hardcore geluiden

Ja even over UCP: ik heb een stuk of 20 tracks gedownload en vind ze wel aardig... de kwaliteit is vaak niet op z'n best (komt zeker door die ouwe trackers..), aan het stereobeeld wordt haast niet gedacht en soms is het gewoon mijn smaak niet.
Die track van jou, ratzavlats, daarentegen, is wél goed...
die 'MC-B - number 1' track vind ik ook oke, maar die is dan weer mono.

En even over dat geluidje..
"hij pakt een gesampelde agressieve sweep".. waar haalt ie zo'n sweep vandaan? zal wel gedownload of sample cd zijn ofzo?

En hoe had jij die base/kick gemaakt in jouw track, ratzavlats? Gewoon een 909kick oid 10x door distort plugins halen?

Traizor, download anders die tracks van Sidefex eens, die zijn wel goed qua geluidskwaliteit. En UCP#179, skillz 'n styles.. die vind ik persoonlijk erg lekker klinken. :)

veel oude tracks zijn minder van kwaliteit en dat komt door de trackers idd....de kick haal ik inderdaad door veel apparaten heen,,vooral bij hardcore...distortion en eq's vooral......en sidephex is idd een kwaliteitsartiest... vinnik..hij maakt dopetroep..

Dat geluid is toch niet zo heel speciaal? Volgens mij kan het gewoon nagemaakt worden door van de ' what the' preset op de juno de attackt iets scherper te maken en de release vrij jnag te houden, nog een berg portamento erover en spelen maar. Ik kom tegenwoordig bijna ook geen dance georienteerde samplecd tegen waar de 'hoover' niet op staat

Ja het is inderdaad standaarder dan standaard, maar je kunt er wel leuke dingen mee doen.

Maar het is te veel gebruikt.

Mij lukt t wel om ge-detune-de saws een vet geluid te maken!
Maar dit is idd erg standaard!

Weten jullie ook wat mooie modulatie effecten zijn om om die duistere Promo en Catscan sound te krijgen

ik ken zelf wel de PW modulatie
of een pitch shift modulatie!

Maar ik gebruik voornamelijk een virus B, en daarbij heb ik wel 512 modulatie 'effecten' om het zomaar te noemen!
Iemand tips??

En ga nu aub niet zeggen! Probeer het zelf door te experimenteren, want ik wil puur ervaring/tips van andere producers horen!

:okdan:

Origineel geplaatst door TraiZor
Reaktor kan alles =]

Maar toch geen PulsWidthModulation op een zaagtand? Volgens mij heb je daar een pulsgolf voor nodig...
Nou had de Formant synthesizer zo'n dertig jaar geleden al een zaagtand die je kon verschuiven (SpaceSaw), wat een beetje op pulsbreedtemodulatie leek en op de nieuwe G2 zit een DualSawOscillator, die het idee geeft of er een Unison gebruikt wordt, maar eigenlijk is dat allemaal WaveShaping en geen pulsbreedtemodulatie op een zaagtand...

Maar stel dat Reaktor het inderdaad kan. Hoe klinkt het? Is het muzikaal een bruikbaar geluid?

Wout

Laatst gewijzigd:
Je hebt gelijk!
Het is geen echte PWM! Maar ik weet niet wat ie dan precies wel doet!
Maar het geeft in ieder geval een bruikbare variatie aan de saw!

Origineel geplaatst door mikeyd
Maar ik weet niet wat ie dan precies wel doet!

Wordt dat in de handleiding dan niet beschreven bij reaktor?
Of is 'handleiding' een vies woord?

Wout

Sorry, maar ik gebruik geen reaktor!
heb t over een hardware synth zoals de virus,JP of juno!

Iemand nog goed te gebruiken modulatie effecten voor gabber/ hardcore geluiden??

Is het niet zo dat dit toch een beetje het geheim van de kok is? Als iedereen hier maar neerknalt hoe hij zijn geluiden in een bepaalde synth maakt dan gaat een ander er met mijn uren experimenteren vandoor.

:erm: of zoek ik het weer eens wat te ver?

Veel hardcore geluiden tegenwoordig zijn min of meer te maken met behulp van LFO's : ofwel heel snelle LFO's gebruiken ofwel gebruiken als een soort van envelope....en natuurlijk oversturen......bij voorkeur niet met softsynths.....

Bij een zware kick kun je het beste hoog-gepitchte geluiden gebruiken,omdat het geluid en de kick anders elkaar in de weg gaan zitten.....

In de hardcore worden fx heeeeeel veel gebruikt,net als gelayerde geluiden.....

En de rest zoeken jullie zelf maar uit :D

hier een voorbeeldje van een hardcore-geluid ( uit mijn track 'Pain 'til i die' ) :

gemaakt met de Nova ; 3 maal supersaw,ontstemd van elkaar ; snelle lfo gebruikt op de pitch en tevens env2 op sync skew ( ook weer lichtjes ontstemd )....daarna overstuurd op de mixer,extreme eq zowel in de Nova als op de mixer als met doorlussen )....lichtjes reverb uit de m-one en delay uit de Nova....

Attachments

• paintakeout.wav
    499,5 KB · Bekeken: 127
Ok dione!!

Thanks!! erg goede tip!!!
Pain till I die is trouwens een van mn favo's

:halleluja

Ik schreeuw altijd in een headphone die is aangesloten op mn mic in. Hehe, dan krijg je ook dodelijke freqs. }:|

Ik heb niet echt verstand hoe de filters heten en hoe t werkt. Ik piel maar wat. Als het maar dik klinkt in mijn oren. 1 effect ken ik wel goed: distortion. En die misbruik ik op alle voor mij mogelijke manieren :D

Back