wiiiiiii?

Nightly Build

Go for what you know
ik hoor geluiden van live opterdens waarbij een Nintendo Wii als MIDI controller gebruikt wordt...
iemand ervaring mee?
is er bruikbare muzieksoftware voor de wii?
is het wat?

heb t S-cape van www.electrobel.be zien doen (pics: http://www.electrobel.be/media_gallery2.php?gallery=996). met een programmatje kan je de controls van de wiii (en eender welke andere controller, for that matter) naar midi mappen en naar je sequencer sturen. de wiii controller gebruikt bluetooth dus je kan m aan een willekeurige pc met bluetooth koppelen. ken geen specifiek voorbeeld van een app voor t mappen naar midi maar ik zou dit heel makkelijk met max/msp kunnen fixen. zijn vast ook wel gratis appz voor te krijgen.

Origineel geplaatst door divi
heb t S-cape van www.electrobel.be zien doen (pics: http://www.electrobel.be/media_gallery2.php?gallery=996). met een programmatje kan je de controls van de wiii (en eender welke andere controller, for that matter) naar midi mappen en naar je sequencer sturen. de wiii controller gebruikt bluetooth dus je kan m aan een willekeurige pc met bluetooth koppelen. ken geen specifiek voorbeeld van een app voor t mappen naar midi maar ik zou dit heel makkelijk met max/msp kunnen fixen. zijn vast ook wel gratis appz voor te krijgen.
iemand al voor de nieuwe nokia een soortgelijk programma gevonden?

Laatst gewijzigd:
site waaraan het einde van het bovenstaande filmpje naar verwezen wordt:
www.djwiij.com
"WiiDI is the term given to using a Wiimote with MIDI controls. Using GlovePie and a software called MIDIYoke, users can control MIDI parameters with Wiimotes."
ziet er leuk uit voor degene die handig zijn in programering etc.

ik geloof dat jullie te moeilijk denken
een jongen uit mijn klas die heeft zijn wii gelinkt aan zn macbook en daar vj-ed hij mee
zo als ik het gezien heb kun je gewoon midi linken aan de assen van de wii alleen het toewijzen van een as is nog al moeilijk omdat je hand nooit psies van links naar rechts gaat er er maar weinig marge is.
maar ik zal em eens vragen of hij nog meer programma's gebruikt om dit mogelijk te maken ...
er komt igg niet veel programmeren bij kijken het is enkel zo dat je progamma de wii moet herkennen als midi input
maar goed ik zal wel eens vragen als ik em morgen weer zie
PEAce

Ik vind de Wii een geweldig ding maar die assen zijn inderdaad wel wat onberekenbaar. Ga maar is golfen, als je hard mept gaat het wel goed maar dat kleine subtiele werk, daar is de Wii niet zo goed in. En ik denk dat als je live gaat, dat je niet graag hebt dat ineens een break erin komt op de verkeerde momenten...

En zeg nou zelf, de D-beam van Roland is ook geen succes gebleken.

R

Ik kwam dit fimpje tegen.

http://youtube.com/watch?v=5s5EvhHy7eQ

Hij laat zien hoe je de Wiimote (dus alleen de controller) kan gebruiken als goedkoop alternatief voor een elektronisch whiteboard (50€ versus 3000 euro)

Behalve met een Projector is het ook mogelijk om hem te gebruiken op je LCD scherm. (filmpje @ 3:00)

Dus toen dacht ik.. zou het ook werken met je Sequencer.. (Cubase, Sonar, FL studio), zodat je op je scherm aan de knopjes kan draaien...?

Ik heb helaas zelf niet zo'n ding, anders had ik het wel ff zelf getest)

Back