Microfoon afluisteren op M-Audio fasttrack-pro

Nadeem87

Ingeburgerd
Hoi,

Ik gebruik een M-Audio Fasttrack Pro als geluidskaart.

Nu wil ik zeg maar mijn muziek door de koptelefoon harder laten klinken, maar ook dat ik mijn eigen stem hoor
wanneer ik aan het recorden ben.

Wat nu het probleem is, is dat wanneer ik het volume naar up draai.. de muziek wel harder gaat, maar mijn eigen
stem niet meer hoor door de koptelefoon. Wanneer ik het naar ''zachter'' draai mijn stem wel duidelijk hoor
maar de muziek niet meer. Knopje genaamd ''mix''

Weet iemand misschien een apparaatje die je kan kopen die dit probleem kan verhelpen.
Dat ik er gewoon controle over kan hebben..

Attachments

• fasttrackpro.jpg
    fasttrackpro.jpg
    33,7 KB · Bekeken: 139
Microfoon

Microfoon

Jah dat klopt, maar het is dan nog steeds te zacht. De stem en de muziek.

Vroeger toen ik in andere studio's aan het recorden was, kon ik gewoon zeggen wat ik harder wou hebben en wat niet.

Is er geen mogelijkheid dan om het anders te doen? Want zo blijft het gewoon allebei te zacht.

Dus het signaal dat naar je koptelefoon gaat is als totaal te zacht? Ook als je de volume regeling van de phones voluit gooit? Wat voor koptelefoon heb je dan?

Als je echt alles afzonderlijk wilt kunnen regelen (alle instrumenten en vocals) dan zul je dat in je DAW moeten doen.

Je weet ook zeker dat het geluid dat je geluidskaart inkomt wel hard genoeg is? Anders zou je het idd niet via de 'mix'-feature moeten doen maar via je opnamesoftware. Nadeel is wel dat er dan een beetje latency kan onstaan natuurlijk.

Ik gebruik een behringer als koptelefoon, maar het is echt te zacht in totaliteit.

Ik voel de muziek niet goed genoeg om er dan lekker op te zingen..

Het is gewoon verdeeld stem/muziek, maar in combinatie staat het gewoon te zacht, ook als ik de volume omhoog gooi..

heel raar.. :S

hmm okee.. ik gebruik de phone uitgang ;) maar dan zal ik maar een mixertje aanschaffen :)

Welk programma gebruik je om op te nemen? Ik heb ook de fasttrack pro in combinatie met cubase.

- Zet de latency van de m-audio driver op 128 samples (anders hoor je je stem met een vertraging terug en das niet lekker zingen!)
- Draai de mix knop op de interface helemaal naar rechts.
- Maak een Group bus/track aan in je opname programma en stuur daar al je instrumenten heen
- Activeer het input-monitoring knopje (het speaker icoontje) op het audiokanaal waarop je de zang opneemt

Nu kan je met het groepskanaal de muziek zachter zetten en zo in balans met microfoon ingang zetten

Back