Ervaringen Sylenth VST

Hazelizer

Nieuwkomer
Wie heeft er ervaring met deze erg hoog de lucht in geprezen softsynth.
BEn op de website geweest en heb demo's ervan geluisterd en moet zeggen dat hij echt zeer mooi klinkt.

Hebben enkelen van jullie al ervaring ermee ?

zeer zeer goed. beste vst synth die ik heb en die ik uberhaupt ooit heb gehoord. laat zich daarbij nog heel makkelijk bedienen.

regelrechte aanrader.

sinds ik hem heb gebruik ik bijna geen andere softsynts meer en dat is nu al maanden zo! 8)

Hele goede softsynth.
Vette sounds en easy om te programmeren.
En betrouwbaar ik heb nog geen bugs kunnen ontdekken.
8)

De beste soft synth die ik OOIT heb aangeschaft! In praktisch iedere productie van me zit ie wel.

Super easy te programmeren, er zitten goede bread-n-butter presetjes bij, klinkt als een klok, super laag CPU gebruik én super-de-luxe service. Daar kunnen grote jongens als NI een voorbeeld aannemen.

:luv: @ 1st sight

Naar aanleiding van deze thread heb ik m net ook gekocht... en ik moet zeggen lekkere softie zeg!
Mijn eerste bevingingen: makkelijk in gebruik, overzichtelijk en allerbelangrijkst, hij klinkt erg goed!

:okdan:

Ik vind m niet zo eigenlijk hehe. Maar de support is goed heb ik vernomen :okdan:

Origineel geplaatst door mc_kwok
Ik vind m niet zo eigenlijk hehe. Maar de support is goed heb ik vernomen :okdan:

ik wil hier absoluut geen welles nietes ofzo opstarten want smaken verschillen nou eenmaal, maar ik ben oprecht benieuwd naar wat je er minder aan vindt. kun je dat toelichten? dit is namelijk de eerste reactie die ik uberhaupt ergens zie die niet laaiend enthousiast is.

voor mij is het nog steeds de softsynth waar ik de hele tijd naar grijp. alles wat ik in mijn hoofd wil lukt ermee en het klinkt ongelofelijk krachtig en analoog. ik zou het geweldig vinden als hier een dedicated hardware controller voor zou komen, dan zou ik moeite hebben mijn andromeda (uberhaupt mijn laatst overgebleven hardware bak) niet te verkopen. de andere softsynths die ik heb klinken in vergelijking met Sylenth1 maar "plastic". De plugs van Fabfilter klinken ook heel goed maar die klinken dunner dan Sylenth1.

en bijvoorbeeld zo'n korg polysix uit de legacy pakket, die kan ik gewoon de-installeren, zal ik nooit meer nodig hebben.
ik haal uit sylenth1 echt geluiden die ik vroeger uit mijn juno60 toverde en ik kan het verschil echt niet horen in een mix en los eigenlijk ook niet. het heeft gewoon analoge warmte.

en de support is inderdaad perfect. lennard kun je gewoon mailen en binnen no-time antwoord. het Sylenth1 forum op kvr vst is ook echt handig en daar zit lennard ook bovenop. echt toppie hoor.

Origineel geplaatst door synthmann
ik wil hier absoluut geen welles nietes ofzo opstarten want smaken verschillen nou eenmaal, maar ik ben oprecht benieuwd naar wat je er minder aan vindt. kun je dat toelichten? dit is namelijk de eerste reactie die ik uberhaupt ergens zie die niet laaiend enthousiast is.

voor mij is het nog steeds de softsynth waar ik de hele tijd naar grijp. alles wat ik in mijn hoofd wil lukt ermee en het klinkt ongelofelijk krachtig en analoog. ik zou het geweldig vinden als hier een dedicated hardware controller voor zou komen, dan zou ik moeite hebben mijn andromeda (uberhaupt mijn laatst overgebleven hardware bak) niet te verkopen. de andere softsynths die ik heb klinken in vergelijking met Sylenth1 maar "plastic". De plugs van Fabfilter klinken ook heel goed maar die klinken dunner dan Sylenth1.

en bijvoorbeeld zo'n korg polysix uit de legacy pakket, die kan ik gewoon de-installeren, zal ik nooit meer nodig hebben.
ik haal uit sylenth1 echt geluiden die ik vroeger uit mijn juno60 toverde en ik kan het verschil echt niet horen in een mix en los eigenlijk ook niet. het heeft gewoon analoge warmte.

en de support is inderdaad perfect. lennard kun je gewoon mailen en binnen no-time antwoord. het Sylenth1 forum op kvr vst is ook echt handig en daar zit lennard ook bovenop. echt toppie hoor.

Wow Synthmann,

Ben onder de indruk van je relaas. Zeker omdat je een vergelijk maakt met de geweldige Andromeda. Ik ken de Sylenth nog niet dus ik ga morgen (ben op mijn werk) de demoversie downloaden.

Origineel geplaatst door synthmann

Wat ik er minder aan vind is dat het allemaal behoorlijk steriel klinkt. 'Analoge warmte' hoeft van mij niet per se in een VST, maar dat hoor ik er echt niet in terug. Het stapelen van al die voices is leuk, maar levert mijns inziens niet iets bijzonders op waar ik laaiend enthousiast van wordt. Dit Kan natuurlijk aan mijn capaciteiten liggen om er iets leuks mee te doen, voor 't gemak baseer ik mijn mening hier voorlopig wel op ;)

Als ik echt iets bijzonders zou willen dan zou ik denk ik naar Massive of Absynth grijpen o.i.d. :)

als ik zo naar de geluidsvoorbeelden op de site luister kan ik er ook echt geen spatje analoge warmte in ontdekken, maar misschien ligt dat aan de voorbeelden. ik heb er zo'n stuk of acht geluisterd en het ontnam me de moed om ook zelfs maar de demo te installeren.

klinkt lekker ..maar ik prefereer toch nog altijd de fabfilter twin plugin ...imho de best plugin op de markt

Origineel geplaatst door the tall lad
klinkt lekker ..maar ik prefereer toch nog altijd de fabfilter twin plugin ...imho de best plugin op de markt

Is die alleen voor Mac?

Origineel geplaatst door mavn
Of ben ik nou weer zo'n zeikerd...

Och... :D

Back