Korg M1 met geluidskuren

Ontploffende condensatoren zijn geen fris spul, het goedje erin is niet echt lief.

Je hebt gelijk dat de methode zonder verwijderen va nde originele niet geschikt is wanneer de oude doorlaat. Enkel als zijn waarde sterk verlopen is maar hij verder wel werkt, en voor de toepassing is een iets te grote C waarde niet van belang, kan je het op die manier doen. BV in RC dempingsnetwerkjes voor toetscontacten.

Natuurlijk is ter reparatie aanbieden de gemakkelijkste en wellicht ook de goedkoopste weg. Echter, ik ben geen professioneel muzikant en ben niet afhankelijk van dit instrument. De reden dat ik de M1 gekocht heb is om te leren. Als jij of iemand anders hem repareert, dan weet ik nog niks. Als het mij te lang gaat duren, dan kan ik hem altijd nog wegbrengen.

Veel irritanter is (bron: Spanjaard in Alkmaar); de onderdelen positie van oudere Korgs in het algemeen belaberd, en onderdelen voor een M1 zijn überhaupt al slecht te krijgen.

Origineel geplaatst door MadDonna
Veel irritanter is (bron: Spanjaard in Alkmaar); de onderdelen positie van oudere Korgs in het algemeen belaberd, en onderdelen voor een M1 zijn überhaupt al slecht te krijgen.

Ik heb alles op voorraad (knoppen, Joysticks, Displays, Weet ik veel wat allemaal) hoewel de bodem zichtbaar begint te worden.
Oh ja,...alles is nieuw (New Old Stock).

Laatst gewijzigd:
even een "simpele"melding uit mijn beperkte ervaringen met mijn 01/W, wie weet heb je daar mischien wat aan;
een klein scheurtje aan een uitgang kan ook een geruis veroorzaken, die zou b.v. dicht gesoldeert kunnen worden. betekent dus dat je even een kijkje zou kunnen nemen naar de printplaaten waar de uitgangetje aan zitten, tenzij het toch om een ander soort geruis gaat.

Laatst gewijzigd:
Zo te horen is dit niet een condensator of slechte soldering, maar zit het probleem in een van de sound rom IC's.
Ergens ter reparatie aanbieden lijkt me het verstandigst.