Sherman 1 ADSR kapot

plieuw

feunend lid
dacht ik vanochtend leuk weer eens mijn sherman te gebruiken, doet dat gele modulatie knopje van de adsr het niet meer(op beide filters)...de led doet het nog wel, de adsr wordt dus wel getriggert maar ik kan de modulation ammount niet meer gebruiken..

ik ben een student, en ik heb dus geen centen om het door een pro te laten fixen.
Ik wil het het zelf proberen te fixen.....(en ik ben ook een redelijke noob wat betreft electronica)

Kan iemand mijn handje vasthouden op het forum, zodat ik het kan proberen te fixen.

omdat het allemaal surface mount componenten zijn raad ik aan als beginner er niet aan te beginnen.

maar het is mischien gewoon de pot die stuk is,er zijn veel problemen geweest met de eerste produktie batch van pots...

hoe kan ik dan merken of het de pot is, en als het de pot is (wat zeker zou kunnen het is een van de laage serie nummers voor die massa productie, snap u) kan ik dat wel gemakkelijk zelf vervangen, want mijn vader is wel handig met electronica.

(maar wat dan wel vaag is is dat ze het op beide filters niet doen, of niet?)

en waar zou ik dan een nieuwe pots kunnen kopen?(noob vraag)

ik weet niet hoe die in mekaar zit,is het een stereopot,of gaat het dan nog via 1 of ander ic.

wat je al kan doen is ,em openmaken,kijken wat voor pot het is ,een signaal ingooien en meten op de middelste pin of er iets uitkomt,alst een stereo pot is dus 2x 3 contacten moet je op beide middelste pinnen hetzelfde signaal hebben,maar dan moet je ook kijken of het ingangsignaal HETZELFDE is voor de 2 delen vd pot.

maar ik denk dat het een mono pot zal zijn,logisch gezien,kijk dan ook (volg op de print) waar die middelste pin vd de pot naartoegaat,indien je wel signaal hebt op de middelste pin (en vergeet de knop vd pot niet open te draaien he!)

das om te beginnen..

gaat de adsr wel?,kan je die naar buiten brengen via jack en ergens anders in het filter gooien,zo ja doe DAT EERST.mischien is de adsr stuk...