Waldorf Blofeld

Zijn er trouwens tips om midi sync te laten werken op de Blofeld?

Ik was vergeten dat dit ook niet helemaal (of helemaal niet) werkt. Global Midi setting staat op auto, maar toch synct bijv. de ARP njet aan midi clock en reageert wel op de arp BPM setting.
Hetzelfde geldt voor de LFO's :(

... twijfel twijfel...

Voor de idioot lage prijzen hoef je het niet te laten. Er is een tijd geweest dat ze vlot van eigenaar wisselden, maar dat gebeurd steeds minder en binnen 20 jaar zijn ze - zoals vele VA's - goud waard. Vintage van de toekomst.
De blofeld is een heel erg veelzijdig toestel.

Zijn er trouwens tips om midi sync te laten werken op de Blofeld?

Ik was vergeten dat dit ook niet helemaal (of helemaal niet) werkt. Global Midi setting staat op auto, maar toch synct bijv. de ARP njet aan midi clock en reageert wel op de arp BPM setting.
Hetzelfde geldt voor de LFO's :(

Of misschien beter gevraagd; Zijn er mensen waarbij sync aan midi klok wel werkt? De ervaringen op internet zijn nogal verdeeld. Bij sommigen werkt het wel, bij anderen weer niet. Bij mij werkt het dus niet met midi clock vanuit Renoise...

PWM, ff een vraagje; wat voor buisje heb je er achter hangen?

Een JAN-2675 (de volgorde in het nummer kan weleens afwijken van de realiteit).
Het is de BFX Tube VCA van J. Baars, verwarmt toch net een beetje. Is wel mono.

Of misschien beter gevraagd; Zijn er mensen waarbij sync aan midi klok wel werkt? De ervaringen op internet zijn nogal verdeeld. Bij sommigen werkt het wel, bij anderen weer niet. Bij mij werkt het dus niet met midi clock vanuit Renoise...

Ik ga zo eens voor je kijken wat Cubase ervan kan maken, heb niet eens een sync optie gevonden in de arpeggiator sectie.
Wel ben ik erachter dat als je ze beide op 125 hebt lopen ze niet gelijk lopen. Zoals verwacht, maartoch..

Mocht iemand nog belang hebben bij een Blofeld, ik heb er een te koop hier op de marktplaats van 't Synthforum.

Ik ga zelf toch voor een Analog Four. Dan maar een paar maand geen beleg op het brood :)

Ik ben normaal gesproken niet zo van patches en soundbanks kopen, maar DEZE vind ik toch wel heel veel mooie klanken hebben.

Waarom is de black versie eigenlijk duurder dan de witte? Zitten toch dezelfde onderdelen in zou je zeggen.

Editor is bijna klaar voor release, max for live versie is nu ook klaar.

goed nieuws is dat ik een externe java midi poort heb gebruikt, zodat er in ableton volledige toegang is om sysex te sturen en te ontvangen! Dus geen router meer via UDP om sysex te sturen...

Welke windows gebruiker wil voor mij de windows versie even testen?

De editor is klaar voor release! (de standalone voor windows wordt vrijdag 13 juni nagestuurd, die moet ik nog even compilen, die voor mac en de M4L zijn nu beschikbaar)

Hij is aan te schaffen op: http://filthyfilterz.com/blofeld-editor/ en kost 12 euro

Ik zal in de loop van de week ook een uitgebreide demo video maken en posten.

Features:

Standalone for WIN/MAC + Max for Live device fully optimised for Ableton Push!

- bi-directional control of every parameter of the Blofeld (which are many!)
- full sysex support in ableton live without an external router! - randomizer and initializer per module
- patch mutator (allows for mutating current values by percentage)
- editor updates to hardware (including patch name!)
- choose midi in and out ports.
- set a new patch name from within the editor using your keyboard
- load and save patches from and to your harddrive from within the editor
- load a random patch from the blofeld (one of the 1024 patches)
- create a dirty patch name at the press of a button (3600 possible swearing combinations included!)
- free updates for life

blofeld_1.0.png

Ziet er netjes uit. Vooral die random patchname functie gat me helpen, ik ben altijd erg slecht in het verzinnen van namen.

Kan ik de editor naast Renoise draaien, of claimt de editor de usb/midi bus van de blofeld 100%? Aangezien mijn knoppen ruk zijn wil ik graag de editor naast renoise kunnen draaien, zonder dat ik de ene of de andere constant moet afsluiten/rebooten, omdat anders de usb/midi link niet bereikbaar is...

Misschien een stomme vraag, maar hoe gaat de editor eigenlijk met de sample license om ( ik ga ervan uit dat hij Spectre niet vervangt) maar wat als sommige samples niet meer in het geheugen zitten enzo ? (niet dat ik om de haverklap dingen verander, want daar gaat het uploaden me net iets te traag voor, maar als ik hem eens helemáál vol met Mellotron geluiden wil steken... ;-) )

Back