Tadaaaa de TR-808 is terug

SCD

Gearlust [on]
Tja, het was best een aardige dj waar ik hem van kocht, maar ik koop nooit meer iets waarbij de overdracht plaats vindt op een parkeerplaats van Ikea...
Thuisgekomen deed het apparaat het niet al te best. Enkele drukknoppen waren kapot, enkele andere zwaar versleten, de start/stop en tap knop werkten niet goed, kortom: tijd voor een revisie.

De purist schiet me af na het bekijken van het plaatje maar I don't care! WAT een schitterende drumbak is dit toch!
16 polysix knoppen deden de truuk (Harald bedankt) alsook een tweecomponenten iets (geleidend) om de start en tap schakelaar te repareren (dank Mark).

Nu draait ie weer als een zonnetje :halleluja

Attachments

• 808.jpg
    808.jpg
    227,5 KB · Bekeken: 120
Als ik ooit een vintagedrummachine koop dan is het de 808. Persoonlijk vind ik deze het mooist. Ik ben dan ook redelijk jaloers op mensen die hem hebben.
Neemt niet weg dat ik je van harte feliciteer met je gereviseerde 808!
Wat een mooi apparaat is het toch!

Origineel geplaatst door René
Hij komt bij Dirk Witte vandaan :)

Lang geleden denk ik, gezien de sticker

Ja, uiteindelijk heb ik toch weer mazzel gehad met deze bak. Heeft me totaal 850 gekost, maar is dan ook weer helemaal 100% in orde. Morgen de sync maar s testen... 8)

Ji gebruikt alle uitgangen afzonderlijk zie ik. Het kan soms veel mooier klinken hoor als de geluiden elkaar beeinvloieden als ze uit 1 kanaal komen. Ik heb soms wel eens de clap op een apart kanaal omdat deze wat zacht is. Laatst ook een keer de snare, maar meestal alles uit 1 uitgang.
Wanneer ik optreed zitten alleen bassdrum en clap op apart signaal.

mooi gefixt zeg,je ziet het amper vanop sfstand dat het andere knoppen zijn:okdan:

die klote sticker krijg je er af door het op ze warmen denk ik,

je kan proberen met een haardroger heel dicht bij en zien dat jem dan kan afpellen.

haha,je maat heeft die switch dan opengesneden,en teruggeplakt.. ik heb het ook gedaan :D

Origineel geplaatst door sander
Ji gebruikt alle uitgangen afzonderlijk zie ik. Het kan soms veel mooier klinken hoor als de geluiden elkaar beeinvloieden als ze uit 1 kanaal komen. Ik heb soms wel eens de clap op een apart kanaal omdat deze wat zacht is. Laatst ook een keer de snare, maar meestal alles uit 1 uitgang.

Oh wacht eens even! De master outputs blijven dus gewoon werken? Of is het zo dat iedere individuele output die je niet gebruikt op de master terecht komt? Dat wist ik niet, Dan moet ik nog twee kabeltjes gaan trekken :D

Re: Re: Tadaaaa de TR-808 is terug

Re: Re: Tadaaaa de TR-808 is terug

Origineel geplaatst door machine
waarom niet?

nee hoor, ik ben een purist pur sang (zelf ook TR-808 bezitter) maar het kan me geen reet schelen wat voor knoppen jij op je koekjestrommel hebt :D

hmmm... lekker... PUUR!!! 8D

Waarom niet? Omdat ie als goed werkend werd verkocht. Nou, dat was ie niet. En op een parkeerplaats kun je niet testen. Hij loopt (denk ik) niet op 12 volt...

Origineel geplaatst door HEXAGON
mooi gefixt zeg,je ziet het amper vanop sfstand dat het andere knoppen zijn:okdan:

die klote sticker krijg je er af door het op ze warmen denk ik,

je kan proberen met een haardroger heel dicht bij en zien dat jem dan kan afpellen.

haha,je maat heeft die switch dan opengesneden,en teruggeplakt.. ik heb het ook gedaan :D

Ja, die sticker moet er nog af.
Die polysix knoppen ga ik nog wel gedeeltelijk terugverdienen met de verkoop van de nog wel goede originele 808 knoppen.

Opengesneden :L Sure? Ik zal het hem eens vragen...

Alles komt uit de master, behalve als je ergens een plug in gestoken hebt. Gefeliciteerd Boele, hopelijk doe je er meer mee dan ik :D

Origineel geplaatst door sander

Trouwens, de geluiden beïnvloeden elkaar toch ook als ze in het mengpaneel gemixed worden? Of mis ik iets?

Origineel geplaatst door wouw
Alles komt uit de master, behalve als je ergens een plug in gestoken hebt. Gefeliciteerd Boele, hopelijk doe je er meer mee dan ik :D

JIJ kan hem tenminste nog gebruiken als sequencer voor de pops! :D :D Of was het andersom? Anyway, ik ben er ERG blij mee.

Zo. nu ga ik die joint oproken die er bij het schoonmaken ongeveer uit kwam :dubbel:

Origineel geplaatst door SCD
Zo. nu ga ik die joint oproken die er bij het schoonmaken ongeveer uit kwam :dubbel:

Vintage joints... beter!! :okdan:

een joint met houten zijkantjes :P

ik vind het zelf ook de meest aantrekkelijk xox bak eigenlijk!
veel plezier ermee :)

die was van gizmo toch?

Back