hoeveel softsynths draai jij tegengelijk in je sequencer

Met een Intel 805 (dc, overgeclocked naar 2,9 GHz) draai ik rustig 10-12 synths naast elkaar (waaronder de Vanguard, Albino, Legacy, Wavestation, Drumazon etc. en weet ik veel hoeveel VST's erbij). Snap niet waarom het jou zoveel problemen geeft (of waarom bij mij niet).
Zit heus weleens tegen m'n max aan, maar dan zit de track ook wel heel erg vol.

Origineel geplaatst door mavn
De software makers lopen gewoon achter de processorfabrikanten aan. Hoe sneller de cpu's worden hoe zwaarder de vsti's. Ik heb een AMD x2 4600+ met 2 gig intern en sommige massive presets vreten in de hoogste kwaliteit meer dan 50% van mijn cpu....

Ik denk echter wel dat je met die nieuwe dual quadcore mac pro (of PC equivalent) wel zo ongelofelijk idioot veel plugins moet gaan draaien wil je die op zijn knieën krijgen. Maar de gemiddelde preset van "Massive 4" zal je er over 6 jaar waarschijnlijk niet eens op kunnen draaien. Laten we hopen dat de soundkwaliteit even hard meegroeid! Dan kunnen al die oude stofbakken bij het grof vuil :W

precies je wordt gewoon belazerd. Kleine modificatie in de software en het lijkt net of die al die CPU nodig heeft. Hoe lang blijft men er nog intrappen?

Op mijn simpele G5 2ghz met 1 gb geheugen ben ik bij 6 gestopt. Daar zaten dan wel Jupiter 8v, CS80v, Albino, FM7 en nog een andere bij, waar ik nu even de naam van kwijt ben.

Origineel geplaatst door René
precies je wordt gewoon belazerd. Kleine modificatie in de software en het lijkt net of die al die CPU nodig heeft. Hoe lang blijft men er nog intrappen?

Dan gebruik je de oudere versies toch als die je beter bevallen?

Je kan natuurlijk zelf ook een softsynth ontwikkelen die wel doet wat je wilt. En het is nogal makkelijk te beweren wat je zegt maar denk dat je hier iets te simplistisch tegenaan kijkt.

Het is niet echt een kwestie van belazeren maar van luiheid of werkdruk. Een stuk software kan zo veel
efficienter gemaakt worden maar men gebruikt lauter bestaande logge routines. Kijk maar naar Acrobat reader (80MB)
dat is een prachtig voorbeeld.

Maar waar praten wij over, je koopt Drumazon en Poscyon (meer heeft een mens niet nodig)
Sorry, ik kon het ff niet laten mijn nieuwe vandaag gekochte VSTi's te showen :)
Dus bij deze een kleine demo. (introotje)

de pad komt uit de virus Ti. de rest is gewoon 1xDrumazon en 1xPoscyon (i.c.m. FL Studio 7)
Deze VSTi's schopten mijn Athlon XP 3200+ met 1.5GB niet boven de 5% cpu load.

Randy Wintjes - Room 303

Laatst gewijzigd:
ik draai op mn ouwe athlon xp 1800 nog steeds voldoende plugins om muziek te maken ..de nieuwere versies va bestaande plugs zijn niet perse noodzakelijk ....
mn pentium m 750 ..tevreden over ....(als die het doet zoals het hoort )
.......................heel relatief ..antwoorden is moeilijk ...;tis maar hoe effiecient je met je apparatuur ( softsynths inbegrepen ) omspringt

Origineel geplaatst door koekebakker
Het is niet echt een kwestie van belazeren maar van luiheid of werkdruk. Een stuk software kan zo veel
efficienter gemaakt worden maar men gebruikt lauter bestaande logge routines. Kijk maar naar Acrobat reader (80MB) dat is een prachtig voorbeeld.

Maar waar praten wij over, je koopt Drumazon en Poscyon (meer heeft een mens niet nodig)

Het is een voorbeeld dat je geen appels en peren kan vergelijken.
Een sample player heeft niet zoveel nodig. Als je VA synthese gaat programmeren dan komt er wel wat meer bij kijken. En aangezien er hier wel wat VA programmeurs rond hangen kunnen die het vast beter uit leggen. Dus de ene softie is de andere niet en dan werkt generaliseren niet zo goed.
Komt ook nog eens bij dat er zat freeware softies zijn die soms superefficient zijn en soms ook helemaal niet. Zelfs bij commerciele software is dat zo.

