Waldorf Blofeld

Al heel wat verkocht? Dus de aanvoer van die dingen is eindelijk normaal geworden? Hebben ze bij Waldorf weer een topding gemaakt, heeft de productie problemen (gehad). Nou, ik hoop maar dat er genoeg verkocht worden om het volgende project gedeeltelijk te kunnen financieren :okdan:

Persoonlijk vind ik de Blofeld echt ongelooflijke waar voor je geld. De modulatiemogelijkheden zijn ZO diep. Dat opgeteld bij de sound van het ding (echt een schot in de roos ook) maakt het gewoon een supersynth in de vermomming van een klein kastje.

Ik twijfel om er nog een te kopen, maar hoop stiekum ook dat er een keyboard versie komt, iets a la de uQ-keyboard of zo. Maar ja, dat zal wel een droom blijven...

Al heel wat verkocht? Dus de aanvoer van die dingen is eindelijk normaal geworden? Hebben ze bij Waldorf weer een topding gemaakt, heeft de productie problemen (gehad). Nou, ik hoop maar dat er genoeg verkocht worden om het volgende project gedeeltelijk te kunnen financieren :okdan:

Persoonlijk vind ik de Blofeld echt ongelooflijke waar voor je geld. De modulatiemogelijkheden zijn ZO diep. Dat opgeteld bij de sound van het ding (echt een schot in de roos ook) maakt het gewoon een supersynth in de vermomming van een klein kastje.

Ik twijfel om er nog een te kopen, maar hoop stiekum ook dat er een keyboard versie komt, iets a la de uQ-keyboard of zo. Maar ja, dat zal wel een droom blijven...

Aanvoer is nog wat schokkerig maar we hebben er nog 1 of 2 geloof ik opvoorraad, we hebben er al heel wat verkocht en inderdaad voor de prijs is het een topsynth.

Leuk om te horen Ron. Het ding is het waard :)

Ben benieuwd waar ze op dit moment op zitten te broeden. Als betatesters hoor je daar dan weer bijna niks over helaas.

spijtig :(

Ben benieuwd hoe hij naasteen evolver klinkt?
de blofeld is gewoon een aldi koopje (positief bedoeld)
en somige presets die ik hoor :okdan:

you tube

lekker donker!!! en aan het einde verdomd analoog!!

wat doet die play knop eigenlijk? een seq starten of een noot activeren?

dat is minder relaxed (niet onoverwinnerlijk)

nu een duffe vraag,,, zit er een supersaw mogelijkheid in.
tov virus B?

vraagje over layering

Ik las net dat er een multimode is, maar geen mogelijk om zo'n 'multi' op te slaan. De multi bestaat uit 16 parts, maar kun je het midikanaal van een part ook los instellen, dus allemaal op ch 1, of gesplit, 8 parts op ch 1 en 8 op 2?

vraagje over layering

Ik las net dat er een multimode is, maar geen mogelijk om zo'n 'multi' op te slaan. De multi bestaat uit 16 parts, maar kun je het midikanaal van een part ook los instellen, dus allemaal op ch 1, of gesplit, 8 parts op ch 1 en 8 op 2?

Nee dat kan (nog) niet. Op het moment is alles fixed. 16 parts met een midikanaal oplopend van 1 t/m 16. Ik verwacht in versie 2 van de software dat dit uitgebreid gaat worden.

Boele

bedankt ;)

Nee dat kan (nog) niet. Op het moment is alles fixed. 16 parts met een midikanaal oplopend van 1 t/m 16. Ik verwacht in versie 2 van de software dat dit uitgebreid gaat worden.

Boele

Aanvoer is nog wat schokkerig maar we hebben er nog 1 of 2 geloof ik opvoorraad, we hebben er al heel wat verkocht en inderdaad voor de prijs is het een topsynth.

:okdan: Jip, top voor dat geld!

Gister even bij jullie mogen uitproberen: voornaamste pro vind ik toch (ook) wel de bouw.
Subliem: helemaal van metaal en oerdegelijke knoppen! En trouwens in 't echt is ie best klein (Evolver-grootte), maar alles is makkelijk en goed te bedienen (kan ook niet anders met maar een paar knoppen :D ).
Veel presets voor zo'n goedkoop bakkie ook. Geldt uiteraard hetzelfde als voor de dure bakken met veel presets: er zit 'rotzooi' tussen en bruikbare.
Ideaal bakkie voor erbij, of voor degenen die geen (nieuwe) Virus kunnen betalen.
Leuk leuk leuk!

Hier ook een blofeld binnen gekregen :okdan:
Maar ik heb toch even een vraagje. Sommige presets kraken bij mij en zie ik dat er chorus overheen zit als ik die wegdraai gaat het gekraak ook weg. Als ik bij een preset zonder chorus de chorus er bij draai hebben sommige het weer wel en sommige weer niet. Ik heb het ook soms met overdrive. Ik weet niet of dit zo moet wezen anders morgen maar even feedback bellen =(=(

hm...das idd het meest recente OS, tenzij ik achter loop inmiddels.

Kun je een paar presets noemen waar je het bij hebt?
Misschien dat andere Blofeld bezitters het probleem ook hebben.

groet,

Tom

speak&hold bank D cat.filter pad
wells tripod wmf bank C cat.filter poly
Nightmares bank E cat.filter mono

En nog vele andere hebben allemaal dat gekraak en gepiep als ik de chorus er bij draai. Ook als je het geluid niet meer hoort na het spelen van een noot dan piept/kraakt hij nog 2 sec na. =(=(

Ik heb de door jou genoemde patches aan de tand gevoeld, maar kan het probleem niet reproduceren op mijn Blofeld.

Lijkt alsof er in jouw exemplaar toch iets niet helemaal jofel is.

groet,

Tom

Back