Mijn studio annex crib XII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Heinz Graaf
nice one :okdan:
wat voor scherm is dat? ik heb er al aan gedacht een HDTV te kopen om mee te mixen enzo.. Iemand ervaring hiermee?

Sharp LC-37XD1E. Een 37" scherm (92cm) met een resolutie van 1980x1080.
Alleen mijn pc kan die resolutie (als 2e monitor) niet aan,
krijg volgens mij een "virtuele" resolutie van 1280x1024 en vervolgens
wordt er automatisch gescrold als de muis buiten de kantlijn valt, is irritant.:(
Dus de volgende pc moet een sterke grafische kaart hebben.
Het beeld is perfect hoor.:)

Origineel geplaatst door MrM
Als je heel goed kijkt kun je zien dat er 'lassen' in de foto zitten, de software die hij gebruikt kan ik niet weten.
Weet wel welke versie hij gebruikt en anderer instellingen van de foto; een foto heeft EXIF instellingen en die vertellen een hoop meer dan je met het oog kan zien.
MrM doet ook iets met foto's, weet je wel.

ja die zie je inderdaad. vind de panorama's wel goed gelukt, tenminste ze zijn er sfeervol.
ik had de foto's niet opgeslagen anders had ik het wel gezien. vreemd trouwens dat die info bewaard wordt als je er een panorama van maakt?

Origineel geplaatst door Roel
ja die zie je inderdaad. vind de panorama's wel goed gelukt, tenminste ze zijn er sfeervol.
ik had de foto's niet opgeslagen anders had ik het wel gezien. vreemd trouwens dat die info bewaard wordt als je er een panorama van maakt?
foto forum =stukkie verderop - 8o)

digi mod hebbe gy niet een mooi stje sampler ...en up to date pix
?
ouwe troep :D
[was da voor seq circuits onderin de foto ,....]

Origineel geplaatst door bronswerk
Sharp LC-37XD1E. Een 37" scherm (92cm) met een resolutie van 1980x1080.
Alleen mijn pc kan die resolutie (als 2e monitor) niet aan,
krijg volgens mij een "virtuele" resolutie van 1280x1024 en vervolgens
wordt er automatisch gescrold als de muis buiten de kantlijn valt, is irritant.:(
Dus de volgende pc moet een sterke grafische kaart hebben.
Het beeld is perfect hoor.:)

wat voor videokaart heb je dan, je weet dat je als je dat soort hoge resoluties wil gebruiken je hem beter op dvi kan aansluiten, of had je dat al?

Mijn pa had ook zon probleem, had een twee monitor gehaalt maar bij resolutie van 14440 x 900 begon dat ding te flikkeren, en dus had hij hem maar op een lage resolutie gezet. ik heb vervolgens zijn monitor op dvi aangesloten ipv vga en het werkte perfect.

Origineel geplaatst door m.u.f.f
wat voor videokaart heb je dan, je weet dat je als je dat soort hoge resoluties wil gebruiken je hem beter op dvi kan aansluiten, of had je dat al?

Mijn pa had ook zon probleem, had een twee monitor gehaalt maar bij resolutie van 14440 x 900 begon dat ding te flikkeren, en dus had hij hem maar op een lage resolutie gezet. ik heb vervolgens zijn monitor op dvi aangesloten ipv vga en het werkte perfect.
Op zich zijn er heel weinig videokaarten die 14440 x 900 aankunnen }:| (als in: geen)

Origineel geplaatst door Meinte37
Op zich zijn er heel weinig videokaarten die 14440 x 900 aankunnen }:| (als in: geen)

Entech PowerStrip, sorry voor de offtopic.

Origineel geplaatst door Hanz
Entech PowerStrip, sorry voor de offtopic.
Nu nog die 10 videokaarten in je computer proppen...
(Voor de zekerheid: m.u.f.f. heeft het over 14440 x 900, ofwel ruim 14 duizend pixels in de breedte i.p.v. 1440.)

wat voor videokaart heb je dan, je weet dat je als je dat soort hoge resoluties
wil gebruiken je hem beter op dvi kan aansluiten, of had je dat al?

Mijn pa had ook zon probleem, had een twee monitor gehaalt maar bij resolutie
van 14440 x 900 begon dat ding te flikkeren, en dus had hij hem maar op een
lage resolutie gezet. ik heb vervolgens zijn monitor op dvi aangesloten ipv vga
en het werkte perfect.

Mijn huidige pc is alweer een aantal jaren oud (Aldi pc). De grafische kaart is niks bijzonders,
2x vga. Mijn volgende pc, weet niet wanneer, moet eigenlijk een joekel van een
grafische kaart hebben, met liefst 3 aansluitingen voor 2x een computer monitor
en 1x de lcd-tv en dat alles met hoge resoluties.