Bijvoorbeeld het open klappen van de minimoog van Arturia hebben ze met directx gemaakt en da's puur voor de looks. En dat is gewoon overbodig. Of dat de patchdraden gaan bungelen als je met de modular moog aan't patchen bent.
Ik zou dat niet lui noemen maar eerder overbodige functionaliteit

Mja...... Ik scheer ook niet alle software over één kam.
Feit is wel dat er veel geld mee gemoeid gaat in de commerciele business. Freeware is een heel ander verhaal, want
daarin heb je prutsers en vakmannen die niet volgens een winstgevende bedrijfsfilosofie werken.
Dus als men geld tijd kan besparen door het wiel niet opnieuw uit te hoeven vinden zal men dat zeker doen.
Lees: klare stukken software gebruiken.
Trouwens de ene sample VSTi is de andere niet. Battery 3 is ook een sample based VSTi, maar kan nog een beetje
meer dan alleen samples afspelen.

was alles maar in asssembly gemaakt... maar zo werkt het anno 2007 niet meer.

Laatst gewijzigd:
Ik ben nu bezig met een track waarvoor ik enkel de Vanguard en Battery gebruik. Ik zit nu aan 8x Vanguard en 2x Battery2 en de CPU zit op 60%

AMD 64 3000+ @ 2.2GHz (overgeclockt, is ongeveer 3600+) en 2500 MB geheugen @240 MHz (= 480 MHz Dualch.)

Snel geheugen is erg belangrijk (denk ook aan een lage latency) anders heb je weinig aan je snelle CPU

eh Funky Dee, ik zie dat je de xp64bit editie hebt, doet dat 64bit in die windows nog iets goeds(met betrekking tot audio)?

Ik zit al heel lang te twijvelen of ik die ga instaleren ipv win2000, k heb namelijk ook zo 64bit processor maar ik weet niet of het de vele moeite loont.(herinstalatie kost VEEL tijd, en upgraden naar 64bit windows kan niet)

dus is het echt handig....

ontopic ik denk dat er steeds slechter geprogrammeert wordt, omdat je compjoeter het toch wel trekt, vroeger werden er creative oplossingen bedacht nu lijkt het wel of ze het zo gemakkelijk mogelijk geprogrammeerd wordt op een paar uitzonderingen na (wusik engine is goed geprogrameert)

Origineel geplaatst door plieuw
eh Funky Dee, ik zie dat je de xp64bit editie hebt, doet dat 64bit in die windows nog iets goeds(met betrekking tot audio)?
Sorry dude, maar er staat nergens dat ik Windows XP 64-bit heb :confused:

XP 64 heeft geen enkele zin, want het is niet sneller en de drivers zijn bagger, als je ze al kunt vinden, gewoon lekker bij XP32-bit blijven

Origineel geplaatst door fuse
Je kan natuurlijk zelf ook een softsynth ontwikkelen die wel doet wat je wilt. En het is nogal makkelijk te beweren wat je zegt maar denk dat je hier iets te simplistisch tegenaan kijkt.

Oh? Vertel.

Origineel geplaatst door koekebakker
efficienter gemaakt worden maar men gebruikt lauter bestaande logge routines. Kijk maar naar Acrobat reader (80MB)
dat is een prachtig voorbeeld.

Sorry, ik kon het ff niet laten mijn nieuwe vandaag gekochte VSTi's te showen :)
Dus bij deze een kleine demo. (introotje)

de pad komt uit de virus Ti. de rest is gewoon 1xDrumazon en 1xPoscyon (i.c.m. FL Studio 7)
Deze VSTi's schopten mijn Athlon XP 3200+ met 1.5GB niet boven de 5% cpu load.

Randy Wintjes - Room 303

Werkt die vsti van de virus ti goed onder FL7?
Ik bedoel dus zonder hevige latency en geen arp sync probs e.d..

Nee, VC werkt niet echt lekker. Hopelijk ga ik dat aan de praat krijgen één dezer dagen.
Patches die arpen neem ik op via Edison en gebruik deze als audiospoor. Zodra er op play gedrukt wordt in FL
gaat het namelijk mis met de arp timer. Ook al zend Fruitig geen midi clock data naar de Ti. MIDI sporen opnem gaat
wel zeer prima, en van enige sync problemen is ook geen sprake.

Oh? Vertel.

Heb je ooit wel eens met C,C++ en/of assembly gewerkt?

Geen één 8o)

..en dat is maar goed ook, want mijn computer kan niet eens een dvd-tje zonder haperen afspelen...

Vandaar dat Windows altijd beter kan. Heeft Microsoft ook een bug-implement afdeling?

Nee, maar wel veel marketing op school gehad en later ook in de praktijk toegepast.

Dat verklaart heel veel.

Back