Waldorf Blofeld

Je bent echt de eerste die ik hoor die er teleurgesteld in is. Ik denk dat je je nog zult verbazen als je er wat tijd in stopt in plaats van door de presets te browsen.

De presets zijn namelijk veelal wat kil en hebben gek genoeg vrij weinig laag. Dat is wat mij in het eerste opzicht ook opviel. Zeker tenopzichte van de Microwave XT waarbij bijna elke preset vol zit met laag.

inderdaad ik had er de juiste woorden niet voor lol kil en niet veel laag het is alsof alles wat in het mid klinkt
van golfvormen (wavetables) is er zeker geen gebrek en betwijfel niet dat hij wel kan scheuren maar is het echt een vervanger of meerwaarde voor de waldorf xt en de q ? ik vrees van niet .
en supersaws spreken me niet aan omdat ik gewoon niet van die klank hou das ook de reden dat ik toen der tijd nooit een roland jp8000 gekocht heb

echt ik moet aan de blofeld wennen .van de bak presets zijn er maar 20 die me wat aanspreken is eigenlijk wel erg he

nu genoeg gezeur over deze nieuwe kast

editeren die handel en afwachten

al vrees dat er heel wat terug te koop zullen staan binnenkort

en supersaws spreken me niet aan omdat ik gewoon niet van die klank hou das ook de reden dat ik toen der tijd nooit een roland jp8000 gekocht heb

:erm: wanneer vergelijk ik nou iets met een jp? :confused:

ik wil gewoon het verschil horen tussen de Q en Blofeld.
Nu weet ik toevallig waar een Q slecht in is en ik ben dus benieuw of een blofeld beter klinkt.

Wel grappig dat je een apparaat al afkraakt voor je iets anders dan presets hebt gehoord.

Aan de andere kant, dat doen de meeste mensen........

Wel grappig dat je een apparaat al afkraakt voor je iets anders dan presets hebt gehoord.

Dat zijn dezelfde mensen die de Virus een 'trancesynth' noemen omdat ze alleen een paar superzaagjes en de Vengeance soundset hebben gehoord.

LOL hoeveel presets zitten erin de blofeld ? ik denk dat dit wel beetje het voorbeeldje is wat je er al mee aankan of niet ? het is als een sportauto met een 2 takt motortje in die meer blauw rookt dan dat er vermogen is
als de motor niet ok is mag je gas geven zo veel je wil je komt niet aan de snelheid dat je wil

de oberheim matrix1000 zat vol met presets (tegen het aantal van de blofeld)en daar kon je wel zeggen ja die bak zit met donder in zn broek . en bij die blofeld heb ik maar de helft van dat gevoel ook het volume van dit kastje is echt stil
wat goed kan zijn als je de mix openrekt met eq dat er veel deeltjes naar boven zullen komen wat je bij analoog spul dikwijls mag weg mixen omdat ze te dik liggen

waarom is de oberheim (viscount) ob12 zo een teleurstelling geweest voor veel mensen ?? is zeker geen slechte synth maar hij klinkt kil digitaal en stil
dit gevoel heb ik bij de blofeld

en jp8000 supersaws uit een q willen ?
deze bak zal nooit roland klinken of overtreffen (op vlak van supersaws)
maar moeten ze dat eigenlijk wel overtreffen? nee denk ik het zijn andere toestellen al wilden de waldorf mannen wel goed op die markt inpikken toen hij uitkwam

;{

Volgens mij snap jij het concept van een synth niet.

Wel eens de presets van een memory moog gehoord?
Op basis van die presets ga je huilen maar toch is dit de bruutste polybak die er is. IMO

LOL hoeveel presets zitten erin de blofeld ? ik denk dat dit wel beetje het voorbeeldje is wat je er al mee aankan of niet ? het is als een sportauto met een 2 takt motortje in die meer blauw rookt dan dat er vermogen is
als de motor niet ok is mag je gas geven zo veel je wil je komt niet aan de snelheid dat je wil
Slecht vergelijk. Als je maar genoeg verstand hebt van synth patches bouwen dan kan je met dit bakkie ook prima uit de voeten. Als je dan de schuld gaat geven aan het apparaat slaat natuurlijk nergens op.

;{

Volgens mij snap jij het concept van een synth niet.

Wel eens de presets van een memory moog gehoord?
Op basis van die presets ga je huilen maar toch is dit de bruutste polybak die er is. IMO

ik heb die gehoord ja ik heb er namelijk 1 in mn bezit !
en concept van synth ?? nog nooit van gehoord ik ben er al mee bezig van 1983

kijk ik ga het simpel maken naar mn smaak klinkt de blofeld even goed of een vst

kijk ik ga het simpel maken naar mn smaak klinkt de blofeld even goed of een vst

Je bedoelt waarschijnlijk: "zover mijn kennis rijkt klinken de presets van de Blofeld even goed als de presets van een vst". Dat kan...je hebt tegenwoordig dan ook erg goede software synthesizers.

