Waldorf Blofeld

Ik krijg m'n blokeys niet geupdate. Wel de keyboard firmware maar niet de 1.22. Heb alles geprobeerd, via midi, via usb, met sendsx, met spectre. Ik krijg wel direct een plaatje van een man en de tekst "das vollkommene soll nicht geworden sein", maar daarna gebeurt er iets. Iemand tips?
Heb overigens de 1.4kbc update wel zonder problemen kunnen draaien.

Nou na 18x proberen is het dan toch gelukt met spectre, \0/

:okdan: Das goed om te weten, want ik had het al opgegeven bij een van de Blofeld desktop versies. Daar was inderdaad die Friedrich Nietzsche uitspraak op af te lezen en daarna bleef ie hangen op een blanco scherm, om vervolgens na herstarten gewoon weer doodleuk terug te keren in versie 1.16b :erm:
Dit was dan ook het geval bij de oudste versie van de twee Blofelds, dus misschien is het de ouwe revisie die wat minder goed wil luisteren ....

:okdan: Das goed om te weten, want ik had het al opgegeven bij een van de Blofeld desktop versies. Daar was inderdaad die Friedrich Nietzsche uitspraak op af te lezen en daarna bleef ie hangen op een blanco scherm, om vervolgens na herstarten gewoon weer doodleuk terug te keren in versie 1.16b :erm:
Dit was dan ook het geval bij de oudste versie van de twee Blofelds, dus misschien is het de ouwe revisie die wat minder goed wil luisteren ....

Exact hetzelfde probleem had ik ook, inderdaad ook met 1.16b. De keer dat het wel gelukt was zag ik ook niet dat hij bezig was. Even aan het begin gaat het midi lampje knipperen, daarna nietche in beeld en verder niks. Toen opeens kwam na een paar minuten het scherm dat ik op de play knop moest drukken en liep de update door. \0/ Ik ben uiteindelijk via spectre met usb geslaagd maar had het eigenlijk al opgegeven idd.

En, en, en? Syncen de LFO's?

De ARP syncte eergisteren wel, maar verder ben ik toen niet gekomen, ik ben zowaar muziek gaan maken :D
Gisteren syncte de ARP weer niet, maar dit was één van de ARP presets, wellicht dat die niet direct aan midi syncen maar gewoon op het ingestelde BPM lopen. Ook toen ben ik weer met het muziekje verder gegaan, dus weinig Blofeld testen.

Muziekje is overigens wel met Blofeld geluiden, dus wat dat betreft heeft de update voor mij wel geholpen. Voor het eerst sinds een jaar of twee heb ik weer iets met de Blofeld gedaan :engel:

Wat het probleem blijft met mijn Blofeld, is dat wanneer ik wat parameters automatiseer de Blofeld niet meer kan edit-en, on the fly. Veel te trage processor die er in zit of zo.:? Ben wel heel erg blij dat de encoders nu weer werken..thanks Waldorf

Ben wel heel erg blij dat de encoders nu weer werken..thanks Waldorf

Super dat de encoders nu veel minder een probleem zijn. Dit maakt het voor mij veel aantrekkelijker om een Blofeld aan te schaffen en da met een Pulse 2 er naast zal toch geen verkeerd koppel zijn :)

Maar voorlopig toch geen tijd..helaas

De ARP syncte eergisteren wel, maar verder ben ik toen niet gekomen, ik ben zowaar muziek gaan maken :D
Gisteren syncte de ARP weer niet, maar dit was één van de ARP presets, wellicht dat die niet direct aan midi syncen maar gewoon op het ingestelde BPM lopen. Ook toen ben ik weer met het muziekje verder gegaan, dus weinig Blofeld testen.

Muziekje is overigens wel met Blofeld geluiden, dus wat dat betreft heeft de update voor mij wel geholpen. Voor het eerst sinds een jaar of twee heb ik weer iets met de Blofeld gedaan :engel:

Laat eens horen dat muziekje van je! :)

De arp. Loopt volgens mij standaard op het interne bpm. Dit moet toch ook makkelijk via MIDI te syncen zijn? De LFO's trouwens ook..
Ik ga er snel eens mee klooien.

USB issue

USB issue

Ok, ik heb eindelijk mn oudste versie Blofeld toch weten te updaten naar versie 1.22 ....

Een probleem met deze Blofeld was echter dat de USB niet meer op de computer werd herkend. Eerst dacht ik aan een (om wat voor reden dan ook) kapotte USB poort, kon alleen niet de reden bedacht krijgen.
Online gezocht en er zijn er meerdere Blofelds die na een eerdere update zich niet meer willen laten zien op de computer. Mijn latere versie Blofeld laat zich wel zien en op Audio/Midi interfaces overzicht op de Mac is het te zien wanneer de Blofeld ingeplugt zit en wanneer niet.

Nou wil het zo zijn dat ik de Rescue aanpak van Waldorf heb geprobeert en na het laden van de rescue.mid via de midipoort was de USB ineens WEL zichtbaar op mn Mac! Toen zag ik mn kans om de Blofeld te updaten naar 1.22 en dat nu ook gelukt.
De USB poort daarentegen.... word nu na de update weer NIET herkend op mn Mac en de andere Blofeld nog steeds wel!

De Blofeld die het niet deed op een Macbook aangesloten en hoppa: zichbaar op het midioverzicht en ik kan de Blofeld gewoon editten vanaf de Macbook!

Zou dit dan een OSX diver vs. chipset issue zijn? Of toch misschien een USB voltage issue vs. chipset (dan zou ik niet kunnen verklaren waarom de upgrade het wel deed)? Vreemd....

Hem 'm de laatste maanden veelvuldig gebruikt bij de voorbereiding van m'n nieuwe live set (strings & pads) en weet deze 'chrystal pad machine' steeds meer waarderen. Hij klinkt zo ongelooflijk spacig, kil en buitenaards. Vooral wanneer je in bandpass mode flink die resonantieknop tweakt en er wat reverb en delay achtergooit. Heerlijk in combinatie met analoge klanken :)!

Moet de Blofeld met USB aangesloten zijn aan mijn PC om Sunnys editor te kunnen gebruiken? Ik kom er even niet meer uit...

Voor zover ik weet kan de blofeld als hij via usb is aangesloten niet een vst plugin/editor draaien. Dat is in ieder geval zo met de andere editor van softknobs. Is dan alleen voor midi te gebruiken. wel jammer.

Waar jullie over praten is een beperking van windows. Die kan een midi poort maar in een applicatie tegelijk gebruiken. OSX heeft hier uiteraard geen last van.

Windows gebruikers moeten bij een editor de blofeld dus gebruiken via USB en de DAW via legacy midi.
klopt, dat was al in Windows 98

klopt, dat was al in Windows 98

<rant>ja werkelijkwaar wat een achterhaald OS is windows ook he... zelfde geldt ook voor een asio driver... in OSX kun je prima een audio interface in meerdere applicaties tegelijk draaien, maar windows ho maar. Blij dat ik daar afstand van heb genomen :D</rant>

midi-cable.gif

Back