Korg Triton LE 61 of N364?

Bartje

Nieuwkomer
Hoi,

Ik ben eigenlijk een echt keyboardmens. Ik bespeel al een tijdje de PSR-9000. Ik bekijk regelmatig dit forum, en dit forum heeft mijn interesse voor synths aangewakkerd. Daarnaast vind ik de synth-achtige functies van de Psr-9000 geweldig.

Ik heb dus besloten om er een synth bij te kopen. Mijn budget ligt onder de 750 euro, en ik zou daar graag een mooi apparaatje voor wilen hebben.

Mijn interesse ligt vooral bij de mooie leadsounds die zelf te editten zijn, zodat je sounds krijgt die Jordan Rudess (DreamTheater) gebruikt.

Nu zou ik graag van jullie willen weten wat een goede koop zou zijn, en hoeveel geld het me gaat kosten. Ook moet het apparaat goed met de PSR-9000 te combineren zijn.
Ik heb een beetje gezocht, en de Korg Triton LE 61 en de Korg N364 lijken mij wel geschikte synths.

Zouden jullie wat kunnen vertellen over beide synths en hun prijzen? En mij eventueel ook anders synths aan kunnen raden die goed te combineren zijn met de PSR-9000, goede leadsounds hebben, makkelijk geluiden kunnen editten en (2ehands) minder kosten dan 750 euro?

Alvast bedankt,

Bart

Zover ik weet heeft Jordan Rudess altijd op een Kurzweil gespeeld maar sinds
enige tijd overgegaan naar een korg Oasys.
De korg Trinity Plus is ook nog een optie daar zit het PROPHECY Solo Board in,
verder is de Triton LE ook een goede keuze.

Ja de prijzen , ik zo even op Marktplaats kijken :)

Die korg N364 zou ik links laten liggen.
Die klanken zijn toch echt wel aardig verouderd.
Ga maar voor die triton Le, of de Korg X50 of Korg microX.
Die klanken zijn veel frisser, en klinken vele malen dikker dan die N364.

De N364 en de Triton LE zijn de duurste synths die voor mij haalbaar zijn. De Triton LE is uiteraard beter, maar de vraag is of hij het geld meer waard is dan de N364.

Ik ben al flink op zoek naar een goede 2e hands Triton, maar het valt wel tegen om er 1 te vinden.

Bedankt voor de reacties,

Bart

Roland XP-80 ... 2e hands goed haalbaar... mooie sounds... wel wat ouder apperaatje maar simpel te programmeren! Ikzelf heb ooit naast een PSR-4000 een XP-80 bij gehaald... heb hem nog steeds.. zon verschil al!

Persoonlijk zou ik met de komst van de Micro-X en de X50 niet zo snel meer kiezen voor de Triton LE. De Micro-x kan hetzelfde als de LE, klinkt ook precies hetzelfde (LE patches kunnen zo ingelezen worden in de Micro-X) en kan nog veel meer. Bovendien heeft ie naast het Triton rom ook nog eens 32 MB extra roms met prachtige sounds.
Het enige voordeel van de LE is t.o.v. de Micro-X is het grotere toetsenbord, maar als je toch al een keyboard hebt zou je de Micro-X prima via midi met dat keyboard kunnen bespelen.
Je kunt ook voor de X50 gaan, maar persoonlijk vind ik de mogelijkheden en klank van de Micro-X wat beter.

Back