Oberheim Matrix 12 *** DEFEKT ***

Origineel geplaatst door Wiseguy
Ik heb die gekocht omdat ik dacht dat ik dan mijn handen zuiver zou kunnen houden terwijl
ik de, gelijktijdig aangeschafte, handpolitur aan het gebruiken was, in de praktijk heb
ik dat een keer gedaan maar het werkt niet echt heel fijn :)

Hoe is het afgelopen met die verborgen schade aan die auto van 6500 euro?

Ik heb die gekocht omdat ik dacht dat ik dan mijn handen zuiver zou kunnen houden terwijl
ik de, gelijktijdig aangeschafte, handpolitur aan het gebruiken was, in de praktijk heb
ik dat een keer gedaan maar het werkt niet echt heel fijn :)

Nou, gefeliciteerd met de Oberheim dan! Ben benieuwd of de reparatie mee gaat vallen.

Wel jammer dat we niet vantevoren met elkaar afspreken wie het hoogste gaat bieden. Als Harald en ik niet hadden meegedaan had je hem voor 1300 gehad... Van het restant hadden we een keer uitgebreid kunnen gaan chinezen en had je de reparatie uit kunnen laten voeren... En dan had je waarschijnlijk NOG geld over gehouden :stupid

Origineel geplaatst door VlEen
Hoe is het afgelopen met die verborgen schade aan die auto van 6500 euro?

Richtbank, € 2000,- schade

Origineel geplaatst door SCD
Nou, gefeliciteerd met de Oberheim dan! Ben benieuwd of de reparatie mee gaat vallen.

Bedankt !

Ik denk dat Boemtsjak er weinig probleem mee zal hebben, althans dat hoop ik :)

Richtbank, € 2000,- schade

dus asje der nog geen 100 hoeft meer by te leggen onderdelen parts ...ben je wel ok uit
begryp ik
kwist niet dat matrix zoveel waard was d8 2200.-
de xpanderd is veel goedkopert
kan me herrineren dat ik die nog wels voor 1800 heb gezien ,..
is toch zelfde nmachine ....byna
o o o o voel m al komen
[bekkie hex ]:z

Origineel geplaatst door R-ond
is toch zelfde nmachine ....byna
o o o o voel m al komen

Nee hoor, zijn behoorlijk verschillende machines. Misschien dat ik misschien de eventuele grap niet begrepen heb maar laat ik er serieus op ingaan. De Matrix 12 lijkt misschien wel op een Xpander met keyboard maar het is wel 2X een Xpander (12-stemmig, 12-voudig multitimbraal ipv 6 stemmig 6-voudig multitimbraal zoals de Xpander) en daarnaast heeft de Matrix 12 nog een hele coole functie die de Xpander niet heeft en dat is dat je de stemmen zelf naar believen kunt detunen zodat hij veel analoger klinkt. De Matrix heeft daarentegen vaak geen individuele outs (dat is wel kl*te bij een multitimbrale synth), dat was destijds een optie op die synth, maar dat kun je laten inbouwen. Analogue solutions heeft zo'n kit daarvoor. De Matrix heeft natuurlijk ook geen CV-ins maar dat is geloof ik alleen voor Vince Clark en zijn MC-4 alleen een nadeel. De rest van de wereld sequenced ze gewoon via midi. Daar is hij ook voor gemaakt, dunkt mij.

Anyway, goed werkende, nette Matrix-12s gaan over het algemeen dik over de 3 euroruggen tegenwoordig.

Origineel geplaatst door VlEen
lol, r-ond het ging hier om een auto:D

zthnx matador ; ik wist wel dat ze wat gemeen hadden
maar idd de stemmeonderling apart tunen bruet detuned sounds lijkt me

en autooos :stupid vindt je t gek dat ik geen :peukie: reet van bgreep
iig mn post was matrix minded
:halleluja looks van xpander erg tof

Bedankt !

Ik denk dat Boemtsjak er weinig probleem mee zal hebben, althans dat hoop ik :)

Als eerst gefeliciteerd met de Matrix12.
Ik zie wel overeenkomsten met mijn setup ( PS3100/Minimoog (?) en nu dan een Matrix12).

Ik vond het wel minder dat de verkoper niet aangaf bij hoeveel filters het calibreren niet goed gaat.
En hij wilde geen foto's van de binnenkant maken.
Maar hopelijk blijft het bij een filter circuit/IC en het probleem dat hij soms blijft 'hangen'.

