Waldorf Blofeld

ik heb er al erg mooie ambient geluiden uitgetrokken.
fijn is ook de modulatie matrix.. erg handig voor langzaam veranderende pad sounds.

/over die slechte berichtgeving en update problemen:

ik draai v1.12 en dat gaat erg goed.. (waarom updaten? hij kan genoeg)

ik heb vanmiddag nog een lekkere industrial jam gedaan (met de evolver als sequencer voor de blofeld)
en ik ben nu weer helemaal pro-blofeld !!
ik was aan het spelen met de 2 filters en de drive / drive curve instellingen..(sine shaper!)
tjonge zeg wat een bak herrie kan dit kleine beestje maken !! wat FM over de filters heen, beetje moduleren met LFO's .. wat een variatie in chaotische geluiden :)

***made my day***

Okey

LAB_, zou je er misschien een droog demootje van willen maken, zonder extra effecten? En dan met echt de vage pads/soundscapes? Op internet kan ik het echt vage werk nog niet echt vinden, dus zou wel fijn zijn. En dan zonder extra effecten, ben erg benieuwd wat er zonder effecten al mee te doen is.

Bedankt voor link, pt. Deze ga ik checken. Ben benieuwd.

KB firmware

KB firmware

Iemand al de nieuwe KB firmware geprobeerd? Versie 1.13 staat sinds kort op de website en zou velocity problemen met het keyboard verhelpen. Heb zelf alleen al 1.15 geinstalleerd en vraag me af of deze KB 1.13 versie dan wel gaat...

Patrick.

Keyboard update 1.13

Keyboard update 1.13

Heb 'm over 1.15 geinstalleerd en werkt ook hier nu perfect...

1 van de 20 zaagjes uit blofeld met kantklare midi ((wel heel happy))

zit met een ding en het licht denk ik aan hoe ik opneem jack naar trs want het effect komt na opname

ik noem het maar een soort phase effect of een ongewenste flanger

is dit gewoon blofeld of iets aan opname oid?

Dag allemaal,

ik heb sinds kort een blofeld en ben er super blij mee. Ik zou alleen graag een editor willen installeren. Heeft iemand een link of goede ervaringen met een goede midi-editor?

Het is m'n eerste synth dus het is voor mij allemaal nieuw. Ik heb er nu 1 geïnstalleerd van Softknobs (beta 4) Maar als ik hem open, krijg ik alleen een "piano" te horen. Hij neemt zegmaar niet de patch over. (hoop dat iemand een beetje begrijpt wat ik bedoel)

Ik werk overigens met Ableton live 8

Gr.

Voor wie wit maar niks vind is er nu ook de Blofeld in zwart. :peukie:

Attachments

• slide_Waldorf_Dark_Blofeld_Keyboard.jpg
    slide_Waldorf_Dark_Blofeld_Keyboard.jpg
    66,8 KB · Bekeken: 127
  • 5359688656_11c952685d_b.jpg
    5359688656_11c952685d_b.jpg
    56,1 KB · Bekeken: 128
Vraagje: kan je in de Blofeld je eigen samples uploaden (als .wav format) en dan twee verschillende samples crossfaden zo dat ze in elkaar overlopen, zoals bijvoorbeeld bij de Clavia Nord Wave?

Vraagje: kan je in de Blofeld je eigen samples uploaden (als .wav format) en dan twee verschillende samples crossfaden zo dat ze in elkaar overlopen, zoals bijvoorbeeld bij de Clavia Nord Wave?
Je kan wavetables laden, wat kleine samples zijn - 128 samples per wavetable in het geval van de blofeld. Ik denk dat jij toch wel wat langere samples bedoelt dan dat :P

Als je de sample optie koopt (License SL) kun je tot 60 mb aan samples in de Blofeld kwijt.
Deze kun je dan aan oscillator 1 en 2 toewijzen.

groet

Tom

Bedankt voor de info! Ik bedoelde inderdaad niet het uploaden van wavetables, maar van 'echte' samples. Bijvoorbeeld: een sample uit een film (.wav) en een sample van een akoestisch instrument crossfaden en door (in dit geval) het Blofeld filter halen. Dat is waar ik naar op zoek ben. De Nord Wave is daar iig erg geschikt voor, maar de Blofeld spreekt mij ook erg aan.

