Hardstyle Bassdealer & JVR - The message

Ik kon 'm gelijk binnenhalen ;).

Basdrum in de intro is een klein beetje dof, mag met EQ misschien nog een tikkie omhoog krijgen - maar da's met opzet gedaan hoor ik - later beukt 'ie er goed in. De oldschool rave-lead op 1.07 past goed, en het piano'tje doet ook denken aan die tijd.

4:22 - mhm, ik vond de eerdere bassdrum toch eigenlijk wat beter. Deze is een beetje z'n punch kwijt. Verder begint op 5:45 het hoofdthema weer wat lijkt alsof je 2 tracks hebt waarvan er 1 doormidden is geknipt en aan de uiteinden van de andere is neergezet, en het enige wat 't bij elkaar houdt is eigenlijk de "message" sample.

Als laatste zou ik de outro wat korter maken. Zo rond 7:30 vind ik 't zelf wel het goed geweest. Voor de rest niks op aan te merken :).

Origineel geplaatst door Yoozer

Basdrum in de intro is een klein beetje dof, mag met EQ misschien nog een tikkie omhoog krijgen - maar da's met opzet gedaan hoor ik - later beukt 'ie er goed in. De oldschool rave-lead op 1.07 past goed, en het piano'tje doet ook denken aan die tijd.

4:22 - mhm, ik vond de eerdere bassdrum toch eigenlijk wat beter. Deze is een beetje z'n punch kwijt. Verder begint op 5:45 het hoofdthema weer wat lijkt alsof je 2 tracks hebt waarvan er 1 doormidden is geknipt en aan de uiteinden van de andere is neergezet, en het enige wat 't bij elkaar houdt is eigenlijk de "message" sample.

Als laatste zou ik de outro wat korter maken. Zo rond 7:30 vind ik 't zelf wel het goed geweest. Voor de rest niks op aan te merken :).

nou ben ik helemaal benieuwd :)

edit... en nu moet ik er zeker ook wat van zeggen ..... ik zou dat middenstuk met die synth deruit halen, maar dat is eigenlijk meer mijn smaak die speekt.

Origineel geplaatst door Yoozer

Hey man, thx voor je commentaar. Het enige wat ik een beetje raar vond is de opmerking:

'Verder begint op 5:45 het hoofdthema weer wat lijkt alsof je 2 tracks hebt waarvan er 1 doormidden is geknipt en aan de uiteinden van de andere is neergezet, en het enige wat 't bij elkaar houdt is eigenlijk de "message" sample.'

Dit snap ik niet helemaal. Ik heb wel vaker in hardstyle tracks gehoord dat er tijdens de qlimax een korte pauze valt, waarna de melodie enigzins gewijzigd doorgaat. Je zegt dat de message sample het enigste is wat het bij elkaar houdt, maar die piano zit er toch ook weer in, met de melodie?:confused: En daarna gaat de track gewoon weer door met dezelfde melodie, alleen enigzins gewijzigd...snap deze opmerking niet helmaal, voor mij klinkt het toch echt als een nummer

Maar bedankt voor de rest van het commentaar:okdan:

nice plaat. Nog wel even goed masteren met de eq's

Erg gaaf nummer!

Alleen samenhang ontbreekt een klein beetje , vooral bij de overgang bij 5.40. Dan ga je terug naar de sound van de intro, maar ontstaat teveel een idee van een plaat die doormidden is genkipt en een andere plaat tussen is gezet inderdaad.

Verder ook iets teveel breaks/seconden zonder beat. Ik denk dat als je alles nog eens goed inbind, inkort en afmixed je wel een supertrack in handen hebt!

hmmm ja, kijk, je zegt datie bij 5:40 anders wordt...maar in dat screetch geluid zit juist de vocal verwerkt met message erin....dat maakt de track, vind ik, juist wel samenhangend...maar goed, daar mag ieder zijn eigen idee over hebben. En verder die break...ja wel meer mensen hebben gezegd dat het te lang is, maar andere vinden zo'n lange break met die opbouw juist wel weer heel mooi. Dus dat is ook een kwestie van smaak denk ik. Misschein dat er nog wel een iets kortere versie komt....maar bedankt voor je commentaar in ieder geval :halleluja

Leuk nummer. Op zich goed gedaan, maar ik zou toch wat met het commentaar gaan doen wat al gegeven is hiervoor. Af en toe valt de track wat dood en daarna is het weer knallen. Ook zou ik hem iets inkorten en wat meer laten leven.

Verder vindt ik hem melodisch wel sterk. Het pianotje vindt ik niet super, maar dat is misschien niet meer dan mijn eigen voorkeur.

Okay, we gaan kijken wat we hiermee allemaal kunnen....

Misschien dat we inderdaad een ingekorte versie moeten maken....we hebben qua geluidskwaliteit ook het een en ander te horen gekregen en nog wat aan de track gesleuteld....dit is dan het nieuwe resultaat

http://www.speedyshare.com/918375547.html

commentaar welkom

Origineel geplaatst door bassdealer
snap deze opmerking niet helmaal, voor mij klinkt het toch echt als een nummer

Nou, je hebt 't rauwe deel en het melodische deel, en het kwam op mij over dat je 't rauwe deel in 2 stukjes hebt gehakt en het eerste vooraan hebt gezet en 't tweede achteraan :). That's all ;). Magoed, ik ben geen hardstyle expert ;).

keb em net nog maar eens hard door de speakers heen gejaagd en vind het toch wel echt een sterke track! Die synth in het midden met die meelopende kickbass is ook wat helemaal in is nu, dus ik zou die plaat best op devcon, decibel of mysteryland ertussen vinden passen hoor! 8)

zeker niet slecht in zijn genre..

hoe heb je de beats/ondertonen gemaakt?

en hoe heb je de beats op break momenten tijdelijk versneld?

eh, ff kijken...de beats zijn een ingekorte hardcore kick met een aantal filters en eq's eroverheen. En daar bij zit gewoon een bassline die op en neer ghaat met de synth. Om de kicks te versbellen zet je de noten gewoon op 1/64 en tekken je ze gewoon kort op elkaar...

Back