Cubase 4 i.c.m. BCF2000 probleem

koekebakker

Olie op het vuur
Ik heb al even SF afgespeurd en kwam veel problemen tegen met de Behringer BCF2000 in combi met Cubase (3.x)
Nu heb ik er zelf één aangeschaft (de prijs / specs cmbinatie sprak me wel aan) maar ik krijg ém maar niet aan de praat
in Cubase Studio 4. In het midi Device lijstje staat ie wel (alleen is de BCF2000 [1] out Inactief)

Ik heb wel een beetje resultaat geboekt met de learn functie, maar dan kan ik alleen de hardware sliders besturen vanuit
cubase door met de muis de software volume sliders te slepen (das niet de bedoelling natuurlijk)

Heeft iemand een idee waar ik uberhaupt moet beginnen? RTFM is al gebeurd, daarin stond dat ik de learn functie
moest gebruiken.

Ik gebruik m'n BCF2000 in Mackie Control mode. Dat houdt in dat je de BCF op moet starten als hierin uitgelegd:

http://www.behringerdownload.de/BCF2000/BCF2000_Emulation_modes.pdf

In Cubase selecteer je in Device Setup dan een Mackie Control als Remote Device met de BCF2000 als MIDI In- en Output.

De BCF View simuleert de display van de Mackie Control. Die start je op voordat je Cubase opstart. Wel eerst even erop rechtsklikken en de BCF2000 selecteren.

En je moet zowieso opletten dat je bij de midi i/o de goede poorten selecteerd, dus niet de fysieke midi i/o van de BCF. Misschien is dat je probleem wel.

ik ben ook erg tevreden over mijn 3 bcf2000's .....ik heb ze gewoon allemaal via usb aangesloten en via de mackymode werkt het perfect. ik heb 24 motorised faders voor me neus en dat werkt alsof je voor een grote mengtafel zit en dat alles voor maar 550 eurie...:)

Wow! het werkt. Wat een leuk ding is het ook (en dat voor een Behringer :D )
In normale modus werkt ie ook prachtig met Audiorealism bassline 2 (learn via de vsti)

Wat ik wel raar vind is dat het zo super omslachtig moet en dat cubase zelf niet via de learn optie van de BCF2000
kan werken. Tenslotte wordt er gewoon een midi signaaltje gestuurd over en weer.

werkt het met dri etegelijk ook goed (in Logic Pro??) en met plugins??

Origineel geplaatst door michielhemmer
ik ben ook erg tevreden over mijn 3 bcf2000's .....ik heb ze gewoon allemaal via usb aangesloten en via de mackymode werkt het perfect. ik heb 24 motorised faders voor me neus en dat werkt alsof je voor een grote mengtafel zit en dat alles voor maar 550 eurie...:)

ar

Back