NB: beeldscherm nummer 3 op de foto is voor een andere pc waarop ik Sounddiver
en nog wat anders mee draai.

14440*900 is écht teveel hoor hanz ;)

(en 1440*900 kun je handmatig toevoegen in de driver van elke nvidia kaart.)

Origineel geplaatst door bronswerk
Mijn huidige pc is alweer een aantal jaren oud (Aldi pc). De grafische kaart is niks bijzonders,
2x vga. Mijn volgende pc, weet niet wanneer, moet eigenlijk een joekel van een
grafische kaart hebben, met liefst 3 aansluitingen voor 2x een computer monitor
en 1x de lcd-tv en dat alles met hoge resoluties.

NB: beeldscherm nummer 3 op de foto is voor een andere pc waarop ik Sounddiver
en nog wat anders mee draai.

zal ik je even uit die dure droom helpen.

ten eerste hoeft het geen joekel te zijn, een pci (express) kaartje van 50 euro is al voldoende.

Je kan voor 100 euro klaar zijn, 2 keer een pci kaartje met dvi uitgangen en je bent klaar.

Het gaat er om dat je gewoon moet zorgen dat je hem via dvi aansluit,die kan daar wat ebter mee overweg dan vga. Letw el vga zou het aan moeten kunnen, maar ik heb al te vaak gezien dat vga bij hoge resoluties gaat flikkeren etc.

en ik bedoelde natuurlijk 1440 x 900 :D

maar wat hans zegt klopt wel ,met powerstrip kan je alle resoluties zelf instellen die max gesupport worden door je vid kaart

zal ik je even uit die dure droom helpen.

hans = 1 video nerd ...:D :halleluja lolletje
maar wat hans zegt klopt wel ,met powerstrip kan je alle resoluties zelf instellen die max gesupport worden door je vid kaart

waarom kon ik dan wel meedre systemen / merken makkelijk aan sluiten op bv laptops ,..voor mn werk toen 4jaar geleden zelfs
[werkte by heuvelman veel beurs werk alle presentaties waren laptop op [doort ons neergehangen ] plasma tv pioneers / sharps enso] die draaide op juist lage resoluties 1200.x8/
niet veel iig wel; de refresh rate vaak omhoog schroeven op een laptop

vatik iets niet nu ?

t gaat geloof ik over meerdre beeld schermen ...
ikheb een oudere g force kaarde waarde denk nog geen 100 eu 2nd hand
speletjes speelik nooit
maar de drivers vor mn kaart kan ik wel makkelijk divers / meerde beeldschermen aan hangen [ook tv ]
niks mis met een oudere tv [crt] as beeldscherm
:geslaagd:

jaartje geleden
st2006.jpg

Laatst gewijzigd:
@ Meesha, leuke setup. Praktisch opgesteld ook. Maar het oogt wel een beetje steriel...

Origineel geplaatst door Kraan
@ Meesha, leuke setup. Praktisch opgesteld ook. Maar het oogt wel een beetje steriel...
Mwoah, die kabeltjes lopen toch nog wel lekker "a-steriel" achter de bureau's langs ;)

Maar mooie setup, inderdaad (ondanks veel Behringer, voordat iemand anders het zegt)!

Ach.. Steriel? Je zou het ook opgeruimd kunnen noemen. Het gebruik van het hout maakt het wel wat warmer, evenals de vloerbedekking. Op de foto's is het wellicht een beetje steriel...

Ja er zit wat Behringer rommel in het rack, echter die gebruik ik nauwelijks meer. (soms voor live gebruik, beetje compressen enzo) Verder een DDX3216, prima voor een midi studio'tje, en een BCR2000, ook erg fijn om Cubase mee te "besturen".

Verder heb ik sinds kort een oude MRC van Lexicon, hoort eigenlijk bij m'n LXP1 maar je kunt dat ding ook prima als midi remote gebruiken. Functioneert nu als afstandsbediening voor o.a. cubase transport, en Midi IN / output selector. Hoef ik niet steeds heen en weer te pendelen van m'n klavier naar de PC. Dat ding heeft 2 externe inputs waar ik twee simpele drukknoppen aan heb hangen. (net als aan de BCR overigens). Ook die zijn toegewezen aan Cubase functies.

Origineel geplaatst door meesha74
Ach.. Steriel? Je zou het ook opgeruimd kunnen noemen.

Dat is waar. En dat is het ook. Ik doelde dan ook meer op de indruk die het geeft. Zal wel voornamelijk door de maagdelijk witte muren komen zonder iets er op. En in vergelijking met mijn ruimte is veel steriel (zal binnenkort als ik klaar ben met 'verbouwen' weer eens wat foto's posten).

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back