Artiesten die Reason gebruiken

BrayneWave

Ouwe rot
Hi allemaal,

Ik zag laatst een thread van "artiersten die FruityLoops gebruiken".
Nu werk ik zo nu en dan in Reason en dan weer in Cubase/Nuendo. Iets totaal verschillends maar allebei erg leuk om mee te werken. Reason is natuurlijk ook redelijk beperkt.

Mijn vraag is eigenlijk......Zij er bekende artiesten die al (top)hits gemaakt hebben met alleen gebruik van Reason??????

:confused:

Origineel geplaatst door fuse
Liam Howlett

mixing, effects en mastering doet hij niet met Reason maar met heeel dik high-end spul
(dat er wel even bij gezegd)

er zijn ook drum'n'bass producers die met Reason werken

ReCycle van Propellerheads wordt door veel producers gebruikt
je kan gechopte rexfiles er ook mee naar echte samplers sturen

Mylo gebruik het ook soms...

but who the fuck cares wie wat gebruikt at the end of the day... als je geen talent hebt zal je zelfs uit een studio van een paar miljoen geen sikkepit uitkrijgen ;)

DJ Babu, Marley Marl en K-Def zijn bekende HipHop producers die tegenwoordig gebruik maken van Reason.

zei ik dat het me geen reet kon schelen dan? ik vin het ook razend interessant hoe andere werken, hoor! :)

het was meer een losstaande 'afsluiter' van mijn post. een beetje zoals 'en ze leefden nog lang en gelukkig', zij het hier met iets meer waarheid :D

edit:
Origineel geplaatst door Talsma En dat .. is een vergissing..;) [/B]
kijk dat bedoelde ik dus ook ;)

als het je geen reet kan schelen waarom lees je dit topic dan?

Het topic is opzich wel aardig bedoeld, alleen is de ondertoon altijd:

"Als ik het zelfde heb als hen dan kan ik de zelfde muziek, van de zelfde kwaliteit"

En dat .. is een vergissing..;)

Origineel geplaatst door Talsma
Het topic is opzich wel aardig bedoeld, alleen is de ondertoon altijd:

"Als ik het zelfde heb als hen dan kan ik de zelfde muziek, van de zelfde kwaliteit"

En dat .. is een vergissing..;)

met je eens dat dat een vergissing is
als je dezelfde gymschoenen hebt als michael jordan kan je nog niet dezelfde sportprestaties leveren

maar ik merk die ondertoon niet... je roept het zelf
zoals de waard is... ;)

Origineel geplaatst door machine
maar ik merk die ondertoon niet...

nou, aan het aantal vraagtekens en smiley te zien.... ;)

Zij er bekende artiesten die al (top)hits gemaakt hebben met alleen gebruik van Reason?????? :confused:

Origineel geplaatst door Maks
nou, aan het aantal vraagtekens en smiley te zien.... ;)

hmm... ok misschien dan toch :D

maar ik vind het geen bewijs... kan ook gewoon nieuwschierigheid zijn.

is toch leuk als je zo'n kutnummer op de radio hoort dat je kan zeggen... "hee, deze troep is met Reason gemaakt!" :D

Ik geloof zeker dat door de steeds betere kwaliteit van de converters er steeds betere resultaten uit voortkomen.
Daarnaast moet je ook de moeite investeren in een programma om het onderste eruit te krijgen.

Vergeet niet dat post processing ook een boel kan doen. Stuur maar eens een demo gemaakt met reason naar zo'n Pro Mastering bedrijf. Die kunnen het zaakje zeker lekker oppimpen met allerlei niet te betalen analoge EQ, FX, Compressie....

Kortom... Tis maar wat je wil... ik geniet er meer van als de bron ook lekker dik klinkt ;-)

Origineel geplaatst door pal
Die kunnen het zaakje zeker lekker oppimpen met allerlei niet te betalen analoge EQ, FX, Compressie....
Ligt aan de mensen aan de knoppen. Apparatuur is in die context bijzaak.

ps. sorrie voor het offtopic zijn

En voor alle manieren om muziek te maken geldt dat je er moeite voor moet doen om het beste resultaat te krijgen. Maar als je de artikelen van Propellerheads leest zie je vooral dat de artiesten het zo fijn vinden omdat het hun creatieve proces in een positieve manier stimuleert.

Back