Overstappen van fruity naar...

Harmonik

Ingeburgerd
Zoals de titel zegt, ik werk nu in fruity, maar ben het ferm beu aan het worden. ik zoek een sequencer met uitgebreide fx mogelijkheden, en liefst eentje die ook geschikt is voor live dingen te brengen. gemakkelijk loopjes maken enz zoals in fruity zou ook wel leuk zijn.

ik maak vooral melodische minimal als dat terzake zou doen.

Ik was lang van plan in cubase te beginnen, maar hoor nu van veel kanten dat ableton live ook wel zwaar de moeite is. Nu vraag ik me dus af wat in mijn situatie het beste zou zijn. Ik ben ook van plan een of meerdere hardware synths in huis te nemen binnekort, dus daarvoor moet er zeker ondersteuning zijn.

Groeten

Ableton Live lijkt me een goede keuze. Zeker voor loop gebaseerde zaken. Ook aansturing van hardware synths is geen probleem met Live. Doe dit zelf ook sinds nog niet zo lang en voorlopig naar volle tevredenheid.

Origineel geplaatst door Traxopia
Ook aansturing van hardware synths is geen probleem met Live.

volgens mij is dit nu juist wat sumier... volgens mij kan je niet eens meerdere synths tegelijk aanspreken (op meerdere kanalen recorden) maar voor loop gebaseerde muziek zal het wel en goed programma zijn.....

Origineel geplaatst door Unic
Wat noem jij eigenlijk uitgebreide FX mogelijkheden vergeleken FL?
euhm, beetje zoals in fruity eigenlijk. een mixer dus waarop je meerdere (vst)fx'en kunt zetten
zitten er in ableton standaard goede fx'en?

aansturen van meerdere hardware synths is voorlopig niet echt nodig, ik wil wel met meerdere (voorlopig een keyboard en een BCF2000) midi controllers mn programma kunnen aansturen

het midi gebeuren in ableton vindt ik zo ongelooflijk kut ..met name dan de piano roll...
Fl studio daarentegen mist dan wel weer de belangrijke midi functies zoals sysex data ...etc ...ook het toewijzen van midi cc's is wat omslachtig maar niet onmogelijk ... maar wel een heel intuitieve pianoroll
Renoise al eens uitgeprobeerd? ...werkt heel intuitief ( als je van trackers houd )...ook geen sysex ....en de midi controller automation voor externe hardware is ook niet altijd even smooth ...( afhankelijk van de sequencer speed ....)

Origineel geplaatst door isnieZot
mag ik vragen wat je precies beu bent aan FL?
wel, beu is mss niet het juiste woord. Ik wil na 2 jaar fruityloopen gewoon eens kijken wat andere programmas te bieden hebben.

Over sonar, dat ken ik niet eens? heeft die bepaalde voordelen die ik zeker moet weten?

btw heb al wat zitten prullen in die demo van ableton en dat bevalt me zeer! enkel rap percussi loops maken is moeilijker als in fruity, waar je gewoon in de step sequencer kon klikken, nu moet ik elke keer die piano roll openen

Origineel geplaatst door Harmonik
zitten er in ableton standaard goede fx'en?
Reverb vind ik niet zo helemaal je van het en de tube doet niet veel, maar over de rest ben ik erg te spreken. Als ik distortion wil pak ik de Simulanalog plugins wel, en voor reverb is er ook voor weinig geld vervanging te vinden.

Bij FL Studio vond ik dat een hoop van de dingen gepriegel waren; de interface van ableton is minder donker en cleaner. Browsen in de .wavs aan de linkerkant is in ieder geval al bekend van FL.

Origineel geplaatst door the tall lad
het midi gebeuren in ableton vindt ik zo ongelooflijk kut ..met name dan de piano roll...
Fl studio daarentegen mist dan wel weer de belangrijke midi functies zoals sysex data ...etc ...ook het toewijzen van midi cc's is wat omslachtig maar niet onmogelijk ...
je moet gewoon ff een half uurtje gaan zitten en je bouwt je eigen pracht editor voor MidiCC

maarja sysex blijft een probleem inderdaad, moet je maar goede synths kopen ;)

Origineel geplaatst door machine
Overstappen van fruity naar...

klik
logic, dat is toch voor de mac? ik weet het niet zeker maar volgens mij werkt mijnheer met de pc

Origineel geplaatst door Ramoonus
logic, dat is toch voor de mac? ik weet het niet zeker maar volgens mij werkt mijnheer met de pc

dan weet meneer wat hem te doen staat ;)

Origineel geplaatst door gerrie79
volgens mij is dit nu juist wat sumier... volgens mij kan je niet eens meerdere synths tegelijk aanspreken (op meerdere kanalen recorden) maar voor loop gebaseerde muziek zal het wel en goed programma zijn.....
bullshit. weer zo'n typisch antwoord van iemand die het programma duidelijk niet kent en foute info de wereld in stuurt. (nix persoonlijks hoor, maar dit soort dingen ergert me op forums enzo)

je kan met live zoveel hardware synths als je audio en midi I/O's hebt tegelijk sequencen en opnemen. de midi mogelijkheden zijn idd lang niet zo uitgebreid als pakweg cubase maar dat werkt voor mij juist bevrijdend. de 3-zillioen opties en features van cubase heb ik nix aan.

Origineel geplaatst door machine
dan weet meneer wat hem te doen staat ;)

Ik mis ergens de opmerking van de topicstarter dat hij van plan was nieuwe hardware te kopen.
2e off topic thread....wat voegt dit toe?

Origineel geplaatst door Harmonik

aansturen van meerdere hardware synths is voorlopig niet echt nodig, ik wil wel met meerdere (voorlopig een keyboard en een BCF2000) midi controllers mn programma kunnen aansturen
erg makkelijk in live: 'midi learn' klikken, knop of button die je wil besturen aanklikken, knop op je controller draaien en klaar!

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik mis ergens de opmerking van de topicstarter dat hij van plan was nieuwe hardware te kopen.

plannen kunnen veranderen ;)

Back