Origineel geplaatst door Synthfraek
Als eerst gefeliciteerd met de Matrix12.
Ik zie wel overeenkomsten met mijn setup ( PS3100/Minimoog (?) en nu dan een Matrix12).

Ik vond het wel minder dat de verkoper niet aangaf bij hoeveel filters het calibreren niet goed gaat.
En hij wilde geen foto's van de binnenkant maken.
Maar hopelijk blijft het bij een filter circuit/IC en het probleem dat hij soms blijft 'hangen'.

Bedankt......je weet het toch nooit helemaal zeker het is en blijft een (dure) gok, ik pik hem van de
week op en hoop er het beste maar van :)

Bedankt......je weet het toch nooit helemaal zeker het is en blijft een (dure) gok, ik pik hem van de
week op en hoop er het beste maar van :)

nieuwe verslaving gesignaleerd
synth gokken :D
sc6

Ik heb hem inmiddels hier nu voor me staan, hele mooie optische staat, bijna nieuw, mooie klank, prachtige strings 8~

Origineel geplaatst door SCD
Auw...

Misschien als je Wiseguy lief aankijkt en zijn benzine/tijd ook betaald, krijg je hem voor kostprijs. >Ik zou dat wel doen denk ik, maar ja wie ben ik:)

Hij staat al de hele dag aan zonder problemen te geven, al bijna 10 uur, wat niet wegneemt dat er wel een probleem is,
tijdens de tuning procedure gaat het niet helemaal zoals het zou moeten, bij de VCF sectie komt fail te staan, pass bij de rest, dus dat kan niet de bedoeling zijn, ik heb het idee dat daar ergens misschien ook wel de oorzaak van het "crashen" zit, wat dus nog steeds niet een keer is voorgevallen, kortom topdeal :)

Hoi John

Gefeliciteert met je Matrix-12!

Dat hij fail aangeeft zegd nog niets....... de mijne heeft daar ook een tijdje last van gehad maar dat is nu over!
Ik heb er niets aan gedaan en het probleem heeft zich zelf opgelost, nou ja probleem.... het was bijna niet te horen dat hij niet getuned stond t.o.v. de andere VCF voice's.
Kan je ook horen dat er iets niet goed aan is aan het filter gedeelte, of valt het allemaal wel mee?
Ik neem aan dat je ook weet welke voice het is die fail aangeeft, zodat je kunt vergelijken met een andere (goede) voice.

M.v.g. Pierre en succes!

Bedankt Pierre !

Ja ik weet wat het probleem is althans in welke richting het zit, stem 11 als daar
de freq van de VCF beneden een bepaalde waarde staat dan laat ie geen geluid
meer door, hoe hoger ik speel des te meer laat ie door, het lijkt wel of de range
van die VCF niet meer klopt, dat ie verkeerd staat ingesteld of dat ie simpelweg kapot is.
Met het filter boven die waarden is er niks aan de hand het lijkt wel of ie te vlug helemaal
dicht gaat of dat er een gedeelte mist, dus zo van 1/4 open stukje verder dicht draaien
dan meteen helemaal dicht, niet geleidelijk, er mist een gedeelte.
Misschien komt het wel doordat die VCF dus niet tuned en een fail aangeeft.
Maar tuned ie nu niet omdat die VCF of onderdeel daarvan defect is of zit er
iets fout in het tune gedeelte en tuned ie daarom niet.
Ik vermoed optie één omdat de laatste stukjes dat ie geluid doorlaat een
beetje brokkelig klinken, zeg maar heel zachtjes en dan wat distorted, lijkt
wel gewoon een gare, gebakken chip.

Anyhow, was ik maar net zo technisch als sommige mensen hier op dit forum, dan denk
ik dat ik het zo had opgelost, nu moet ik hem er helaas voor wegbrengen.
Maar goed het lijkt dus iets minimaals, voor de rest lijkt ie mij helemaal 100 % en optisch
is ie zo ongeveer nieuw, dus ik mag echt niet klagen en dat doe ik dus ook niet :)

citaat:
Origineel geplaatst door R-ond

synth gokken

:D thanks

je hebt talent ,...lees ik
top ...is ook niet so dat je gewoon 10 voices kan spel ,..
doorloopt ie alle voices en komt de ...brakke af lopend van zelf aan de beurt ...?
mooie deal dan !

Back