"Smerige" geluiden?

Dialogue

Stamgast
weet iemand welke synths er voor de smerige geluiden gebruikt worden in bijvoorbeeld de laatste tracks van Tiesto? Bijvoorbeeld in Elements of life zit er in het begin een zwaar elektronisch orgel ofzo en bij het thema is er zo'n weliswaar helder maar toch ook wel rauw geluid. Ik wil graag weten waar dit soort geluiden te vinden zijn. Heb aardig wat spul staan maar dit soort sounds lijken onmogelijk te maken!

denk met osc sync en een heleboel (lexion) reverb....

smerige, rauwe geluiden

smerige, rauwe geluiden

Ik heb die track van Tiesto niet geluisterd, maar bij rauwe, smerige geluiden moet ik gelijk denken aan de Waldorf Microwave 1.
Misschien als je samples in de draad plaatst van de stukjes waar het om gaat, kunnen meer mensen je helpen.

Heb een Virus b, RM1X, An1x, V-synth XT, Novation Bass-station staan en softwarematig een Albino 2, Dicovery V2, Korg Legacy, Vanguard, V-station, Waldorf Attack, Moog modular, Juno X2 en Virsyntera. Hier ook ff het stukje waar ik het over had. Misschien mis ik ook wel de nodige effectenbakken hoor, ik heb er wel 1 (Phonic DFX256) maar ik krijg 't ding met geen mogelijkheid aangesloten op m'n mengtafel (MX 8000) :confused: Dus als iemand nog suggesties heeft hoe dat moet? Aux sends & Aux returns lijkt me, maar om een of andere reden wil het gewoon niet lukken.

Origineel geplaatst door Dialogue
Heb een Virus b, RM1X, An1x, V-synth XT, Novation Bass-station staan en softwarematig een Albino 2, Dicovery V2, Korg Legacy, Vanguard, V-station, Waldorf Attack, Moog modular, Juno X2 en Virsyntera. Hier ook ff het stukje waar ik het over had. Misschien mis ik ook wel de nodige effectenbakken hoor, ik heb er wel 1 (Phonic DFX256) maar ik krijg 't ding met geen mogelijkheid aangesloten op m'n mengtafel (MX 8000) :confused: Dus als iemand nog suggesties heeft hoe dat moet? Aux sends & Aux returns lijkt me, maar om een of andere reden wil het gewoon niet lukken.

Dude... Aux send --> Input FX, output FX --> Aux return.. Klaar! De auxen op het bewuste kanaal openzetten, aux returns opendraaien en that's it :okdan:

Kennis is machtig! :)

Doet es wat lezen. Proberen en leren wat je met je shit nog meer kunt dan je denkt. Het kan! Echt waar!

Een puls, unison Beetje distorten en idd lage bitrate, dan kom je een end.

Weet iemand trouwens of het een rip-off is van een klassiek nummer? Het accoorden schema komt me zo ontzettend bekend voor.

De track is volledig gemaakt door Geert Huinink, maar ik hoor wel wat invloeden. o.a. van Purcell

Heb een Virus b

Probeer eens het volgende; zet een neergaande zaagtandgolf op de LFO en laat deze wijzen naar de pulsbreedte (pw) van een oscillator, of naar de toonhoogte (pitch). Dat doet al een hoop goed om een smerig randje te geven.

Misschien mis ik ook wel de nodige effectenbakken hoor, ik heb er wel 1 (Phonic DFX256) maar ik krijg 't ding met geen mogelijkheid aangesloten op m'n mengtafel (MX 8000) :confused: Dus als iemand nog suggesties heeft hoe dat moet? Aux sends & Aux returns lijkt me, maar om een of andere reden wil het gewoon niet lukken.

Wat Fuse zegt! Lees es wat!
Manuals zitten er niet voor niets bij. En anders kun je ze veelal wel downloaden op de site van de producent.

Maar ik wil je wel wat tips geven hoor:
-aux 1&2 out van de MX naar de inputs van de DFX
-outputs van de DFX naar de aux returns van de MX
-op het gewenste kanaal van je mixer de aux send 1 en/of 2 opendraaien
-hoofd aux send 1&2 op de MX opendraaien
-aux return 1&2 op de MX opendraaien

-mix op de dfx moet op 100% (full-wet) staan

Laat je ons ook ff weten of het hiermee lukt?

synth

synth

hij gebruikt onderandere een andromeda a6 word ook geschreven op vintagesynthmuseum
ik denk misschien ook een virus
ik gebruik ook een andromeda
om hem eens bezig te horen moet je luisteren op

www.myspace.com/synthwall

smerige geluiden komen uit analoge synths met filters noise generators en ring modulators en distortions

groeten

Back