weet er iemand hoe je in dit 'kastje' de presets/wavetables geupload krijgt?
als ik een mid (zoals het staat beschreven) inlaad/afspeel gebeurd er maar weinig..

heb het zowel via midi in als de usb geprobeerd, maar geen van beide gaven resultaat... :frons:
stille help?

heb naast de blofeld ook nog een ti2 en een ultranova staan, maar ik krijg het van de blofeld nog niet echt veel warmer...
verkeerde verwachting, of zijn de presetjes gewoon ruk?

dank je wel!

PS > Als je een (vst) blofeld editor zoekt, kijk eens hier : http://matrixsynth.blogspot.com/2008/10/blofeld-vst-editor-beta-2.html

zo ff 2 uur bezig geweest dit alles te lezen, was de bedoeling vandaag een nieuwe blofeld te kopen, zat alleen nog te twijfelen tussen de keys en de desktop, 2e hands was ook een optie, maar de prijsverschillen zijn erg klein tussen nw en 2ehands. Maar zo na dit alles gelezen te hebben, heb ik echt zoiets ik wacht nog wel even.

Heb nu na het lezen van dit, oke topic bestaat al lang, vragen veel vragen... en twijfels of ik nog wel eens een blofeld zou aanschaffen. over het geluid twijfel ik niet, als ik de filmpjes zie en beluister klinken ze super voor mij dan.

Hoe is het nu met de blofeld, werken ze nu probleemloos of hebben ze nog niet alles opgelost?
begrijp ik goed uit de tekst dat de keys versie, als extra natuurlijk de toetsen heeft en de sample licentie? zit er nog meer extra op, behalve de prijs?
gebruiken ze nu nog steeds dezelfde potmeters of hebben ze deze verbeterd door de jaren heen.

Hoe is jullie mening, van de gebruikers, door de jaren heen van de blofeld, positief, negatief?

ben er wel over uit dat ik vandaag niet de blofeld aan ga schaffen.

misschien een beetje of topic, was al wel bij m'n muziekboer geweest, jaja, die wilde me al een kronos aansmeren, maar goed, hij had de blofeld op dit moment niet staan dus kon niets proberen, hij had het ook nog over de Roland Gaia, die gingen hard bij hem, had deze nu ook niet staan. Die wie ik vandaag wilde kopen was, een keys 670 euro bij een andere muziekboer in de buurt, die heeft er nog 1tje, wel demo model....groot risico misschien dus...

Is de Gaia wat tegenover de blofeld, ik weet dat het geen echte vergelijking kan zijn, graag meningen.
De reden van aankoop is, dat ik iets gewoon zoek voor erbij, liefst een VA synth, wat makkelijk mee te nemen is, en krijgt zeker ook een plekje in de woonkamer ipv het hobbyhok, dus moet wel compact zijn en beetje betaalbaar tot 700 euro nieuw. Op-1 is vettt maar te klein...
mocht ik hier een ander topic voor moeten aanmaken, hoor ik het graag "Mod"

Wat betreft bouw kwaliteit, ik heb er een al jaren nooit problemen gehad (Witte Keys)
Daarnaast werk ik in een muziek winkel waar we er al 10tallen verkocht hebben (Desk en Keys) en
er is er pas 1!! terug gekomen, (na een update wilde hij niet opstarten).
Dat konden we zelf oplossn voor de klant. Ik ken de importeur erg goed en die is ook commited, net als de ontwikkelaars zelf. We hebben Boelle Gerkes hier waar je alle vragen aan kan stellen (meeste staat al in deze threat;-) voor het geld vind ik het de beste Synth!! Veel veelzijdiger dan een Gaia, R# of een Ultra Nova en zeker de Desktop is een steal wat prijs betreft. Soms distort het filter met extreme settings maar dat doen meer synths. Je kan er tenminste extreme settings mee maken denk ik dan altijd maar. Succes met je beslissing

Back