Op zoek naar alternatief voor Battery 3 (+ slechte ervaringen)

Lunchtime

Stamgast
Nog iemand slechte ervaringen met Battery 3? Hier crasht het om de vijf voet. Ik heb de originele versie gekocht en gebruik die als plug-in in Sonar.

Heb al een paar posts op hun forum gezet, komt nooit een reply op.

Dus ik kijk vanaf nu uit naar alternatieven. Als iemand mij iets soortgelijks (en stabiel) kan aanraden.. graag.

Wel jammer want hun bijgeleverde samples waren wel top. :(

Re: Op zoek naar alternatief voor Battery 3 (+ slechte ervaringen)

Origineel geplaatst door Lunchtime
Nog iemand slechte ervaringen met Battery 3? Hier crasht het om de vijf voet. Ik heb de originele versie gekocht en gebruik die als plug-in in Sonar.

Heb al een paar posts op hun forum gezet, komt nooit een reply op.

Dus ik kijk vanaf nu uit naar alternatieven. Als iemand mij iets soortgelijks (en stabiel) kan aanraden.. graag.

Wel jammer want hun bijgeleverde samples waren wel top. :(

megastabiel hier. Heb je de update wel gedownload bij native instruments?

Bij mij ook rocksolid, net als alle andere plugins overigens.

Heb je al contact gezocht met Cakewalk om eens navraag te doen of er meer problemen zin met Battery 3 i.c.m. sonar?

Draait super hier. Ik denk echt dat je even moet updaten. Als er bij mij iets stabiel is dan is het Battery 3 wel.

Succes. :)

Ik snap het niet. Mijn pc is clean, alles pas opnieuw geïnstalleerd. Het enige wat ik doe is de DXI plug-in invoegen in Sonar en na 20 minuten crasht de boel...

Anyway nu probeer ik het even met de vst plug-in en die lijkt toch iets stabieler te zijn (nog maar 1 keer gecrasht ). :stupid

Of ander alternatief. Guru? ook van FXpansion, wel ietsje duurder.

heb je al de update gedraaid?

daar staat een bugfix in mbt crashen

Laatste updates (volgens de NI service center) zijn geïnstalleerd. Versie is 3.0.2 dacht ik.

PC specs : Intel dualcore 2.4 gig, 2 gig RAM, 150 gig HD (die nu zo goed als leeg is), M-audio audiophile 192. (Nieuwe PC).

Software = Sonar 6 studio edition en Battery 3 (beiden legaal).

Ik draai alles op sample rate 96 khz en 24 bit.

Vind het wel jammer want je geeft er toch je geld aan. Zou misschien windows Vista iets kunnen helpen? Heb nu WinXP pro...

Nogmaals: Heb je al contact gezocht met NI of Cakewalk m.b.t. mogelijke crashes?

Dit is natuurlijk exact de reden waarom je voor software betaald. Het recht op technical support!

ik heb ook gezeik met battery in protools
jammer dat er geen tdm is want die gaan altijd super
deze op rtas draaien in protools geeft gezeik.. en lees daar wel meer klachten over
als t nou helemaal perfect zou draaien is battery heel handig lijkt me
ik vind t nu vrij kut werken moet ik zeggen

laatste update heb ik
protools HD2
mac OS 10.4.8
een dikke G5 met 14 turbo's

en nog werkt t niet ok. ook al slaat mn cpu met de dikste kits amper uit
ik heb vooral rare latency problemen ( af en toe 3 seconden later nog eens afspelen die handel)
als ik t batteryscherm dicht heb loopt t vrij soepel met af en toe eens een hikje
maar als ik ondertussen instellingen aan het veranderen ben dan raakt ie in de war en moet ik m vaak opnieuw als insert selecteren voordat ie t weer wil doen. heb alles al geprobeerd qua mem instellingen in battery enzo, gewoon naatje is t

Origineel geplaatst door Acidfever
Nogmaals: Heb je al contact gezocht met NI of Cakewalk m.b.t. mogelijke crashes?

Dit is natuurlijk exact de reden waarom je voor software betaald. Het recht op technical support!

Heb contact gezocht met NI dmv. hun forum en hun support form op de website. Tot zover geen succes. Het probleem is dat de crashes zich op zo'n willekeurige tijdstippen voordoen dat het moeilijk is om het probleem te beschrijven.

Met Cakewalk heb ik nog geen contact opgenomen, heb nooit problemen gehad met Sonar en met andere plug-ins. Ik overweeg wel eens met ze te polsen maar ik vrees dat ze me snel zullen doorverwijzen naar NI. We zullen zien.

Het grootste probleem is dat ik Battery echt wel te gek vind en dat ik liever niet zou veranderen naar een ander pakket. Als de software echter instabiel is op mijn system kan ik echter alleen maar hopen dat anderen hetzelfde probleem hebben en dat er snel een nieuwe patch uitkomt. Maar maak maar eens een patch voor een programma dat willekeurig vastloopt. :okdan:

Back