Waldorf Blofeld

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe de wavetables klinken die al in de Blofeld zitten (dus zonder update). Iemand zin om een demotje te plaatsen?

Ik moet door geldgebrek nog een paar maanden wachten om een Blofeld te kopen, maar het zal het wachten zeker waard zijn 8~

Sample optie groupbuy: ook hier een geïnteresseerde.....

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe de wavetables klinken die al in de Blofeld zitten (dus zonder update). Iemand zin om een demotje te plaatsen?

Zonder update klinken de wavetables hetzelfde als met update, wavetables en de sampleoptie zijn twee verschillende dingen. Ik ben niet zo goed in uitleggen, maar ik doet het lekker toch:

• Een wavetable is een reeks van 127 waves (zeer korte geluiden, 1 cycle of zo), waarvan je de volgorde van afspelen van de 127 waves kan beinvloeden door controllers zoals envelopes, lfo, of je midiviool.

• Van de sampleoptie weet ik niet zoveel, maar de geluiden die je daar mee af kunt spelen zijn van zichzelf veel langer en de samples zitten niet in tables. Ik zie het meer als een oscillator waar de grondtoon een sample is bijvoorbeeld een scheet, die je vervolgens kunt editten alsof je hem in een sampler hebt zitten en vervolgens kunt layeren met andere geluiden.

De lijst met geluiden die op de vorige pagina staan zijn dus geen wavetables of waves, maar een lijst met samples voor de nieuwe sampleoptie. Als je dit al wist spijt het mij dat ik de moeite heb genomen om dit te vertellen.

:baco:

Laatst gewijzigd:
hey SCD,

Remember dat probleem waarbij de Blofeld vastloopt bij gebruik van de cat.filter? Na die update 1.11 heb ik dat ding eens stevig gemanipuleerd en het lijkt niet vast te lopen, voorlopig toch... ;)

Groetjes

Sinds ik de update heb gedaan naar 1.11 heb ik problemen met de patch-dial, als ik gewoon traag draai verspringt de patch naar voor of naar achter en als ik snel draai is het al helemaal niet meer te doen. Hebben er nog anderen dit probleem? Of zit het toch in de hardware.

Ps. Ook geïnteresseerd in een groupbuy voor de SL-license

Zow. Die zit erin :okdan:

Eerst indruk: Ik wordt erg blij van de multi-opties. Het betekent wel dat ik de hele avond bezig ben met het in elkaar draaien van die dingen, maar dan staat het ook maar gelijk goed.

Ik heb in 1 uur tijd nu al 2 keer gehad dat tijdens dat ik aan het editen ben alle parts worden geinit. Dit kan ermee te maken hebben dat Blofeld op dat moment een Program Change ontvangt van mijn sequencer. Even resetten en klaar, maar het is wel een beetje slordig dat dit regelmatig gebeurd.

De arpeggiator bug ben ik ook tegengekomen, maar die was al bekend, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over.

Vraagje: Is het mogelijk om een program change te sturen voor de multi's? (Ik laat mijn sequencer het liefst mijn program changes doen, hoe minder instellingen tijdens een liveset, hoe beter...)

Maarrr: tot nog toe erg tevreden. :halleluja

Ik zie dat de keyboard-versie nu verkrijgbaar is bij oa Thomann. :okdan:

Dan zal hij binnen een paar weken ook wel bij Feedback staan (alleen om te testen natuurlijk...:engel:)

Update-tje:

Groupsbuy info heb ik aangvraagd. Volgt zodra ik het weet.

PC in multimode: ook een bug. Dit werkt nog niet helemaal tof.
Waldorf zegt zeer binnenkort met een fix te komen voor de midiclock en PC bug en nog wat kleine (screen) bugs.
Ik gok/hoop op 1 a 2 weken.

Ben wel heel benieuwd wat die sample optie nou precies in gaat houden.

Breakbeat als osc en dan alle blofeld trucjes erover heen?

Dan wil ik er ook een.

De sample play optie is nu nog relatief simpel:
- maximaal 2 oscillators kunnen een factory (multi)sample gebruiken als golfvorm
- Je kunt de samples FM-en
- (Sommige) samples bevatten vooralsnog alleen sustain-loops

Het klinkt simpel en dat is het ook, maar ik heb toch echt al een paar waanzinnige geluiden gemaakt met de samples, die anders absoluut onmogelijk waren.

Maar geloof me, dit is pas het begin: het gaat allemaal nog véél leuker worden! 8)

Hoi Boele,

Maar wat ik net voorstel kan dus (nog) niet.

Zelf langere samples erin dumpen en dan losgaan?

Anders blijft het allemaal een soort van verkapte wavetable grap (OK dit zijn samples die langer zijn, maar je kan ze nog niet zelf uploaden.....of wel)

Hoi Boele,

Maar wat ik net voorstel kan dus (nog) niet.

Zelf langere samples erin dumpen en dan losgaan?

Anders blijft het allemaal een soort van verkapte wavetable grap (OK dit zijn samples die langer zijn, maar je kan ze nog niet zelf uploaden.....of wel)

Nee, zelf samples dumpen kan nog niet. Zoals het nu is, is het inderdaad een uitbreiding op de golfvormen in de vorm van samples. Speel d'r eerst maar s mee om de potentie ervan te ontdekken. Gigantisch!

Voor de rest mag ik niks zeggen ;-)

Is het wel zeker dat die functie van zelf samples uploaden erin komt? Anders mag je me schrappen van de groupbuy.

Is het wel zeker dat die functie van zelf samples uploaden erin komt? Anders mag je me schrappen van de groupbuy.

Dit wil ik ook wel weten inderdaad.

Back