En dat volume, dat klopt wel. Maar moet je eens met de drive parameter van de filters gaan spelen. Dan ga je opeens naar de volume knop grijpen om terug te draaien omdat de unit zo achterlijk hard uit aan het sturen is. Misschien wilde Waldorf het probleem met het oversturen va de mixersectie waar bijvoorbeeld de Pulse last van had wel voorkomen. Geen idee.

Ik geef je helemaal gelijk dat de presets wel aardig zijn maar niet fantastisch, die waren op eerdere waldorf synths beter. Ik denk echter ook wel dat de presets van toen op heel ander publiek gericht waren dan nu. De XT klinkt inderdaad anders, dat heeft te maken met de bitdiepte van de wavetables en uiteraard ook door de andere DA sectie.

Begin eens met een innit patch en ga dan kijken wat eruit komt. Je zult versteld staan denk ik.

Modder gooien van welke kant dan ook lijkt me verder overbodig.

nou je hebt in iedergeval de mooiste polysynth die er is.
en dat VST en VA steeds dichterbij elkaar komen te liggen ben ik wel met je eens maar ik refereer naar de Q niet naar bv Massive.

Acid heeft wel een puntje met die drive, dat had de Q ook nodig!

nou je hebt in iedergeval de mooiste polysynth die er is.
en dat VST en VA steeds dichterbij elkaar komen te liggen ben ik wel met je eens maar ik refereer naar de Q niet naar bv Massive.

Acid heeft wel een puntje met die drive, dat had de Q ook nodig!

als de mens maar tevreden is hij mag er wel wezen al had ik wat meer verwacht van het machientje ! het was niet dezelfde wow als toen ik mn evolver kocht .maar goed genoeg zitten zeuren nu

het spijt me dat ik bepaalde mensen hun nieuwste aankoop heb zitten betwisten

groeten unit

Waarom koop je hem dan?
Of heb je niet genoeg tijd genomen om hem in de shop eens goed aan de tand te voelen?

Me dunkt dat er zat cheapasses zijn die jouw bakkie wel willen over kopen.

Ik vind wel dat de draaiknoppen (te) weinig weerstand hebben, tweakt niet zo lekker...

Waarom koop je hem dan?
Of heb je niet genoeg tijd genomen om hem in de shop eens goed aan de tand te voelen?

waarom koop je hem dan ? nou man omdat we altijd heel tevreden zijn geweest van de andere waldorf synths

nu is het nog te vroeg om het te verkopen hij is er pas van deze week we zien wel

Waarom koop je hem dan?

pb me maar unit :P

Terwijl ik mijn botterhammetjes heb geteten heb ik nog even de laatste
10 posts gelezen, maar ik VIND dat je sowiezo van scratch moet
beginnen met een synth sound, anders koop je maar een rompler met
voorgegaarde synth sounds. Verder zijn de presets idd kut (ik
heb alle 1024 zojuist eraf geknikkert (vreselijk arbeids intensief :) )

Anyway. een zaagje voor de liefhebber.

- 3 osc's (2 + 1 sub wave)
- 6 unisons met een tikkie detune ofc.
- beetje noise erbij
- 1 LPF 12dB met een tikje resonance.
- veel lichte filter mods op de modwheel.
- lichte LFO mod op de filter en panning
- lichte chorus (build in)
- delay (build in)
- geen externe effecten of bewerking.

enjoy. Ik vind de soundengine in ieder geval dikjes en zeeeeeeer bruikbaar.
Als ik eerlijk ben valt mijn Korg R3 hierbij in het niet en kan ie redelijk tippen
aan de Virus reeks. Helaas kan ik geen vergelijking maken met de Q.

Attachments

• S.I.L.F.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 94
Laatst gewijzigd:
Weet iemand of ze nog ergens op voorraad zijn in Nederland? Ik heb hem in maart bij Thomann besteld, maar heb hem nog steeds niet gekregen. Ik zou hem eigenlijk 1 juli thuis hebben moeten staan (werd mij verteld toen ik ze in mei belde) maar na een telefoontje vandaag blijkt het dat ik nog 6 tot 7 weken moet wachten. Ik heb daar helaas voor Thomann geen zin meer in, en wil mijn geld terugvragen mochten ze nog ergens anders verkrijgbaar zijn...

Heeft i4 ze misschien nog? Of iig niet te ver van Venlo...

Back