Waldorf Blofeld

Klinkt zeer interessant, dank SCD!

Ik ga die license in ieder geval zeker kopen. Ik was al helemaal blij met mij Blofeld, dit gaat m nog net wat leuker maken :D. Dit is de enige synth die ik nooit meer weg wil doen.

Dit is de enige synth die ik nooit meer weg wil doen.

hmm ja dat zei ik ook over mijn g2 die ik zaterdag heb verkocht, na eeuwige irritatie dat ie niet op 64 bit werkte, op de dag van de verkoop zie ik van clavia de update naar 1.6 met ondersteunig voor 64 bit lol

Ik moet zeggen dat ik mijn blofeld nu ook te koop heb staan (325 incl verzend ;)) maar ik begin na deze ontwikkelingen toch wel te twijfelen...

Zit zelf aan de virus snow de denken, ik vind die Vst integratie toch wel donders interessant moet ik zeggen, maar misschien moet ik toch 's wat dieper in de blofeld duiken...:engel:

Zit zelf aan de virus snow de denken, ik vind die Vst integratie toch wel donders interessant moet ik zeggen, maar misschien moet ik toch 's wat dieper in de blofeld duiken...:engel:

Dat is een goed idee. De Blofeld is echt makkelijk te tweaken, zelfs voor iemand die niet al teveel verstand heeft van synthese. Ik ken zelf ook alleen maar de basics, maar ik kan toch een geluid makkelijk naar mijn eigen wensen tweaken.

Nu alleen nog erachter komen hoe je zo'n mooie evolving pad programmeert :biertje:

hmm ja dat zei ik ook over mijn g2 die ik zaterdag heb verkocht, na eeuwige irritatie dat ie niet op 64 bit werkte, op de dag van de verkoop zie ik van clavia de update naar 1.6 met ondersteunig voor 64 bit lol

Ik moet zeggen dat ik mijn blofeld nu ook te koop heb staan (325 incl verzend ;)) maar ik begin na deze ontwikkelingen toch wel te twijfelen...

Ik heb zowel de Blofeld als een Virus Ti en ik moet zeggen dat ze zowel kwa bediening als klank echt niet te vergelijken zijn.

Ik heb zowel de Blofeld als een Virus Ti en ik moet zeggen dat ze zowel kwa bediening als klank echt niet te vergelijken zijn.

oh dat geloof ik graag, maar ik zou toch wel graag een snow erbij hebben :)
ik vind van de blofeld mooi dat je hem echt kan laten schreeuwen als een varken wat gekeelt wordt :)

verdomd... kwam me al zo bekend voor :) thanks

003199-m.jpg

Ik ben zo benieuwd ofdat de sample-start te moduleren is en eventueel de looping points 8~

shiiiit... haha nooit gedacht om een firmware upgrade te doen in media player, hoefde niets in te stellen, speelde hem af en mijn upgrade was klaar! :)

thnx!

Ehhh..., ik gebruik helemaal nooit m'n laptop voor m'n muziek, en heb nog nooit een OS ge-update etc. Maar ik heb wel een Blofeld en wil die nu natuurlijk ook graag gaan updaten. Een Media Player zit wel op m'n laptop, maar het is voor mij eigenlijk nog allemaal teveel abacadabra wat ik nu precies moet doen. Zou iemand dit aan deze dummie stap voor stap willen uitleggen...?

Bij voorbaat bedankt!

Ehhh..., ik gebruik helemaal nooit m'n laptop voor m'n muziek, en heb nog nooit een OS ge-update etc. Maar ik heb wel een Blofeld en wil die nu natuurlijk ook graag gaan updaten. Een Media Player zit wel op m'n laptop, maar het is voor mij eigenlijk nog allemaal teveel abacadabra wat ik nu precies moet doen. Zou iemand dit aan deze dummie stap voor stap willen uitleggen...?

Bij voorbaat bedankt!

- hang je blofeld aan je laptop,
- installeer de usb driver
- stel bij je control panel in dat de midi I/O van de blofeld standaard worden gebruikt
- open de .mid file met media player
- "press play"

- that's it

- hang je blofeld aan je laptop,
- installeer de usb driver
- stel bij je control panel in dat de midi I/O van de blofeld standaard worden gebruikt
- open de .mid file met media player
- "press play"

- that's it

:halleluja Staat er op, thanks! Ik zou willen dat het updaten van alle bakken zo simpel was.

:halleluja Staat er op, thanks! Ik zou willen dat het updaten van alle bakken zo simpel was.
ja goeie he!

alhoewel ik normaliter altijd met midi ox mijn sysexje door de midi poort heen duw... ook nooit problemen mee, maar dat ging deze keer op een of andere manier niet lukken met die .mid file :frons:

Overigens wat mij betreft +1 voor groupbuy sample optie!

Hoe goedkoper dat kan hoe beter, echter gaat het dus wel om een code die specifiek is voor jouw Blofeld (al zou dat niets moeten uitmaken voor groupskorting lijkt me).

Met de multimode lijkt me dit extreem makkelijk te realiseren tot 16 verschillende sounds (16 x multi timbraal).

Dan is de koek overigens ook wel op.

Fan of Groupbuy Sample-optie..

+1!!!

Ik zal eens rechtstreeks een balletje opgooien voor jullie bij Waldorf.

Overigens een bugfix is on the way binnen een of twee weken. Midi clock van buitenaf gooit de arp en clocked delay op zijn kop. Deze bug is er doorheen geslipt vanwege de haast die Waldorf had om de update nog in januari te releasen (als beloofd). Als je de datum van de midi file bekijkt: 31 januari 23.27 uur :D

En er zullen ongetwijfeld nog wel een paar dingetjes boven water komen.

maar de multimode mogelijkheden zijn echt zeer uitgebreid voor zo'n kleine synthesizer!

Vanavond heb ik eindelijk tijd om de upgrade te draaien dus ik ben benieuwd. Vooral de multi mode wil ik graag in actie zien, ik heb namelijk nog weinig informatie gevonden over wat daar nu exact mee mogelijk is. (MIDI channel filtering please????)

anyway: Mocht ik tegen zaken aanlopen dan zal ik het gelijk doorgeven uiteraard...

Back