Synclavier
Scsi Freak
Volgens mij is de interface door numera gebouwd, anders had er wel oberheim opgestaan. In de eprom kan je de maker terugvinden...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Synclavier
Volgens mij is de interface door numera gebouwd, anders had er wel oberheim opgestaan. In de eprom kan je de maker terugvinden...
Origineel geplaatst door SCD
Het feit dat je hem middels de knoppen op de Oberheim kunt instellen geeft wel het idee dat Oberheim eraan meegewerkt heeft.
Origineel geplaatst door wouw
Dat hoeft niet, die zat in de rechter (lege) socket haha.
Wat een geluk met zo'n midikit Boele !

Origineel geplaatst door Hanz
én én én, toch?![]()

Origineel geplaatst door wouw
Ik heb de OBXa en OB-8 vaak 1 op 1 vergeleken en ik vond de OB-8 niet onderdoen voor de OBXa. Maar ik vind juist de page-2 mogelijkheden zo leuk, met name de delayed lfo, voice (unison) detune en natuurlijk de arpeggiator welke veel uitgebreider is dan de jp8. Ik acht de OB-8 even hoog als de JP-8 maar inderdaad: de JP-8 is mooi en de OB-8 erg lelijk![]()
Origineel geplaatst door SCD
De unison en detune zitten toch ook op de OB-Xa?
), delayed LFO is iets wat je volgens mij vooral gebruikt voor 'auto-vibrato', daar gebruik ik persoonlijk net zolief de mod-paddle voor. Arpeggiator, hoe mooi dat ook is, kan je tegenwoordig ook via MIDI betrekken (lang leve de MIDI kit!
).

Origineel geplaatst door rembrand
ringmodulatie heb je niet nodig met zulke rijke en scherpe saws en diepe squares!!
Ja, sorry voor m'n thread overschrijdende vragen, zal mss best zelf er eens eens (meerdere moeten opstarten...)

Origineel geplaatst door rembrand
effe mee bemoeien,
In het boek 'Vintage synthesizers' van mark vail zegt Tom Obetrheim zélf dat hij alles voor de OB8 beter vond vanwege de 'more dirty' sound in 'subtile ways'.
Na de OBXa heet Oberheim de designs niet meer zelf gemaakt, dus ook de fameuze Matrix12 is niet van zijn hand...