Waldorf Blofeld

kleine update:

(bij gebruik osx leopard 10.5.8 )

Mensen die usb-hubs gebruiken bij het updaten (firmware en mss ook samples?) van hun blofeld: smijt dat er van tussen, tis gewoon de oorzaak van gans die zooi.

De blofeld loopt hier op wieltjes als ge hem rechtstreeks aansluit op 1 van de usb poorten.

Misschien dat ik iets heel simpels over het hoofd zie, maar hoe kun je je samples laten loopen in de Blofeld?

Iemand een idee?

Door looppoint binnen de wav te maken in de sample-editor die je gebruikt op de computer.

Het werkt. Soms zijn oplossingen eenvoudiger dan ik ze kan bedenken.

Bedankt voor de tip!:okdan:

Hallo allemaal,

heb eindelijk na lang sparen (ja, scholiertje.. dan gaat t niet zo snel) zondag de laatste blofeld module bij Feedback gesnaaid en ben er echt heel blij mee, klinkt goed maar loop nu een beetje te tobben wat te doen..
want ik wil gaan updaten maar weet dus niet in welke volgorde

WANT: ik vermoed dat er V1.04 op staat, aangezien dat als ik hem aan zet er onderin ''V1.04 Sep 04 2008'' in beeld komt. MAARR ik heb er nu last van dat het sustain pedaal 3 of 4 noten oid werkt zoals het moet en daarna de noot afbreekt in plaats van verlengt. Maar als dat een bug is zou die al gefixt moeten zijn in V1.03: ''Fixed Sustain Pedal bug reported by users.''

mocht er toch gewoon V1.04 op staan was ik van plan naar V.11 te gaan en dan naar V1.12 vanwege het antwoord dat vinnieq had gehad van Waldorf.. maar ik weet niet of ik wel naar V1.13 moet gaan want die lijkt me een beetje buggy als ik het zo hoor.. en ik weet verder ook niet of die update nog toegevoegde waarde heeft als je geen License Sl update hebt.

dus iemand tips, ze zijn erg welkom!

Hallo allemaal,
MAARR ik heb er nu last van dat het sustain pedaal 3 of 4 noten oid werkt zoals het moet en daarna de noot afbreekt in plaats van verlengt.

Speel je niet een heel dikke multipatch op dat moment waarbij je door je polyfonie heen bent na 3 of 4 toetsen aangeslagen te hebben?

dat is inderdaad een hele goede vraag.. ik denk dat dat het inderdaad wel is zou kunnen zijn, alleen waarom verschilt dat dan met een keyboard want daarmee kan ik zoveel noten indrukken als ik wil achter elkaar zonder dat die op een gegeven moment de noten af worden gebroken.

Niet elke synth of keyboard heeft dezelfde hoeveelheid polyfonie.
Varieert van 1 stem (monofoon) tot 128 ofzo! Oh nee, je hebt elek. orgels die volledig polyfoon zijn.

Check deze: http://www.learjeff.net/sf/sf.html

Ik gebruik hem in mijn Motif XS en ik vind hem beter dan de presets.

Thanks Jeroen, die preview mp3 klinkt goed.

Maareh, wat moet jij met een rhodes sample als je er 2 hebt (had) staan :D

Mocht iemand anders nog een lekker wurlitzer samplepack weten. Het liefste 1 waarbij die helemaal gaar klinkt en kraakt en de toonwielen aan alle kanten aanlopen etc :duivels:

Ik sta op het punt een geleende Blofeld door het raam te donderen.

Het lukt me niet om een multimode setting te saven.

Help.

Edit: Ik heb de handleiding gelezen, maar het lukt niet.

Nou, dat zou toch moeten werken. Je bent je ervan bewust dat je, als je een multi bewaard, alleen de multi instellingen bewaard, en niet de ge-editte geluiden?

Back