Ervaringen Sylenth VST

Nee, ik ben de zeikerd hier. :engel:

[brabbelt] vstation...... kuch klinkt net zo brrrr

totaal geen bottom end, geen organisch gevoel of iets wat er op lijkt , wat ik hoorde van een demo....

Puur mijn mening hoeft niet de uwe te zijn.....

Hoe verhoudt hij zich t.o.v. Massive?

Massive klinkt beter (dikker en minder statisch) en is veel dieper te editten...de Sylenth is echter lekker om snel resultaat mee te halen,vooral handig om te layeren...

ik wil hier absoluut geen welles nietes ofzo opstarten want smaken verschillen nou eenmaal, maar ik ben oprecht benieuwd naar wat je er minder aan vindt. kun je dat toelichten? dit is namelijk de eerste reactie die ik uberhaupt ergens zie die niet laaiend enthousiast is.

voor mij is het nog steeds de softsynth waar ik de hele tijd naar grijp. alles wat ik in mijn hoofd wil lukt ermee en het klinkt ongelofelijk krachtig en analoog. ik zou het geweldig vinden als hier een dedicated hardware controller voor zou komen, dan zou ik moeite hebben mijn andromeda (uberhaupt mijn laatst overgebleven hardware bak) niet te verkopen. de andere softsynths die ik heb klinken in vergelijking met Sylenth1 maar "plastic". De plugs van Fabfilter klinken ook heel goed maar die klinken dunner dan Sylenth1.

en bijvoorbeeld zo'n korg polysix uit de legacy pakket, die kan ik gewoon de-installeren, zal ik nooit meer nodig hebben.
ik haal uit sylenth1 echt geluiden die ik vroeger uit mijn juno60 toverde en ik kan het verschil echt niet horen in een mix en los eigenlijk ook niet. het heeft gewoon analoge warmte.

en de support is inderdaad perfect. lennard kun je gewoon mailen en binnen no-time antwoord. het Sylenth1 forum op kvr vst is ook echt handig en daar zit lennard ook bovenop. echt toppie hoor.

Ik lees dit nu pas,sorry...maar de Sylenth doet 1 ding niet en dat is analoog klinken...voor de rest een leuke softsynth,voor mij perfect om met andere sounds te layeren,ideaal voor bread & butter sounds...maar deze review is erg overdreven naar mijn mening...

Massive klinkt beter (dikker en minder statisch) en is veel dieper te editten...de Sylenth is echter lekker om snel resultaat mee te halen,vooral handig om te layeren...

+1

Toch grijp ik sneller naar de sylenth. Puur omdat ik Massive te gecompliceerd vind om helemaal zelf patches te programmeren, en dus sneller (en minder creatief) naar presets grijp bij die plugin.

Sylenth is als een Vanguard Junior.
een 13 in een dozijn synth. Zeker niet slecht, maar ook ZEKER NIET zaligmakend. maar kan begrijpen dat de gastjes die van REASON afkomen en in FLStudio nog geen andere synths geprobeerd hebben hier helemaal warm voor lopen..... maar om het now the hypen als een analoge bak ITB nou nee.......

Sylenth1 is een vette synth die heerlijk simpel te bedienen is maar die dieper gaat dan je denkt. cpu gebruik is superlaag en de service van lennart is top.

Sylenth1 is een vette synth die heerlijk simpel te bedienen is maar die dieper gaat dan je denkt. cpu gebruik is superlaag en de service van lennart is top.

Daar twijfelt ook niemand aan, maar enige nuance is wel op z'n plaats ;)
nogmaals, kom je van reason of een kale FL studio dan is het impressive.

Maar het is bijv nog geen Pro53 of Virus.

voor de fun, ff een layered heavy dance nummer van de 90's nagemaakt met alle arrangemeten in sylenth :)

http://www.youtube.com/watch?v=i6kyH04tYc0&fmt=18

Ik vind 'm een droom om mee te werken, je kan er echt brede pads mee maken en de chorus en het stereo signaal is zo luchtig dat de synth zelf practisch gaat zweven. Ben echt blij dat ik dit nu gekocht heb.

En dat zonder keyboard! Impressive..

Back