Waldorf Blofeld

Ziet er netjes uit. Vooral die random patchname functie gat me helpen, ik ben altijd erg slecht in het verzinnen van namen.

Kan ik de editor naast Renoise draaien, of claimt de editor de usb/midi bus van de blofeld 100%? Aangezien mijn knoppen ruk zijn wil ik graag de editor naast renoise kunnen draaien, zonder dat ik de ene of de andere constant moet afsluiten/rebooten, omdat anders de usb/midi link niet bereikbaar is...

in OSX kun je de gewoon USB of MIDI gebruiken, in windows USB en MIDI.

Dan zou de editor de midi in en uit via USB doen, en met je sequencer gebruik je dan de normale midi in poort.

Laatst gewijzigd:
Weet er misschien hoe het werkt om soundset in de Blofeld te laden?

Ik lees dat je alleen het midi bestand hoeft te open in een windows media player of anders.
Dat de Blofeld daar zou op moeten reageren.

Helaas reageert mijn Blofeld daar niet op.

Firmware 1.22 available (keyboard & desktop)

Firmware 1.22 available (keyboard & desktop)

http://www.waldorf-music.info/downloads-blofeld-kb/blofeld-firmware-en

What’s New
One major reason to update is they are using software to correct for the issue of encoder twitchiness some users have reported. Kay Dee from Waldorf mentioned out on Facebook that if this update didn’t address your issues, you most likely have a hardware issue and should have your unit serviced. There is no change log in the firmware zip file, but I’ve gleaned the following from Kay’s Facebook posts:
  • Between the last official version and this version, there were sum interim betas. 1.2 introduced some bugs with gui (sine waveform went missing), phasing problem and jumping value when you turn volume knob. They are fixed.Other value optimization for knobs.
  • Sync lfo/arp fix. This was a major complaint with the last official version. I’ve not tested it, but early reports on Facebook indicate sync is much improved.
  • Fx fix,
  • Encoder fix and some system fixes.
  • 1.18-> 1.2 fix now you can use two wavetables/samples at osc1+2 at the same time.
  • Firmware update/downgrade now possible
  • General system Optimization
Blofeld Keyboard Edition Update
  • Now you can play a single "Part" with the keys. Changing the Global MIDI channel will change the Part. Omni will play all parts at the same time, so you can use this for layer sounds.
  • Mod and pitch wheel will not send random value
  • Data transfer from keys to DSP optimized.
Update/downgrade now possible, jumping volume, some other value optimizing, multi mode single bank now available, system optimizing.

Daarnaast breng ik vanavond update 1.22 voor mijn editor uit.

http://filthyfilterz.com/blofeld-editor/

Mijn changelog:

v1.1 -> v1.22

- editor now automatically*** updates when switching presets on the hardware
- fixed OSC 3 PWM sources
- Ableton Push functionality now fully optimized (all parameters are in the right order, instead of alphabetically)
- added envelope trigger modes
- added osc filter balance to mutate and randomize
- added I & R buttons to FX 1 and FX 2
- added I & R buttons to the operators as well
- optimized the way the editor handles the clocked or unlocked LFO values on screen.
- increased readability of the font
- some minor GUI optimization

*** this needs the new firmware v1.22 by waldorf to work properly!

http://www.waldorf-music.info/downloads-blofeld-kb/blofeld-firmware-en

What’s New
One major reason to update is they are using software to correct for the issue of encoder twitchiness some users have reported. Kay Dee from Waldorf mentioned out on Facebook that if this update didn’t address your issues, you most likely have a hardware issue and should have your unit serviced.

Ik ben wel erg benieuwd of dit bij veel mensen het encoder probleem oplost, of dat het toch eigenlijk 'altijd' problemen met de hardware zijn.

Ik ben wel erg benieuwd of dit bij veel mensen het encoder probleem oplost, of dat het toch eigenlijk 'altijd' problemen met de hardware zijn.

Het lijkt me vooral een design probleem. Ik heb zelf twee blofelds zonder dit probleem, maar kan me voorstellen dat als de stuursignalen te nauw zijn bepaald dat je na een bepaalde tijd er toch problemen mee gaat krijgen (met normale wear van de encoder.)
Toevallig heb ik vorige week een encoder vervangen in een e-mu xl-7. Die staat ook bekend om zn slechte encoderknop na een aantal jaar. Na het lossolderen en openmaken van de encoder zelf kwam ik erachter dat er met de knop zelf eigenlijk vrij weinig aan de hand was. Uiteindelijk toch de encoder vervangen door een ander, maar ook de signaallijntjes die van de encoder afkomen even voorzien van een condensatortje van 1uF naar aarde om het geheel wat te ontstoren. (zo'n encoder is toch eigenlijk een verkapt twee stuks schakelaartjes ) Softwarematig kun je heel wat compenseren maar elektrish ontstoren gaat toch echt het makkelijkst op deze manier. Nu is de knop van de E-mu weer als nieuw en ook in gebruik. Ik zie voor de Blofeld ook dat ze deze oplossing aandragen op bijv. http://www.noise-x.com/waldorf-blofeld-encoder-fix/ zeker de moeite waard mocht je dit probleem hebben (of voor willen zijn)

monstrumfeld.1.2

monstrumfeld.1.2

monstrumfeld.1.2
UPDATES IN THIS RELEASE:

-License SL owners can now select samples as OSC 1 and OSC 2 shapes.
-Resolved issue with instrument buffer selector.
-“Request Program” works now when synth is in multi mode.
-Added “Init Program” button to initialize program on blofeld and monstrumfeld editor.
-Arpeggiator “Length” parameter setting now has bearing on visible arp step controls.
-Resolved minor issue with modulation matrix 4-8 amount sliders.
-Resolved minor graphic issue with Param Lock visibility within Arpeggiator Pattern.

http://www.monstrummedia.com/sw_mFeld.html

Ja, top! Laat je je bevindingen weten? Heb hem zelf nu niet aangesloten.

Mochten de encoders nog crapy zijn kom je weer eens langs. Klaar terwijl u wacht. Krijg je er ook een bakkie bij! :)

Alvast bedankt voor het aanbod :halleluja Had jouw blofeld toch wel last van jumpy encoders?

Het zou wat zijn als dit opeens het probleem oplost. Werd wel eens tijd waarde Waldorf.

ongelooflijk... bij mij werken al de encoders weer naar behoren.... bizar dat dit een software ding is... werd er stront ziek van. :r

Back