Waldorf Blofeld

Helaas weinig voor OSX. HEb wel een Blofeld sounddiver adaption gevonden maar het is per definitie onmogelijk sounddiver nu nog te kopen volgens mij.

En wie gaat er sowieso nou een end of life product kopen? De sounddiver adaption voor de blofeld schijnt wel door iemand van waldorf zelf te zijn geperfectioneerd overigens.

Maar hopen dat Waldorf zelf nog met iets komt.

Editor/Librarian: geen idee of dat nog komt. Je zou zeggen dat Largo het ultieme uitgangspunt kan zijn voor een editor voor de Blofeld eigenlijk, maar dat is MIJN idee daarover :-)

De SoundDiver adaption wordt steeds geoptimaliseerd door Achim Gratz, sys-ex guru en Waldorf betatester. Die adaption werkt prima, maar je hebt er SoundDiver voor nodig. En SoundDiver wordt niet meer ondersteund/ontwikkeld door Apple. het werkt overigens vooralsnog alseen tierelier, ook onder 10.5

Hmmm maar ik kreeg de melding dat ie geen xskey kon vinden. Maar ik had die wel die drivers enzo uitgevinkt bij de install.

Is sounddiver nu gratis dan?

volgens mij zit sounddiver alleen bij 4/5/6 van logic

en die xskey is gedropped na versie 8, dus met een dongle kan je t/m versie 7 die sounddiver als legacy downloaden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik soundiver altijd maar een onoverzichtelijk pakket vond.

Ok, dan is het voor mij nog steeds hopen dat er iemand een degelijke vst editor maakt voor de Blofeld in OSX/Cubase.

wat dacht je van een vst naar au adapter??? zo'n ingewikkelde plugin zal die vst niet zijn, stuurt alleen maar midi uit! moet haast wel vlekkeloos werken!

Voor zover ik weet is een windows vst dll niet compatible met OSX vst's.

klopt op osx heeft een vst een .vst extensie en geen .dll helaas

VST to AU Adapter v2.0 seamlessly and transparently converts your VST plug-ins to Apple Audio Units, and offers full compatibility with the latest versions of Mac OS X and the VST and AU specifications.

The adapter uses virtually no CPU power or memory and makes a vast range of free and commercial VST plug-ins (over 1,000 available at the last count) available directly within your Audio Units host applications, exactly as if they were native AU plug-ins. It's incredibly easy to use, and available at an affordable price as a direct, instant download from our on-line store.

New in version 2.0:-
* Support for Intel-based Macs (Universal Binary VSTs only)
* Plug-in manager allows you to selectively wrap individual plug-ins, rename your plug-ins etc.
* Compatible with all the latest VST plug-ins and AU hosts
* Improved performance and stability

New in version 2.0:-
* Support for Intel-based Macs (Universal Binary VSTs only)

Helaas! Een windows vst is simpelweg niet hetzelfde als een universal binary vst.

Editor/Librarian: geen idee of dat nog komt. Je zou zeggen dat Largo het ultieme uitgangspunt kan zijn voor een editor voor de Blofeld eigenlijk, maar dat is MIJN idee daarover :-)

Enig idee wanneer Largo er komt? En in hoeverre het vergelijkbaar is met de Blofeld?

Ik denk er over ook een Blofeld te gaan kopen binnenkort, maar aan de andere kant is het misschien handig om ff te wachten tot de Largo er is.

Persoonlijk vind ik hardware tot nu toe nog altijd fijner klinken en editten, maar daar zijn ook weer hele discussie's over te voeren natuurlijk...

Blofeld firmware versie 1.12

Waldorf Blofeld Firmware Version 1.12 changelog

- MIDI Clock reception fixed
- Program change reception fixed
- Convenient category selection in Multimode
- Storing in Multimode improved
- Upgrade Terminal application for OS X added
- Changelog started

Mac users often reported about problems playing the MIDI file to Blofeld,
so we added this simple terminal application. Connect Blofeld via USB
and start UpdateBlofeld1_12 and don't fear the terminal.

Regards,
Your Waldorf Team

Download

Back