hoeveel softsynths draai jij tegengelijk in je sequencer

10 tot 20 softsynths van Stylus tot Predator en van Kontakt 2 tot freeware stuff (C2D Eye4 systeem 8) :engel: en zo'n 16 hardware bakken, genoeg om lawaai temaken zou ik zeggen

Origineel geplaatst door plieuw
eh Funky Dee, ik zie dat je de xp64bit editie hebt, doet dat 64bit in die windows nog iets goeds(met betrekking tot audio)?

Ik zit al heel lang te twijvelen of ik die ga instaleren ipv win2000, k heb namelijk ook zo 64bit processor maar ik weet niet of het de vele moeite loont.(herinstalatie kost VEEL tijd, en upgraden naar 64bit windows kan niet)

dus is het echt handig....

ontopic ik denk dat er steeds slechter geprogrammeert wordt, omdat je compjoeter het toch wel trekt, vroeger werden er creative oplossingen bedacht nu lijkt het wel of ze het zo gemakkelijk mogelijk geprogrammeerd wordt op een paar uitzonderingen na (wusik engine is goed geprogrameert)

Op de een of andere manier zuigt Wusikstation v3 best wel veel cpu hier terwijl andere vsti's het wel gewoon doen. Gebruik jij een dual-core processor?

Origineel geplaatst door René
Ik ben blij dat je me begrijpt.

Dat je lekker laat maken door de reclame van de makers neemt nog niet weg of het produkt wat ze verkopen deugd of niet. En het blijkt dat hier zat mensen die gewoon veel uit hun computer kunnen halen en daar vast zeer tevreden over zijn.

Punt is wel dat veel softies qua looks gewoon beter scoren als ze er fancy uit zien dus steken velen daar tijd in.
Maar de kern van hoe zo'n ding werkt is niet veel anders dan menige VA en die zal altijd het meest cruciaal zijn voor het cpu gebruik omdat daar nou precies de synthese in zit. Dus de samples,oscilatoren, lfo's, adsr etc en dat allemaal op samplerate berekenen. En op dat vlak kan je zoveel keuzes maken en moet je gaan afwegen voor welke beste oplossing je gaat.
Dus op het oog kan een kleine verandering heel weinig lijken maar kan er in de fundamentele werking van de synthese een heleboel aangepast worden. Dus wat betreft zou ik het zeker nuanceren en niet alle softies over een kam scheren. Maar er zit genoeg kaf tussen het koren wat uiteindelijk toch in de vegetelheid raakt en de kwaliteits spullen blijven over.

Origineel geplaatst door fuse
Maar er zit genoeg kaf tussen het koren wat uiteindelijk toch in de vegetelheid raakt en de kwaliteits spullen blijven over.

Hihi, Ja, zoals Norton Anti Virus :r :D

Origineel geplaatst door mavn
De software makers lopen gewoon achter de processorfabrikanten aan. Hoe sneller de cpu's worden hoe zwaarder de vsti's. Ik heb een AMD x2 4600+ met 2 gig intern en sommige massive presets vreten in de hoogste kwaliteit meer dan 50% van mijn cpu....

Ik denk echter wel dat je met die nieuwe dual quadcore mac pro (of PC equivalent) wel zo ongelofelijk idioot veel plugins moet gaan draaien wil je die op zijn knieën krijgen. Maar de gemiddelde preset van "Massive 4" zal je er over 6 jaar waarschijnlijk niet eens op kunnen draaien. Laten we hopen dat de soundkwaliteit even hard meegroeid! Dan kunnen al die oude stofbakken bij het grof vuil :W

Wel, ik heb er zo eentje gekocht ( dual quadcore ). Ik heb hem nu 1,5 maand in gebruik en mijn ervaring op dit moment is dat het toch nog kan beginnen haperen wanneer er softsynths gebruikt worden die geprogrammeerd zijn op één enkele core. Zo ondervind ik het toch. Je ziet dan mooi in Logic ( 4 CPU-meters ) hoe laag goed geprogrammeerde softsynhts ( bv. ES2 ) blijven, terwijl er één meter uitschiet naar het plafond. Als je dus enkel softsynths gebruikt van Logic, zal je nooit een overbelasting kunnen krijgen. Bij andere fabrikanten is het oppassen geblazen. Als voorbeeld neem ik mijn aangekochte Motu Symphonic Instrument. Als ik de eigen "reverbs" van dit ding wil gebruiken, ben ik verplicht een buffersize van 1024 in te stellen voor een goede werking. Dit vind ik toch wel jammer voor zo'n plugin. Een buffersize van 1024 is natuurlijk idioot voor een 8-core ( 4 cores in gebruik ). Wanneer ik nu bijvoorbeeld heel veel spacedesigners op die Motu gebruik, krijg ik hem niet overbelast.

Het is dus zeer belangrijk een softsynth te testen vooraleer je hem aankoopt !!!

Werk sinds een maand met een MacPro Quad Xeon 3.0Ghz met 12Gb Ram.
Draai alle synths en fx met plugs, no hardware.
Tot op heden geen beperkingen gehad.

Back