs)
Totaal dus 14 outputs. Dus ook 14 inputs nodig op mijn mixer. Welke mixer is een slimme koop? Onderzoek op dit forum en verschillende andere sites zorgden voor onderstaand lijstje:
- Yamaha MG16/6 (eventueel met de effectprocessor, de 16/6fx)
- Samson MDR 1688
- Tapco Blend 16
- Mackie 1402 VLZ Pro
Meteen nog even een noob-vraag: de Mackie heeft 6 mono-lijn ingangen. Betekent dit dan 3 stereo ingangen? Bijvoorbeeld kanaal 1 en 2 voor links en rechts van de RM1x?
Het budget is wat beperkt, zoals je aan het lijstje kunt zien. Wat zouden jullie kiezen of welke andere tafel kunnen jullie aanraden?
Jelle

Ben ook eigenlijk niet op zoek naar specs, maar wil meer weten of gebruikerservaringen. Van de Yamaha weet ik inmiddels dat iemand er erg tevreden over is, maar ik wilde ook graag weten of iemand meer kan vertellen over de Samson en de Mackie.